مهاجرت به ایتالیا


Immigration to Italy
مهاجرت به ایتالیا | آشنایی با روش‌های مهاجرت به مهد تمدن و فرهنگ در اروپا
مهاجرت به ایتالیا رویایی است که با انتخاب یک روش مهاجرتی مناسب محقق می‌شود. در این مطلب با تمامی این روش‌ها آشنا می‌شویم.

مهاجرت به ایتالیا | آشنایی با روش‌های مهاجرت به مهد تمدن و فرهنگ در اروپا

مهاجرت به کشور پیشرفته و زیبای ایتالیا

ایتالیا کشوری شگفت‌انگیز برای مهاجران است. از غذا گرفته تا فرهنگ، مد و آب‌و‌هوا، این کشور را به مکانی باورنکردنی برای تفریح، کار و زندگی مبدل کرده است. ایتالیا از اقتصادی پویا و قوی، یک سیستم آموزشی برتر و یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی عالی برخوردار است. کشور ایتالیا همچنین دارای برخی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در سراسر جهان است. برای مهاجرت به ایتالیا روش‌های مهاجرتی متعددی وجود دارد. در این مطلب با انواع روش‌های مهاجرتی به این کشور و شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ انواع ویزای ایتالیا آشنا می‌شویم.

آشنایی مختصر با کشور ایتالیا برای متقاضیان مهاجرت

نقشه ایتالیا به یک چکمه شباهت دارد و از این رو به "کشور چکمه" معروف است. ایتالیا کشور در نیمه جنوبی قاره اروپا است که دو جزبره ساردنی و سیسیل و نیز دو کشور مستقل واتیکان و سان‌مارینو را در خود جای داده است. ایتالیا با بیش از 60 میلیون نفر جمعیت، پنجمین کشور پرجمعیت اروپا است. کشورهای همسایه ایتالیا نیز کشورهای اتریش، فرانسه، اسلوونی و سوئیس هستند. در ادامه با برخی از نکات مهم این کشور که متقاضیان مهاجرت باید با آن‌ها آشنایی داشته باشند، آشنا می‌شویم.

اقتصاد قوی

ایتالیا سومین اقتصاد برتر ملی در حوزه اتحادیه اروپا و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. نام ایتالیا در میان اعضای موسس اتحادیه اروپا، منطقه یورو، OECD، G7 و G20 دیده می‌شود و این کشور دهمین صادرکننده بزرگ در جهان است. ایتالیا همچنین نزدیک‌ترین روابط تجاری را با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا دارد و حدود 59 درصد از کل تجارت خود را با این کشورها انجام می‌دهد. مجموعه این عوامل باعث می‌شود این بتوانیم این کشور را یکی از بهترین مقصدهای جهان برای کارجویان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بدانیم.

آب‌وهوای بی‌نظیر ایتالیا

اوضاع جوی در ایتالیا به‌گونه‌ای است که بسیاری از مردم اروپا برای تعطیلات در هر چهار فصل سال به این کشور می‌آیند. آب‌وهوای این کشور همچنین تفاوت چندانی با آب‌وهوای ایران ندارد. ایتالیا همچنین مانند ایران، کشور چهار فصل است. ایتالیا با آب‌وهوای مدیترانه‌ای در مناطق ساحلی و تابستان‌های گرم، آسمانی به رنگ آبی روشن و روزهای سرد زمستانی پر از برف در شمال، این احساس را ایجاد می‌کند که انگار در تمام طول سال در تعطیلات هستید. همچنین میانگین دما در شهری مانند ناپل در تابستان، 28 درجه سانتی‌گراد است.

 

مناظر طبیعی خیره‌کننده

چه دلیلی بهتر از زندگی در میان برخی از زیباترین مناظر جهان برای مهاجرت به ایتالیا به‌ویژه برای دوران بازنشستگی وجود دارد؟ از منظره دریاچه گاردا تا Cinque Terre مملو از دهکده‌های با خانه‌هایی به رنگ‌های پاستلی در نزدیکی ساحل، شما کاملا توسط انبوهی از مناظر فریبنده احاطه شده‌اید که برای پیاده‌روی روزانه و زندگی شبانه در هر مقیاسی عالی هستند. ایتالیا کشوری مملو از مناظر تاکستان‌ها، آبشارها، کوه‌ها، دریاچه‌ها، سواحل، تالاب‌ها و شهرهای بی‌نظیری مانند: ونیز است. برخی از مقصدهای محبوب برای سفر و گردشگری در این کشور عبارتند از:

  • Cinque Terre؛ در ریویرا
  • جزیره بورانو در نزدیکی ونیز
  • دشت‌های افسانه‌ای توسکانی
  • سرتاسر جزیره سیسیل
  • پورتوفینو؛ یک روستای ایتالیایی با شهرت جهانی
  • تروپیا؛ شهری در سواحل کالابریا
  • Parco Giardino Sigurtà؛ در نزدیکی دریاچه گاردا
  • دره استیرون با مناظر باورنکردنی

تنوع گزینه‌های حمل‌ونقل

ایتالیا دارای یکی از مدرن‌ترین خطوط هوایی است که رم و دیگر شهرها را به سراسر نقاط اروپا، آمریکا و آسیا متصل می‌کنند. همچنین قیمت بلیط هواپیما در این کشور ارزان‌تر از بسیاری از کشورهای همجوار است. برخی خطوط هوایی ایتالیا با بلیط‌های مقرون‌‎به‌صرفه عبارتند از: RyanAir، easyJet، Wizz Air. در شهرهای بزرگ ایتالیا تمامی گزینه‌های حمل‌ونقل از مترو، اتوبوس و تاکسی آماده خدمت‌رسانی هستند و شبکه حمل‌ونقل دریایی را نیز می‌توانید به این فهرست اضافه کنید.

