مهاجرت از طریق خرید ملک


Immigration through the purchase of property
مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2022
مهاجرت از طریق خرید ملک یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها است که قوانین و شرایط خاص خود را دارد. برای آشنایی با شرایط بهترین کشورها در سایت کلیک کنید.

مهاجرت از طریق خرید ملک | شرایط و قوانین بهترین کشورها در سال 2023

 

مهاجرت با خرید ملک، یک تیر با دو نشان

خرید خانه و زندگی آرام در کنار خانواده یکی از اهداف مشترک بین افراد گوناگون است. حال اگر این هدف با هدف بزرگ دیگری مانند مهاجرت گره بخورد، قطعا نتیجه جذاب‌تری به همراه دارد. شاید در نگاه اول مهاجرت و خرید خانه اندکی نامربوط و غیرممکن به نظر برسد، اما باید بدانید که مهاجرت از طریق خرید ملک راهی کاملا قانونی بوده و می‌تواند زندگی لذت بخشی را برای شما فراهم کند.

 

کشورهای مختلف دنیا شرایطی را به وجود آورده‌اند تا به افراد خارجی با خرید ملک اجازه اقامت یا حتی پاسپورت کشورشان را ارائه کنند. البته که برای رسیدن به این هدف باید از شرایط منحصر به فرد هر کشور پیروی کرد. در ادامه مطلب قصد داریم تا بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت با خرید ملک و قوانین خاص آن‌ها را معرفی کنیم.

 

چرا باید به خرید خانه در کشورهای دیگر فکر کنیم؟

متاسفانه مشکلاتی که برخی از افراد برای متقاضیان خرید ملک در خارج از کشور به وجود آورده‌اند، داوطلبان بسیاری را نسبت به این روش دلسرد کرده‌اند. به طوری که درصد زیادی از این افراد ریسک خرید خانه در کشوری دیگر را منطقی نمی‌دانند. اما کافیست که به مزایای مهاجرت از طریق خرید اندکی دقت کنید. حال می‌بینید که این روش علاوه بر ریسک امتیازات ارزشمندی دارد که عبارتند از:

  •        خرید خانه با قیمت مشابه به شهرهای بزرگ ایران اما با امتیاز مهاجرت
  •        تجربه زندگی در کشورهای برتر جهان
  •        امکان دریافت اقامت یا پاسپورت برای خود و سایر اعضای خانواده
  •        سرمایه‌گذاری مطمئن و دسترسی به املاک جذاب
  •        اجازه تحصیل یا کار در کشور مورد نظر

مزایای بالا به راحتی اثبات می‌کنند که مهاجرت از طریق خرید ملک فقط با ریسک همراه نیست. بلکه در صورتی که به درستی در این مسیر گام بردارید، به مزایای ارزشمندی می‌رسید. البته که می‌توانید از گروه مهاجرتی applypal برای خرید ملک در کشورهای دیگر و مهاجرت کمک بگیرید.

 

شرایط اولیه برای مهاجرت از طریق خرید ملک

فقط داشتن سرمایه کافی برای خرید خانه در کشوری دیگر کافی نیست؛ زیرا هر فرد باید شرایط اولیه انجام این کار را داشته باشد. همچنین بررسی همین شرایط اولیه هستند که به شما کشور مناسب برای مهاجرت و خرید خانه را نشان می‌دهند. این شرایط مهم نیز به شرح زیر هستند:

  •        آمادگی روحی برای ورود به کشوری با فرهنگ، زبان و شرایط جدید
  •        توانایی تحمل دوری از خانواده یا دوستان
  •        آرامش خاطر از مسائل مالی و توان خرید ملک مناسب برای زندگی یا سرمایه‌گذاری
  •        در نظر گرفتن شرایط کشور برای اقامت فرد اصلی و خانواده وی
  •        سطح تسلط به زبان کشور مقصد
  •        توجه به شرایط تحصیلی و کاری کشور مورد نظر نظر و سازگاری آن با وضعیت متقاضی

بدون شک زمانی که شرایط اولیه بالا را نداشته باشید، مهاجرت از طریق خرید ملک برای شما تصمیمی اشتباه خواهد بود. اگر هم نسبت به بررسی این شرایط مطمئن نیستید، کافیست فرم ارزیابی رایگان را در گروه مهاجرتی applypal تکمیل کنید تا کارشناسان ما وضعیت شما را به طور کامل بررسی کنند.

