نکات اپلای فوق لیسانس


Tips of Applying for Master
۷ نکته برای گرفتن پذیرش فوق لیسانس از دانشگاه رویاهایتان
برای پذیرش گرفتن در دورهٔ فوق‌لیسانسی که انتخاب کرده‌اید، باید یک فرایند رقابتی و گلچین کننده را پشت سر بگذارید. جهت به حداکثر رساندن شانس موفقیت شما در اپلای، از متخصصان پذیرش ال‌بی‌اس در دوره‌های معتبر این مدرسه برای فوق‌لیسانس مدیریت (Master’s in Management)، فوق‌لیسانس تحلیل مالی (Financial Analysis) و فوق‌لیسانس جهانی مدیریت (Global Master’s in Management) خواهش کردیم نکته‌های مهمشان را در اختیارمان بگذارند.

استفانی ثرِین، مدیر ارشد استخدام و پذیرش مدرسهٔ بیزینس لندن (ال‌بی‌اس) می‌گوید: «امروز دانشجویان بیش از هر زمان دیگری نیاز دارند که آگاه‌تر باشند، منابع گوناگون را به‌خوبی جستجو کنند و سعی کنند خود را از انبوه جمعیت متمایز سازند.» خب، او بیراه نمی‌گوید. کمیته‌های پذیرش ناچارند بی‌اندازه گزینشگر باشند، خصوصاً که تعداد متقاضیان سال‌به‌سال دارد افزایش می‌یابد. امروزه بیش از همیشه باید برای رسیدن به دانشگاه روی‌هایتان اراده‌ای قوی داشته باشید و سخت مطالعه کنید.

 

۱. فقط برای دوره‌هایی اپلای کنید که از پس هزینه‌اش بربیایید (یا بتوانید از یک وام یا بورس کمک بگیرید)

 

شاید نتوانید از جیب خودتان خرج کنید اما این دلیل نمی‌شود که با روی‌هایتان خداحافظی کنید.
بااین‌حال، پیش از وام گرفتن یا درخواست دادن برای بورس از خود بپرسید آیا دردسری که برای جور کردن پول این دوره متقبل می‌شوید آیندهٔ پردرآمدتری برایتان رقم می‌زند. 95 درصد افرادی که در سال 2016 از ال‌بی‌اس فوق‌لیسانس مدیریت گرفتند تا سه ماه پس از فارغ‌التحصیلی استخدام شدند! پس حتماً آمار مربوط به استخدام فارغ‌التحصیلان را بررسی کنید.

 

 

۲. در جلساتی که دانشگاه‌ها برای آشناسازی برگزار می‌کنند شرکت کنید.

 

شمار محدودی از مدارس تحصیلات تکمیلی، رویدادهایی را در شهرهای بزرگ برای دانشجویان آینده تدارک می‌بینند که راه بسیار خوبی است تا احتمالاً با افرادی که اپلای‌تان را بررسی خواهند کرد ملاقات کنید. مدرسهٔ بیزینس لندن در برخی از بزرگ‌ترین رویدادهای تحصیلات تکمیلی جهان مشارکت دارد و در پردیس لندن خود نیز جلسات آشناسازی برگزار می‌کند. در اینجا می‌توانید برای رویدادها ثبت‌نام کنید و فرصت حرف زدن با مشاوران پذیرش دربارهٔ اهدافتان را پیدا کنید و ببینید آیا این مدرسه گزینهٔ خوبی برایتان هست.

 

 

۳. با دانشجویان فعلی ارتباط بگیرید تا بفهمید دورهٔ موردنظرتان در واقعیت چه شکلی است.

 

یکی از راه‌های نسبتاً غیرمستقیم ـــ اما واقعاً عالی ـــ برای تحقیق در مورد دوره‌های تحصیلات تکمیلی، ارتباط با دانشجویان فعلی این دوره‌ها است. چه جوری؟ با رسانه‌های اجتماعی. وقتی دانشجویی را (که ترجیحاً در دانشگاه موردنظرتان درس می‌خواند یا وجه اشتراکی با شما دارد) در لینکدین یا توییتر پیدا کردید، یک پیام کوتاه برایش بفرستید: «سلام [نام کوچک او]، من توی فکر اپلای برای [نام دانشگاه] هستم. خیلی خوشحال می‌شوم باهم یک قهوه بخوریم و تجربیاتت را بشنوم. مهمان من هستی! ممنون، [نام خودتان].»

وقتی روبروی او نشستید، خجالت نکشید و هر سؤالی دربارهٔ دپارتمان یا دوره داشتید بپرسید. هرگونه اطلاعاتی که او به شما بدهد بسیار صادقانه‌تر از چیزی است که در یک اطلاعیه پیدا می‌شود.

 

 

۴. برای آزمون‌های استانداردتان کمی بیشتر از حد کافی تلاش کنید.

 

اگر لازم بود چند بار در آن‌ها شرکت کنید هرچند نمرات خوب در آزمون‌های استاندارد به‌تنهایی نمی‌توانند راهتان را به دانشگاه باز کنند، اما می‌توانند تأثیر مهمی بگذارند. توجه کنید که موفقیت در آزمون‌های استاندارد ساده است، به شرطی که یک برنامهٔ مطالعاتی خوب داشته باشید و از منابع کمکی نیز برای آماده شدن استفاده کنید. برعکس تکالیف و امتحانات دانشگاهی، آزمون‌های استاندارد برای سنجش هوش شما طراحی نشده‌اند ـــ بلکه بیشتر به این منظور طراحی‌شده‌اند که مقدار آشنایی شما با آزمون (ها) را ارزیابی کنند.

 

 

۵. از ارزش‌های دانشگاه موردنظرتان شناختی داشته باشید.

 

هر دانشگاهی مجموعه ارزش‌ها و صفات مخصوص خود را دارد و اعضای گروه پذیرش دنبال نشانه‌هایی هستند که ببینند شخصیت و ارزش‌های شما به دانشگاهشان می‌خورد یا نه. به شیوه‌های مختلفی می‌توانید این ارزش‌ها را بشناسید: با شنیدن از زبان افراد، با نگاه انداختن به تحقیقات چاپ‌شدهٔ دانشگاه، یا حتی با شرکت در رویدادها و صحبت کردن باراهنمایان پذیرش گیری.

 

 

۶. از یک مشاور آکادمیک کمک بخواهید آیا مقالهٔ پذیرشتان را درست نوشته‌اید؟

 

آیا لازم است یک‌بار دیگر جیمت بدهید؟ آیا رزومه‌تان غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد؟ اگر خاطرجمع نیستید، از مشاور آکادمیک دانشگاهتان بخواهید اپلای‌تان را بررسی کند. مشاوران دانشگاه با دوستان و افراد خانواده فرق دارند و کمکشان چیزی فراتر از پیدا کردن اشتباهات تایپی است. آنان کاری می‌کنند قوی‌ترین اپلای ممکن را داشته باشید...

 

 

۷. عبارت «[Interview questions [name of university» را گوگل کنید.

 

متقاضیان دانشگاهی و شغلی اغلب دربارهٔ مصاحبهٔ خود در وبلاگشان می‌نویسند یا در فروم‌ها به سؤالات پاسخ می‌دهند، پس اصلاً بعید نیست که سؤالات احتمالی مصاحبه را پیدا کنید. اگر بدانید چه چیزی انتظارتان را می‌کشد می‌توانید جواب‌ها را از قبل آماده کنید، طوری که هیچ پرسشی برایتان عجیب و غیرمنتظره نباشد و زبانتان نگیرد.