چرا ایتالیا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی است؟

برخورداری از اقتصاد قوی، وجود فرصت‌های عالی برای کار، سرمایه‌گذاری و خود اشتغالی، هزینه پایین زندگی و کیفیت بالای خدمات درمانی و مراقبت‌های بهداشتی، ایتالیا را به یکی از محبوب‌ترین کشورهای دنیا برای متقاضیان مهاجرت تبدیل کرده است. ایتالیا همچنین دارای یک سیستم آموزشی قوی است و برخی از برترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار دارند. در ادامه با برخی از مزایای مهاجرت به این کشور آشنا می‌شویم.

تجربه یک سبک زندگی به‌دور از استرس

اگر به دنبال یک زندگی راحت هستید، خود ایتالیایی‌ها عبارت خاص خود را برای این سبک زندگی دارند؛ "la dolce vita" که به "زندگی شیرین" ترجمه می‌شود. ایتالیایی‌ها بیش از مردمان هرکسوری در دنیا آموخته‌اند چگونه استرس را از زندگی خود دور کنند. آن‌ها وقت خود را صرف انجام کارهایی می‌کنند که دوست دارند و در هر لحظه آن را گرامی می‌دارند. این روش ایتالیایی‌ها برای داشتن یک زندگی به‌دور از استرس در عین پیشرفت و موفقیت است.

هزینه‌های اقامتی ارزان

وقتی صحبت از خرید خانه می‌شود، ایتالیا یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین کشورهای اروپایی است. برای مثال قیمت املاک در ایتالیا به‌طور قابل توجهی در مقایسه با انگیس ارزان‌تر است. براساس اطلاعات سایت numbeo.com متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در مراکز شهرها در ایتالیا 3094 یورو در انگلیس، 4943 یورو است و این یعنی تفاوتی 60 درصدی. همچنین هزینه خرید یک متر خانه در مناطق روستایی ایتالیا فقط 1910 یورو است.

یادگیری زبان آهنگین و زیبای ایتالیایی

این یک توفیق تقریبا اجباری است که با زندگی در ایتالیا مجبور هستید زبان دوست‌داشتنی ایتالیایی را در حد توان و استعداد و علاقه خود بیاموزید. این زبان دارای 90 میلیون گویشور در دنیا است که 70 میلیون نفر از آن‌ها در ایتالیا زندگی می‌کنند. این زبان همچنین در سوییس، ایتالیا، واتیکان و سن‌مارینو، زبان رسمی است.

هزینه پایین زندگی

ممکن است فکر کنید که کیفیت زندگی بالاتر با هزینه زندگی بالاتر همراه است، اما خوشبختانه در ایتالیا این‌طور نیست! طبق گزارش Expatistan، هزینه زندگی در ایتالیا به‌طور قابل توجهی ارزان‌تر از هزینه زندگی در کشورهای مانند: انگلیس و آمریکا است. برای مثال هزینه زندگی در ایتالیا 24 درصد از این هزینه در انگلیس است.

توسط غذاهای اصیل ایتالیایی محاصره می‌شوید

ایتالیا صاحب یکی از برترین و قدیمی‌ترین و مشهورترین فرهنگ‌های غذایی در دنیا است. زندگی در ایتالیا به این معنی است که شما دائما توسط غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای برای صبحانه، ناهار و شام احاطه شده‌اید! برخی از این غذاها را با هم مرور می‌کنیم: پیتزای مشهور ناپل، پاستا کاربونارا، ریزوتو قارچ، لازانیا و اسپاگتی.

مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت

 

ایتالیا یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان را دارد که توسط بلومبرگ با میانگین امید به زندگی 82.5 در رتبه چهارم دنیا قرار دارد. ایتالیا همچنین با میانگین بالای 3.7 پزشک به‌ازای هر 1000 شهروند، بهترین خدمات مراقبت‌های بهداشتی را به‌طور گسترده و با کمترین هزینه در دسترس شهروندان و مهاجران قرار می‌دهد. تا جایی که این 9.3 درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا به این موضوع تعلق یافته است.

مردمی مهمان‌نواز، خونگرم و صمیمی

ایتالیا فرهنگی بسیار مهمان‌نواز دارد و مطمئنا شما در این کشور با افرادی روبه‌رو می‌شوید که با برخوردی دوستانه از ارائه کمک به شما در مواقع نیاز و احتمال دوست‌یابی با این شیوه خوشحال می‌شوند. نیازی به گفتن نیست که انرژی‌ای که از خود بروز می‌دهید به شما باز می‌گردد؛ بنابراین یادگیری برخی از جملات پایه ایتالیایی در برخوردهای اولیه باعث ارتباطی بهتر با مردم این کشور می‌شود.

تنوع گزینه‌های اقامتی در ایتالیا

ایتالیا برای مهاجران انواع گوناگونی از گزینه‌های اقامتی را از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه تا گزینه‌های لوکس و گران‌قیمت در سبک‌های مدرن و کلاسیک ارائه می‌دهد. انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی، انواع آپارتمان‌های 1 تا 4 خوابه، سوئیت‌ها، خانه‌های روستایی، آپارتمان‌هایی در شهر یا در زمین‌های روستایی و پروژه‌های آپارتمانی فوق مدرن، برخی از این گزینه‌‌های خرید و اجاره هستند.

 ایتالیا؛ بهشت خرید

با وجود برخی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت مد از نام طراحان برتر جهان تا نام برندها مانند: پرادا، فندی، گوچی، ورساچه و آرمانی، این حق را خواهیم داد که به میلان، پایتخت مد جهان بگویند. برخی از مکان‌های مورد علاقه خریداران لباس و اقلام آرایشی و بهداشتی در این کشور عبارتند از: Via Del Corso در رم، Via Monte Napoleone در میلان و Via Giovan Battista Zannoni در فلورانس.