 

معرفی بهترین کشورها برای خرید ملک و مهاجرت

برخی از کشورهای جهان برای مهاجرت از طریق خرید ملک مناسب‌تر هستند؛ زیرا شرایط ساده‌تری برای پذیرش این دسته از مهاجران دارند. همچنین در این کشورها قیمت املاک در سطح ایده‌آلی قرار دارد که حتی از میانگین قیمت‌های شهرهای ایران نیز کمتر هستند. به همین دلیل بهتر است که این کشورها را برای خرید خانه و مهاجرت انتخاب کنید. در ادامه نیز با شرایط و قوانین مهاجرت به این کشور با خرید ملک در سال 2022 آشنا خواهید شد.

ترکیه

 

ترکیه به خاطر شباهت فرهنگی و مسافت نزدیکی که نسبت به ایران دارد، گزینه ایده‌آلی برای مهاجرت از طریق خرید ملک است. همچنین در زمان ریاست جمهوری رجب اردوغان در ترکیه شرایط این روش ساده‌تر شد؛ زیرا حداقل سرمایه‌گذاری در ملک از رقم 1 میلیون به 250000 دلار آمریکا کاهش پیدا کرد. البته ملک مورد نظر باید شرایط زیر را هم داشته باشد:

  •        ملک به صورت کاملا نقد خریداری شود
  •        در سه معامله گذشته ملک نباید مالک خارجی داشته باشد
  •        ملک نباید بیش از 10 درصد وسعت یک ناحیه را پوشش دهد

اگر ملکی به ارزش 250000 دلار آمریکا با شرایط بالا را خریداری کنید، طی بازه زمانی 90 روزه به پاسپورت و تابعیت مستقیم کشور ترکیه می‌رسید. همچنین می‌توانید املاکی که با ارزش کمتر خریداری کنید که فقط اجازه اقامت موقت را به شما می‌دهند.

 

یونان

زندگی در یونان که یکی از کشورهای بسیار زیبای اروپایی محسوب می‌شود، قطعا مزایای زیادی را به همراه دارد. اگر بتوانید ملکی با ارزش حداقل 250000 یورو در یونان خریداری کنید، می‌توانید مهاجرتی موفق به این کشور داشته باشید. همچنین در این روش نیازی به اقامت دائم در یونان نیست و فرد اجازه ورود و خروج از این کشور را دارد.

توجه کنید که با خرید ملک به شما اجازه اقامت در یونان و جابه‌جایی آزاد در کشورهای عضو شینگن داده خواهد شد. همچنین در صورتی که بتوانید به مدت هفت سال بدون وقفه و مشکلات قانونی، مالی و دیگر موارد این چنینی در یونان زندگی کنید، به پاسپورت یا همان حق شهروندی این کشور می‌رسید. ناگفته نماند که مدت زمان دریافت ویزای یونان بعد از خرید ملک حدود 6 ماه خواهد بود.

 

اوکراین

درصد زیادی از افراد نمی‌دانند که امکان مهاجرت از طریق خرید ملک به اوکراین را دارند، اما جالب است بدانید که فقط با خرید خانه‌ای به ارزش 100000 دلار آمریکا می‌توانید اقامت موقت این کشور را بگیرید. همچنین کشور اوکراین دارای حق خاک برای تولد است، یعنی اگر در هنگام اقامت فرزندی در اوکراین به دنیا بیاورید، فرزندتان تابعیت اوکراین را خواهد داشت.

خوشبختانه اوکراین جزو کشورهای مطرح اتحادیه اروپا بوده و در آینده نچندان دور عضو شینگن می‌شود. به همین دلیل با اقامت در این کشور می‌توانید راه خود را برای ورود به دیگر کشورها هموار کنید. برای مثال اگر بتوانید پس از اقامت موقت پاسپورت اوکراین را بگیرید، برای سفر به کانادا نیازی به ویزا ندارید.

 

پرتغال

کشور پرتغال هم برای مهاجرت از طریق خرید ملک گزینه مناسبی است، اما در صورتی که املاک مورد تایید سفارت و اداره امور مهاجرین این کشور را خریداری کنید. طبق قوانین این کشور، فقط به افرادی اجازه اقامت می‌دهد که خانه‌، ویلا یا آپارتمان‌های به ارزش حداقل 280000 یورو بخرند. همچنین در همان ابتدا اجازه اقامت یا ویزای PR به متقاضی داده خواهد شد.