ایتالیا برای علاقمندان به ورزش فوتبال

همین اندازه بگوییم که یکی از ویزاهای ایتالیا، ویزایی است که به ورزشکاران به‌ویژه فوتبالیست‌ها، مربیان، پزشکان و ورزشی و تمامی افرادی که در این ورزش فعالیت می‌کنند، ارائه می‌شود. ایتالیایی‌ها دیوانه فوتبال هستند و سری آ یکی از محبوب‌ترین لیگ‌های جهان با تیم‌های محبوب در سراسر کشور از جمله آث میلان، اینترمیلان، یوونتوس، ناپل و رم است. در واقع سنت طولانی و افتخارآمیز فوتبال ایتالیا توسط مهاجران بریتانیایی در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد. با توجه به قهرمانی ایتالیا در چهار جام جهانی و جام ملت‌های اروپا در سال 2021، حمایت از یک تیم ملی خوب است، حتی اگر تیم ملی کشور اصلی شما نباشد.

تنوع بالای روش‌های مهاجرت به ایتالیا

 

ایتالیا به‌عنوان مرکز تاریخ و تمدن اروپا کشوری مهاجرپذیر نیز هست و این موضوع را از تنوع بالای روش‌های مهاجرتی به ایتالیا درمی‌یابیم. ایتالیا انواع ویزاهای کوتاه مدت و بلند مدت را به متقاضیان گردشگری و مهاجرت ارائه می‌دهد؛ اما برخی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور عبارتند از: مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت شغلی، مهاجرت برای دوران بازنشستگی یا مهاجرت خود حمایتی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، مهاجرت برای ورزشکاران و فعالان این حوزه، مهاجرت برای پیوستن به اعضای خانواده و مهاجرت از طریق ازدواج یا تولد.

مهاجرت کاری به ایتالیا

کشور ایتالیا دارای فرصت‌های متنوعی در زمینه‌های شغلی گوناگون برای کارجویان است. مهاجرت کاری به ایتالیا از طریق ویزای کار ایتالیا و سپس دریافت اقامت کاری ایتالیا ممکن می‌شود. ویزای کار ایتالیا یک ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت است. ویزای کار ایتالیا به شما اجازه ورود به خاک ایتالیا را می‌دهد، اما همچنان باید مجوز اقامت یا permesso di soggiorno را نیز دریافت کنید. شما باید ظرف هشت روز پس از ورود به ایتالیا برای دریافت این مجوز درخواست دهید. در ادامه برخی از نکات و مزایای مهاجرت کاری به ایتالیا را با هم مرور می‌کنیم:

  • اکثر مردم محلی ایتالیا به زبان انگلیسی مسلط نیستند، بنابراین بعید است که بدون تسلط بر زبان ایتالیایی، کار مطمئن پیدا کنید
  • توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی به‌ویژه در مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری و آموزش بسیار ارزشمند خواهد بود
  • بخش خدمات با تمرکز قوی بر عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و حمل‌و‌نقل، بخش مسلط بر اقتصاد ایتالیا است
  • برندهای قوی ایتالیایی شامل خودروسازانی مانند: فراری و لامبورگینی و طراحان مد گوچی، پرادا، ورساچه و آرمانی هستند
  • فرصت‌های شغلی بیشتر به صورت آنلاین و از طریق آژانس‌های کاریابی آگهی می‌شوند
  • همه کارکنان حداقل چهار هفته مرخصی سالانه با حقوق و همچنین 12 روز تعطیل رسمی دارند
  • معمولا از دوشنبه تا جمعه از 8 یا 9 صبح تا 1 بعد از ظهر کار می‌کنید، یک استراحت دو ساعته برای ناهار خواهید داشت و سپس از 3 بعد از ظهر تا 6 یا 7 بعد از ظهر کار می‌کنید
  • سیستم بهداشت ملی برای همه شهروندان ایتالیایی در دسترس است. شما توسط کارفرمایان تحت شرایط و مزایای این سیستم قرار می‌گیرید
  • کارکنان باید تحت یک برنامه بیمه دولتی اجباری که توسط موسسه ملی حوادث محل کار اداره می‌شود، برای صدمات ناشی از کار بیمه شوند

مراحل اشتغال به کار در ایتالیا

اشتغال به کار در ایتالیا برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، مانند ایران، یک فرآیند 3 مرحله‌ای است. شما ابتدا باید یک کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید که شما را استخدام کند و برای اجازه کار شما درخواست دهد. فقط پس از اینکه کارفرما مجوز کار شما را دریافت کرد و آن را برای شما ارسال کرد، می‌توانید در مرحله دوم برای ویزای کار ایتالیا درخواست دهید و بعد از دریافت آن و ورود به خاک ایتالیا برای اجازه اقامت برای اقامت و کار قانونی در این کشور درخواست دهید.

مدارک و شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری به ایتالیا

قبل از این‌که بخواهید برای اخذ ویزای کار ایتالیا اقدام کنید ابتدا باید بررسی کنید که شرایط لازم برای دریافت این ویزا را دارید یا خیر. دولت ایتالیا درخواست‌های ویزا و مجوز کار را فقط برای چند ماه در سال و گاهی چند ماه در هر دو سال یک بار، بررسی می‌کند. علاوه بر این، یک سهمیه مشخص نیز با نام Decreto Flussi نیز وجود دارد که از سال 2019 راه‌اندازی شده است و سالانه چیزی نزدیک به 40 هزار نیروی کار بین‌المللی را جذب می‌کند. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار ایتالیا نیز عبارتند از:

  • اصل و یک کپی از مجوز کار Nulla Osta که توسط کارفرما برای شما تهیه شده است
  • یک کپی از قرارداد کاری امضا شده شما با کارفرما
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای اقامت طولانی‌مدت ایتالیا
  • گذرنامه با حداقل دو صفحه خالی که حداقل سه ماه پس از مدت زمان ویزا معتبر باشد
  • چند عکس پاسپورتی
  • مدرک اثبات محل اقامت شما در ایتالیا
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • مدرک پرداخت هزینه ویزا
  • دیپلم یا دیگر گواهینامه‌های مورد نیاز

نکات مهم دیگر برای مهاجرت کاری به ایتالیا

مقامات ایتالیایی این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که هرگونه مدارکی را که صلاح می‌دانند درخواست کنند. علاوه‌بر این، شما باید هر مدرکی را که کارفرمای شما برای درخواست مجوز کار شما نیاز دارد به ایتالیا ارسال کنید. از آنجا که کارفرمای شما برای مجوز کار شما باید در اداره مهاجرت استان خود درخواست دهد و هر اداره مهاجرت در ایتالیا شرایط متفاوتی دارد، باید با کارفرمای خود تماس بگیرید تا اطلاعات مدارک مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

وضعیت مشاغل در ایتالیا

ایتالیا بر صنایع تولیدی و خدماتی خود متکی است و این صنایع نیاز خود را به نیروی انسانی با نیروهای کار بین‌المللی برطرف می‌کنند. شمال ایتالیا صنعتی‌تر و توسعه‌یافته‌تر است و به‌دلیل فراوانی شرکت‌های خصوصی، کارهای خدماتی و صنعتی در آن بیشتر یافت می‌شوند. اگر علاقمند به کارهای مرتبط با مواد غذایی و کشاورزی و دامداری و حتی گردشگری باشید، این کارها در جنوب ایتالیا بیشتر یافت می‌شوند. متخصصان داده‌های بازار کار اتحادیه اروپا (Skills Panorama) حوزه‌های شغلی زیر را به عنوان مشاغل دارای کمبود نیروی انسانی در ایتالیا شناسایی کرده‌اند:

  • مشاغل مرتبط با سلامت
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • متخصصان بازاریابی و طراحی
  • مشاغل STEM
  • متخصصان تدریس و آموزش

فارغ‌التحصیلان جویای کار بیشتر در شهرهای بزرگ شمالی مانند: میلان، تورین و جنوا کار پیدا می‌کنند. به علاوه، از آنجا که سالانه حدود 63 میلیون مسافر برای دیدن مناظر معروف ایتالیا به این کشور می‌آیند، یافتن کار معمولی و قراردادهای موقت در صنعت گردشگری بسیار آسان‌تر از استخدام دائمی در سایر بخش‌ها است. برخی از مشاغل پرطرفدار برای فارغ‌التحصیلان عبارتند از:

  • خودرو
  • محصولات شیمیایی
  • مهندسی
  • بیمه
  • مخابرات

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا قطب آموزش در اروپا است. نخستین دانشگاه به سبک جدید در شهر بولونیا ایتالیا در سال 1088 تاسیس شده است. ایتالیا همچنین به لطف وجود دانشمندانی مانند: لئوناردو داوینچی و گالیله، کشوری بنیان‌گذار در علوم کاربردی در اروپا به‌شمار می‌آید. بعدها مارکونی مبدع ارتباطات رادیویی شد و ایتالیا همچنین نخستین رایانه رومیزی جهان را به نام P101 توسعه داده است. بنابراین ایتالیا را می‌توان مهد دانش غربی دانست.

این دستاوردهای باورنکردنی حاصل یک سیستم آموزشی استثنایی مبتنی بر مفاهیم مستحکم، روش علمی دقیق و رویکرد خلاقانه است که در کنار هم تفکر انتقادی، انعطاف‌پذیری و توانایی حل مسائل پیچیده را پرورش می‌دهند. بنابراین ایتالیا را می‌توان یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیلات دانشگاهی دانست.

دانشگاه‌های برتر در ایتالیا

ایتالیا با افتخار دارای بالاترین نرخ انتشارات دانشگاهی در مجلات تحقیقاتی برتر در اروپا با تمرکز بر علوم زیست‌شناسی، علوم طبیعی، فیزیک، داروسازی، پزشکی، ریاضیات و علوم رایانه است. از محققان و اساتید ایتالیایی بسیار قدردانی می‌شود و در مشهورترین دانشگاه‌های بین‌المللی استخدام می‌شوند. ایتالیا دارای 61 دانشگاه دولتی پرجنب‌و‌جوش، 30 دانشگاه خصوصی، 11 سازمان تحقیقاتی دولتی، برنامه‌های دانشگاهی پیشگامانه و مراکز آموزش عالی هنری (AFAM) است.

 

در مجموع 30 دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS قرار دارند. قدمت برخی از معتبرترین دانشگاه‌های ایتالیا به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و آن سال‌ها را صرف آموزش بزرگ‌ترین رهبران و دانشمندان جهان کرده‌اند. برخی از برترین دانشگاه‌های ایتالیا عبارتند از:

  • دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه پادووا
  • Alma Mater Studiorum
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه ناپل
  • Scuola Universitaria Superiore Pisa
  • دانشگاه کاتولیکا دل ساکرو کوئوره
  • دانشگاه پلی‌تکنیک تورین
  • Scuola Normale Superiore
  • دانشگاه پلی‌تکنیک میلان
  • دانشگاه ساپینزا رم

ویزای تحصیلی ایتالیا

اتباع خارجی که مایل به تحصیل در ایتالیا برای مدت بیش از سه ماه هستند، باید برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند. ویزای تحصیلی ایتالیا نوعی ویزای طولانی‌مدت ایتالیا است. این ویزا فقط یک ویزای ورودی است و اگر می‌خواهید به‌طور قانونی بیش از سه ماه در ایتالیا بمانید و تحصیل کنید، باید برای اجازه اقامت ایتالیا نیز اقدام کنید.