پرتغال مانند کشور یونان مزایای مشترکی را در اختیار مهاجران می‌گذارد. برای مثال اقامت دائم در پرتغال ضروری نیست و فرد می‌تواند بین کشورهای عضو شینگن سفر کند. علاوه بر این مزایا، خرید ملک در کشور پرتغال ویزای طلایی محبوب را به همراه دارد. همچنین در صورتی که فرد 6 سال بدون خروج در پرتغال زندگی کند، پاسپورت و حق شهروندی این کشور را می‌گیرد.

 

اسپانیا

اسپانیا جزو کشورهایی است که هزینه زیادی را برای خرید ملک روی دوش شما می‌گذارد. به همین دلیل اگر قصد دارید که با سرمایه کم از طریق خرید ملک مهاجرت کنید، اسپانیا پیشنهاد موسسه مهاجران به شما نخواهد بود. البته که قطعا زندگی در این کشور تاریخی و برتر اروپایی برای تمامی افراد جذاب خواهد بود. با وجود تمامی این ویژگی‌ها، مهاجرت از طریق خرید ملک به کشور اسپانیا به حدود 500000 یورو سرمایه نیاز دارد.

اسپانیا مانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به مهاجران سرمایه‌گذاری که ملک خریداری می‌کنند، اجازه اقامت و سفر به کشورهای عضو شینگن را می‌دهد. همچنین دریافت حق شهروندی و پاسپورت این کشور نیازمند اقامت 10 ساله بدون وقفه خواهد بود. پروسه زمانی صدور اجازه اقامت هم حدود 3 ماه زمان می‌برد و متقاضی امکان دریافت ویزا برای همسر و فرزندانش را هم خواهد داشت.

 

فرانسه

بدون شک خرید ملک در کشور فرانسه به سرمایه اولیه زیادی نیاز دارد. همچنین افرادی که شهرهایی مانند پاریس را برای زندگی انتخاب می‌کنند، باید سرمایه بیشتری را برای خرید ملک یا پرداخت هزینه‌های روزمره زندگی خود در نظر بگیرند. به طور کلی دولت فرانسه خرید ملک حداقل 350000 هزار یورویی را برای پذیرش مهاجران ضروری می‌داند. همچنین اقامت در این شرایط به صورت موقت بوده و به همسر و فرزندان زیر 18 سال فرد متقاضی داده خواهد شد.

متاسفانه مشکل بزرگی که در مورد مهاجرت از طریق خرید ملک در فرانسه وجود دارد، زمان‌بر بودن مراحل دریافت اقامت است. همچنین برای اینکه متقاضی پاسپورت فرانسه را بگیرد، باید بیش از 10 سال در این کشور اقامت داشته باشد. اگر چنین شرایط و زمانی برای مهاجرت ندارید، کافیست با ما تماس بگیرید تا با سایر راه‌های مهاجرت به کشور فرانسه آشنا شوید.

 

ایتالیا

دولت ایتالیا برای پذیرش مهاجران از طریق خرید ملک روش منحصر به فردی را در نظر گرفته است. دولت این کشور مناطق و املاک خاصی را برای افراد خارجی در نظر می‌گیرد که اصطلاحا ملک یک یورویی نام دارند. این املاک سازه‌های بسیار قدیمی هستند و در نقاط گوناگون قرار دارند. مهاجران باید هزینه بازسازی این خانه‌ها را در حساب بانکی خود داشته باشند. همچنین حداقل مبلغی که مورد پذیرش دولت ایتالیا است، حدود 50000 یورو است. متاسفانه این روش پذیرش مهاجران با اینکه خاص محسوب می‌شود، اما چالش‌های زیادی را برای فرد مهاجر به همراه دارد.

 

ایرلند

برای مهاجرت از طریق خرید ملک به ایرلند و دریافت اقامت این کشور زیبا باید بودجه قابل توجهی را در نظر بگیرید. به طور کلی مهاجران برای دریافت اقامت باید مبلغ 1 میلیون یورو در دفاتر املاک قابل اعتماد دولت یا 2 میلیون یورو در پروژه‌های ترکیبی سرمایه‌گذاری کنند. البته در صورتی که فرد چنین سرمایه‌گذاری قابل توجهی در املاک ایرلند داشته باشد، از همان ابتدا اجازه اقامت طولانی مدت می‌گیرد.