شرایط و مدارک ویزای تحصیلی ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا یک دانشگاه ایتالیایی باید شما را پذیرش کرده باشد. بنابراین باید مدارک مورد نیاز برای اپلای را برای آن‌ها ارسال کرده باشید و نامه اپلای را نیز دریافت کرده باشید. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا
  • عکس‌های پاسپورتی
  • فتوکپی ویزای قبلی
  • اسناد وضعیت مدنی مانند گواهی تولد و ازدواج
  • مدارک ثبت نام یا پیش ثبت نام در دوره‌های دانشگاهی ایتالیا
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • بیمه درمانی مناسب برای ایتالیا
  • گواهی‌های تحصیلات قبلی
  • بسته به زبان برنامه آموزشی: اثبات تسلط بر زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

مهاجرت به ایتالیا برای پیوستن خانواده

اگر شما یک تبعه غیر اتحادیه اروپا هستید که در ایتالیا با مجوز اقامت معتبر زندگی می‌کنید، می‌توانید برای آوردن اعضای خانواده خود برای زندگی با خود در ایتالیا درخواست دهید. این کار از طریق ویزای همراهی خانواده ایتالیا انجام می‌شود که با عنوان ویزای همسر ایتالیا یا ویزای اتحاد مجدد خانواده (ricongiungimento familiare) نیز شناخته می‌شود.

شرایط و مدارک ویزای همراهی خانواده ایتالیا

ویزای همراهی خانواده یا پیوستن به خانواده ایتالیا یکی از انواع ویزای طولانی‌مدت ایتالیا است که با عنوان ویزای ملی یا D-Visa نیز شناخته می‌شود. این ویزا به دارنده خود اجازه می‌دهد تا با هدف اقامت بیش از سه ماه و پیوستن به یکی از اعضای خانواده که قبلا در ایتالیا اقامت دارد، وارد ایتالیا شود. افرادی که امکان استفاده از این ویزا را دارند عبارتند از:

  • همسر متقاضی
  • فرزندان زیر 18 سال متقاضی
  • کودکان تحت تکفل بالای 18 سال که به‌دلیل مشکلات سلامتی قادر به تامین مخارج خود نیستند
  • والدین بالای 65 سال که به شما وابسته هستند و فرزند دیگری ندارند که بتواند از آن‌ها مراقبت کند

قبل از این که اعضای خانواده شما بتوانند برای دریافت ویزای همراهی خانواده درخواست بدهند شما باید در ایتالیا مجوز همراهی آن‌ها و اقامت آن‌ها در ایتالیا را دریافت کنید. هنگامی‌که اعضای خانواده شما برای ویزای خانوادگی ایتالیا درخواست می‌دهند، باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • اصل و کپی مجوز Nulla Osta
  • فرم درخواست ویزای اقامت طولانی‌مدت ایتالیا که تکمیل و امضا شده است
  • عکس‌های پاسپورتی
  • کپی پاسپورت و مجوز اقامت
  • گذرنامه‌هایی که دست کم سه ماه پس از انقضای ویزا معتبر بوده و دارای حداقل دو صفحه خالی باشند
  • مدارک مربوط به رابطه خانوادگی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی رزرو بلیط هواپیما

مهاجرت به ایتالیا از طریق خود اشتغالی

ویزای خوداشتغالی ایتالیا ویزایی است که برای فریلنسرها، کارآفرینان و افرادی که قادر به راه‌اندازی استارت‌آپ در ایتالیا باشند، صادر می‌شود. بنابراین دریافت این ویزا چندین روش مهاجرتی را پوشش می‌دهد که عبارتند از: مهاجرت به ایتالیا از طریق راه‌اندازی استارت‌آپ، مهاجرت به ایتالیا از طریق کارآفرینی و سرمایه‌گذاری و مهاجرت به ایتالیا از طریق فعالیت‌های فریلنسری و راه‌اندازی یک شغل آزاد و غیرشرکتی.

 

ویزای خود اشتغالی ایتالیا چیست؟

ویزای خود اشتغالی ایتالیا نوعی ویزای طولانی‌مدت ایتالیا (ویزای ملی یا ویزای نوع D) است. اگر قصد دارید به عنوان فریلنسر کار کنید یا یک کسب‌وکار در ایتالیا راه‌اندازی کنید، باید برای دریافت این ویزا اقدام کنید. شما همچنین برای اقامت و کار در ایتالیا به مجوز اقامت نیاز دارید که پس از رسیدن به خاک ایتالیا برای دریافت آن باید درخواست دهید. انواع ویزای خود اشتغالی ایتالیا عبارتند از:

  • ویزای استارت‌آپ ایتالیا: این ویزا برای اتباع خارجی که می‌خواهند یک شرکت نوآورانه در ایتالیا راه‌اندازی کنند و همچنین اتباع خارجی که می‌خواهند به یک شرکت موجود در ایتالیا در یک موقعیت کاری اجرایی بپیوندند، صادر می‌شود
  • ویزای فریلنسر ایتالیا: این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند کار خوداشتغالی و آزاد داشته باشند و شرکتی ندارند که بخواهد آن‌ها را استخدام کند
  • ویزای کارآفرینی ایتالیا: این ویزا برای اتباع خارجی که می‌خواهند یک طرح سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه 500 هزار یورو را اجرایی کنند، صادر می‌شود

مراحل دریافت ویزای خود اشتغالی ایتالیا

برای دریافت ویزای خود اشتغالی ایتالیا مجموعه‌ای از اقدامات وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. برخی از این اقدامات مربوط به قبل از درخواست ویزا و برخی مربوط به بعد از آن هستند. به‌طور خلاصه مراحل اخذ ویزای خود اشتغالی ایتالیا به شرح زیر است:

  • از اداره مهاجرت محلی (Sportello Unico Immigrazione – SUI) برای Nulla Osta (مجوز انجام کار خود اشتغالی) درخواست دهید
  • مجوز و مدارک لازم برای انجام فعالیت‌های خوداشتغالی خاص در ایتالیا را دریافت کنید
  • برای اخذ ویزای خود اشتغالی ایتالیا به سفارت ایتالیا در ایران درخواست دهید
  • به ایتالیا سفر کنید و برای اجازه اقامت ایتالیا (permesso di soggiorno) درخواست دهید تا اجازه اقامت قانونی و کار در ایتالیا را داشته باشید

شرایط و مدارک دریافت ویزای خود اشتغالی ایتالیا

مدارک و شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی ایتالیا بستگی به نوع کاری دارد که آن را در ایتالیا راه‌اندازی می‌کنید و یا در آن مشغول به کار می‌شوید. برخی از مدارک از نوع مدارک درخواست برای انواع دیگر ویزاهای ایتالیا هستند و برخی دیگر ارتباط مستقیم با مسائل شغلی و درآمدی و تخصص کاری شما دارند. برخی از این مدارک و شرایط را با هم مرور می‌کنیم:

  • فرم درخواست ویزای اقامت طولانی‌مدت ایتالیا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی و اعتبار حداقل بیش از سه ماه پس از انقضای ویزا
  • مجوز Nulla Osta (اصل و فتوکپی)
  • اثبات تمکن مالی و سرمایه مورد نیاز برای فعالیت شغلی مورد نظر
  • مدرکی دال بر محل اقامت مناسب در ایتالیا، مانند قرارداد خرید یا اجاره
  • گواهی درآمد سال قبل شما، که باید بالاتر از حداقل سطح تعیین شده قانونی برای معافیت از بیمه خدمات درمانی (8400 یورو) باشد
  • گواهی صادر شده توسط اتاق بازرگانی در منطقه‌ای که در آن مشغول به کار خواهید شد، مبنی‌بر این‌که منابع مالی لازم برای فعالیت خود اشتغالی را دارید
  • مدارک شرایط مدنی شما

مهاجرت به ایتالیا برای دوران بازنشستگی

ایتالیا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای گذراندن دوران بازنشستگی است. بسیاری از کارمندان و صاحبان کسب‌ وکار برای دوران بازنشستگی خود این کشور را انتخاب می‌کنند و این امکان از طریق ویزای بازنشستگی ایتالیا فراهم می‌شود. این ویزا با نام ویزای اقامت انتخابی یا ویزای انتخاب اقامت در ایتالیا نیز نامیده می‌شود.

ویزای اقامت انتخابی ایتالیا چیست؟

در میان تمام ویزاهای موجود برای اقامت طولانی‌مدت ایتالیا، یک نوع کمتر شناخته شده برای اتباع خارجی وجود دارد. این ویزا مناسب افرادی است که می‌خواهند در ایتالیا زندگی کنند و از توانایی مالی کافی برای تامین هزینه زندگی خود بدون کار کردن برخوردار هستند.

این ویزا، ویزای اقامت انتخابی (residenza elettiva) نامیده می‌شود و بیشتر توسط اتباع خارجی که مایل به بازنشستگی در ایتالیا هستند، استفاده می‌شود و به‌همین دلیل اغلب از آن با عنوان ویزای بازنشستگی ایتالیا یاد می‌شود.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا

اگر می‌خواهید به طور دائم به ایتالیا نقل مکان کنید و بودجه کافی برای تامین هزینه‌های را خود دارید، می‌توانید برای اخذ ویزای بازنشستگی ایتالیا درخواست دهید. تمکن مالی و سرمایه مورد نظر برای درخواست این ویزا نباید از محل فعالیت شغلی در ایتالیا تامین شود. بنابراین شما پس از دریافت این ویزا حق هیچ نوع فعالیت کاری در ایتالیا را ندارید. برخی از شرایط و مدارک لازم برای درخواست این ویزا عبارتند از:

  • مدرک اقامت در ایتالیا: قرارداد خرید ملک یا اجاره
  • گواهی بیمه سلامت با پوشش به مبلغ 30 هزار یورو در سال
  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی و اعتبار حداقل بیش از سه ماه پس از انقضای ویزا
  • عکس‌های پاسپورتی
  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای اقامت طولانی‌مدت ایتالیا
  • اسناد وضعیت مدنی مانند: گواهی تولد یا ازدواج
  • گواهی عدم سوء پیشینه

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری

 

در حال حاضر حداقل میزان سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ توسط سرمایه‌گذاران خارجی در ایتالیا به نصف کاهش یافته است تا آن‌ها بتوانند در ایتالیا سرمایه‌گذاری کنند و حتی با کمک مالی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند. مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه‌گذاری از طریق ویزای سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر می‌شود.

شرایط مالی برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری ایتالیا

برای سرمایه‌گذاری در نمایندگی شرکت‌های سهامی که در ایتالیا فعالیت می‌کنند و حداقل به مدت دو سال فعالیت می‌کنند، حداقل میزان سرمایه‌گذاری 500 هزار یورو است. برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های نوآور ثبت‌شده در بخش ویژه ثبت کسب‌وکار ایتالیا که در بند 8 ماده 25 فرمان قانونی شماره 179 مورخ  18 اکتبر 2012 ثبت شده‌اند، حداقل آستانه سرمایه‌گذاری 250 هزار یورو است.