 خوشبختانه برای مهاجرت به ایرلند از طریق خرید ملک نیاز نیست که بازه زمانی طولانی منتظر بمانید؛ زیرا مراحل دریافت اقامت صرفا در سه ماه کاری به پایان می‌رسد. همچنین در صورتی که 5 سال اقامت قانونی در ایرلند داشته باشید، به پاسپورت و حق شهروندی این کشور می‌رسید.

 

برزیل

مهاجرت به برزیل با خرید خانه قرار نیست که هزینه زیادی روی دوش شما بگذارد؛ زیرا با خرید یک ملک به ارزش 200000 دلار می‌توانید اقامت این کشور را به دست بیاورید. همچنین باید بدانید که انتخاب برزیل برای مهاجرت یک سرمایه‌گذاری با ریسک قابل قبول برای شما است. کافیست به آمارها اندکی توجه کنید تا رشد قیمت خانه‌ها و اقتصاد این کشور را به وضوح ببینید.

نکته قابل توجهی که در مورد مهاجرت از طریق خرید ملک به برزیل وجود دارد، امکان دریافت حق شهروندی و تابعیت برای فرزندان زیر 21  سال است. همچنین زمان اقامت مورد نیاز برای دریافت پاسپورت برزیل فقط 4 سال است.

امارات متحده عربی

امارات متحده عربی به افراد خارجی که 1 میلیون درهم امارات یا 275000 دلار آمریکا در املاک سرمایه‌گذاری کنند، اقامت می‌دهد. در این روش سرمایه‌گذاری فرد متقاضی شرایط لازم برای دریافت اقامت در دبی یا ابوظبی را به همراه خانواده خود خواهد داشت. همچنین مدت زمان مورد نیاز برای انجام مراحل اداری حدود 2 ماه است که چندان قابل توجه نیست. البته که با خرید ملک به متقاضی حق شهروندی یا تابعیت دوگانه داده نخواهد شد.

 

قبرس

مهاجرت به قبرس از طریق خرید ملک با ویزای طلایی اروپا انجام می‌شود و به حدود 300000 یورو سرمایه اولیه نیاز دارد. البته در پرونده‌هایی دیده شده که فرد با سرمایه 50000 یورویی در قبرس شمالی اقامت می‌کند، اما باید به استانداردهای زندگی در سطح پایین‌تر رضایت دهد.

البته در صورتی که با سرمایه قبول در قبرس جنوبی خانه خریداری کنید، طی فقط 6 ماه حق شهروندی و پاسپورت قبرس را برای خود و اعضای خانواده دریافت خواهید کرد. جالب است بدانید که با پاسپورت قبرس اجازه تردد آزاد در انگلستان یا سایر کشورهای اروپایی را خواهید داشت. ناگفته نماند که در صورت کم بودن فشار کاری سفارت، مراحل دریافت پاسپورت به زیر 5 ماه کاهش پیدا می‌کند.  

 

برای مهاجرت راحت، کار را به ApplyPal بسپارید

اگر می‌خواهید که با کمترین دردسر از روش مهاجرت از طریق خرید ملک استفاده کنید، کافیست کار را به گروه مهاجرتی applypal بسپارید. ما با سال‌ها تجربه در این زمینه به شما کمک خواهیم کرد که در بهترین کشور خانه بخرید و فقط به فکر بستن چمدان‌ها شروع زندگی جدید و رویایی خود باشید.

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

مشاوره تخصصی مهاجرت
Consultion for immigration process

مشاوره ی تخصصی مهاجرت به سراسر دنیا

 

مشاوران متخصص گروه ApplyPal به شما کمک میکنند تا بهترین مسیر را برای پروسه ی مهاجرت خود در نظر بگیرید.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  •  درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا هماهنگی اولیه صورت گیرد.
  • لطفا راس ساعت مقرر در محل موسسه حضور بهم رسانید.
  • هزینه ی درنظر گرفته شده برای  حداکثر 45 دقیقه مشاوره ی تخصصی متناسب با رزومه و نیاز شماست.

هزینه: 150,000 تومان

مشاوره با وکلای مهاجرتی
Immigration services

 

Move in your best way

 

مشاوره با وکلای خارجی (آلمان، کانادا، اروپا)

توجه فرمائید که برای مشاوره  با وکلای رسمی مهاجرت ما در سرتاسر دنیا میتوانید این سفارش را انتخاب نمائید

 

09901848006

هزینه: 500,000 تومان