مهاجرت به ایتالیا از طریق فعالیت‌های ورزشی

 

برای شرکت در رویدادهای ورزشی ایتالیا شما فقط به ویزای اقامت کوتاه‌مدت نیاز دارید اما اگر بخواهید در یک باشگاه ورزشی یا شرکت مرتبط با فعالیت ورزشی استخدام شوید نیاز به ویزای بلند مدت دارید. این ویزا نوعی ویزای کاری به شمار می‌آید و شرایط دریافت آن مشابه با شرایط دریافت ویزای کاری ایتالیا است. برای دریافت این ویزا همچنین شما باید در شهر فعالیت مرتبط با ورزش مورد نظر محل اقامت خود را تعیین و اعلام کنید و مدارک پذیرش خود را در شرکت یا باشگاه مورد نظر دریافت کنید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد

کشور ایتالیا در زمینه تولد بر اصل خون تاکید دارد. بنابراین یک نوزاد متولد شده در ایتالیا تنها در صورتی شهروند این کشور به‌شمار خواهد آمد که یکی از والدین او تبعه ایتالیا باشد و حق شهروندی ایتالیا را دریافت کرده باشد. البته این نوزاد برای اقامت نیاز به مجوز اقامت ندارد. اما هر زمان که بخواهد از کشور خارج شود، برای ورود دوباره نیاز به دریافت ویزا و مجوز اقامت خواهد داشت.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

برای افرادی که با اتباع ایتالیایی ازدواج کنند، امکان دریافت اقامت ایتالیا وجود خواهد داشت. امکان دریافت ویزای همراهی خانواده در این روش مهاجرتی تنها درصورتی وجود دارد که در زمان درخواست ویزا، دست کم 48 ماه از زمان ازدواج آن‌ها گذشته باشد و این فرد تنها همسر فرد تبعه ایتالیا باشد. شما همچنین باید مدارک دال بر ازدواج قانونی خود را ارائه کنید. فرد حامی که در ایتالیا حضور دارد نیز باید از تمکن کافی و شرایط اقامتی مناسب برای حمایت همسر خود برخوردار باشد.

بهترین شهرهای ایتالیا برای مهاجران

 

در کنار انتخاب روش مهاجرتی، یکی از نکات مهم در برنامه‌ریزی مهاجرتی متقاضیان، انتخاب شهری است که می‌خواهند در آن زندگی کنند. این انتخاب باید با تحقیق درباره امکانات شهری، تناسب با روش مهاجرتی و شرایط کار و تحصیل، امکانات تفریح و خرید و هزینه‌های زندگی در شهر مورد نظر باشد.

درصد حضور مهاجران نیز می‌تواند یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب شهر مقصد مهاجرت باشد. در این زمینه می‌توانیم به آمار یک مطالعه توسط Statista در سال 2016 اشاره که کنیم که بر اساس نتایج آن، بیشترین آمار مهاجران، به ترتیب مربوط این شهرها بوده است: میلان، برشا، پراتو، پیاچنزا، سینیسلو بالزامو، سستو سان جووانی، رجیو نل امیلیا، برگامو، پارما و پادوآ. البته باید توجه داشته باشید این آمار نباید مبنای انتخاب باشد زیرا برخی از این شهرها، جمعیت بالایی ندارند. ما در این ادامه، برخی از محبوب‌ترین شهرهای ایتالیا را برای مهاجران به شما معرفی می‌کنیم.

شهر میلان

 

میلان (Milan) بهترین شهر برای زندگی در ایتالیا است. این شهر همچنین تنها کلان‌شهر ایتالیا در فهرست بهترین شهرها از نظر مهاجران است. میلان در شمال ایتالیا درمنطقه لمباردی واقع شده و پس از رم با جمعیت 1.3 میلیون نفر، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت این کشور است. میلان پایتخت مد و فشن، شهری عالی برای انواع کسب‌وکار و مکانی عالی برای یک زندگی آرام، ایمن و رضایت‌بخش است.

شهر بولزانو

بولزانو (Bolzano) مرکز استان تیرول جنوبی است و در شمال ایتالیا در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. جمعیت این شهر براساس آمار سال 2021 حدود 106 هزار نفر است. بولزانو همچنین شهری پاکیزه، منظم و مهمان‌نواز به‌شمار می‌آید و کیفیت بسیار بالایی از زندگی را ارائه می‌دهد. این شهر دارای معماری فوق‌العاده زیبا، خیابان‌هایی با سنگفرش‌های قدیمی، کافه‌های دنج، فروشگاه‌های سنتی و مدرن و بازارهای دائمی و هفتگی است. اقتصاد این شهر عمدتا به کشاورزی، گردشگری و تولید صنایع دستی بستگی دارد.

شهر آئوستا

آئوستا (Aosta) رتبه سوم را در رده‌بندی بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی در اختیار دارد. این شهر کوچک در دامنه کوه‌های آلپ ایتالیا، در 110 کیلومتری شمال غربی شهر تورین و در نزدیکی تونل مون‌بلان واقع شده است. جمعیت این شهر فقط 34.8 هزار نفر است. در ایتالیا آئوستا را "رومی‌ترین شهر بعد از رم" می‌نامند. این شهر به خوبی سازماندهی شده است و نقاط مختلف آن، فضاهایی آرام و شرایطی ایده‌آل برای زندگی وجود دارد.

شهر بلونو

بلونو (Belluno) مرکز استان بلونو در 100 کیلومتری شمال شهر ونیز است و حدود 35 هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. برای قرن‌ها این شهر برای ونیزی‌های ثروتمندی که از گرما و رطوبت ونیز فرار می‌کردند، مکانی مورد علاقه برای تعطیلات تابستانی بوده است. بلونو طبیعت و معماری زیبایی دارد و پر از رستوران‌های مشهور و کافه‌هایی پرجنب‌وجوش و فروشگاه‌هایی با تمامی مایحتاج مردم شهر است.

شهر ترنتو

ترنتو (Trento) حدود 117 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر سومین شهر بزرگ در نزدیکی کوهستان آلپ و دومین شهر بزرگ تیرول است. ترنتو یک مرکز آموزشی، علمی، مالی و سیاسی در منطقه خودمختار ترنتینو آلتو آدیجه به‌شمار می‌آید و بسیاری از نشریات معتبر ایتالیایی در این شهر فعالیت می‌کنند. ترنتو مکانی مناسب هم برای یک زندگی راحت و هم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار پرسود در ایتالیا است.

هزینه‌های زندگی در ایتالیا

 

هزینه زندگی در ایتالیا بسته به موقعیت مکانی متفاوت است. به طور کلی مناطق شمالی ایتالیا و شهرهای بزرگ بالاترین هزینه زندگی را دارند. اما اگر از مراکز توریستی دوری کنید و زندگی در یک شهر کوچک را انتخاب کنید، می‌تواند هزینه‌ای کاملا مقرون‌به‌صرفه داشته باشد. علاوه‌بر این، شهرهای کوچک مملو از عناصر اصیل فرهنگ ایتالیایی، زیبایی طبیعی، غذاهای شگفت‌انگیز و سبک واقعی زندگی ایتالیایی هستند. با این‌حال به‌عنوان یک مهاجر، پیشنهاد ما زندگی در شهرهای متوسط است که ویژگی‌هایی از هردو سبک زندگی مدرن و سنتی ایتالیایی را به‌طور هزمان ارائه می‌دهند. در ادامه با برخی از جزئیات متوسط هزینه‌های زندگی در ایتالیا آشنا می‌شویم.

هزینه غذا در رستوران‌ها

  • غذای در رستوران ارزان: 15 یورو
  • غذا برای 2 نفر در رستوران میان‌رده برای هر 3 وعده: 60 یورو
  • غذا در مک دونالد: 8 یورو
  • کاپوچینو: 1.4 یورو
  • کوکاکولا یا پپسی، بطری 0.33 لیتری: 2.14 یورو
  • آب، طری 0.33 لیتری: 1.05 یورو

هزینه مواد غذایی در بازارهای ایتالیا

 

  • شیر معمولی 1 لیتری: 1.15 یورو
  • یک کیلوگرم سیب زمینی: 1.24 یورو
  • یک قرص نان سفید تازه 500 گرمی: 1.57 یورو
  • برنج یک کیلوگرمی: 1.92 یورو
  • تخم مرغ 12 عدد: 2.81 یورو
  • یک کیلوگرم فیله مرغ: 8.38 یورو
  • یک کیلوگرم موز: 1.63 یورو

هزینه‌های حمل‌ونقل

  • بلیط یک طرفه حمل‌ونقل محلی: 1.5 یورو
  • مجوز ماهانه: 35 یورو
  • تاکسی با تعرفه معمولی: 5 یورو
  • تاکسی (1 کیلومتر): 1.25 یورو
  • یک لیتر بنزین: 1.64 یورو

هزینه گزینه‌های اوقات فراغت

  • هزینه ماهانه 1 بزرگسال در باشگاه تناسب اندام: 46.39 یورو
  • اجاره 1 ساعته زمین تنیس در آخر هفته: 19.17 یورو
  • سینما، 1 صندلی در اکران بین‌المللی: 8.5 یورو

هزینه خرید و اجاره آپارتمان

  • خرید یک متر مربع آپارتمان در مرکز شهر: 3094 یورو
  • خرید یک متر مربع آپارتمان در حاشیه شهر: 1888 یورو
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر: 582 یورو
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در اطراف شهر: 449 یورو

هزینه‌های مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا دارای روندهای متعددی است که هرکدام از آن‌ها گاه دارای هزینه‌‎هایی هستند. برخی از هزینه‌های مهاجرت به ایتالیا عبارتند از: هزینه صدور ویزا، هزینه مشاوره مهاجرتی توسط آژانس‌های مهاجرتی، هزینه ترجمه رسمی مدارک و هزینه برخی سایت‌های دولتی. در ادامه هزینه ویزاهای ایتالیا را با هم مرور می‌کنیم:

  • خود اشتغالی برای فریلنسرها: 116 یورو
  • راه‌اندازی کسب‌وکار: 116 یورو
  • ویزا برای کارآفرینان: 116 یورو
  • ویزا برای فعالیت‌های ورزشی: 116 یورو
  • پیوستن به خانواده: 116 یورو
  • تحصیلات دانشجویی: 50 یورو
  • ویزا برای محققان: 116 یورو
  • آموزش حرفه‌ای: 50 یورو

مهاجرت موفق به ایتالیا با انتخاب بهترین روش مهاجرتی

 

انتخاب روش مهاجرتی یکی از مهم‌ترین نکات در برنامه‌ریزی مهاجرت به ایتالیا است. برای مهاجرت به این کشور پیشرفته و زیبا روش‌های مهاجرتی فراوانی وجود دارد که شرایط هریک را در این مطلب با شما در میان گذاشتیم. از دیگر نکات مهم برای مهاجرت موفق به ایتالیا می‌توان به: آشنایی با قوانین مهاجرتی، شرایط و مدارم لازم برای دریافت ویزا، تحقیق درباره شهر مقصد مهاجرت و هزینه‌های مهاجرت و زندگی اشاره کرد. شما همچنین برای موفقیت در مهاجرت به ایتالیا می‌توانید از خدمات مشاوره آژانس‌های مهاجرتی معتبر استفاده کنید.

سوالات متداول

هرساله بسیاری از ایرانیان روندهای مهاجرت به ایتالیا را شامل مراحل پذیرش دانشگاهی، مذاکره شغلی با کارفرمایان، درخواست ویزا و مراحل دیگر را آغاز می‌کنند. در طول این مراحل عموما پرسش‌های بسیاری برای متقاضیان مهاجرت پیش می‌آید. در این بخش به برخی از این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

روش‌های مهاجرتی رایج برای مهاجرت به ایتالیا کدام روش‌ها هستند؟

برای مهاجرت به ایتالیا روش‌های مهاجرتی مختلفی وجود دارند اما در این میان، این روش‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند: مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق خود اشتغالی و مهاجرت کاری.

چه کارهایی در ایتالیا بیشتر مورد نیاز هستند؟

کارهایی که بیشتر در ایتالیا نیاز به نیروهای کار بین‌المللی دارند عبارتند از: مشاغل مرتبط با سلامت، مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشاغل مرتبط با بازاریابی و مشاغل فنی و مهندسی.

چرا تحصیل در ایتالیا گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت است؟

در صورت دریافت اپلای از یک دانشگاه ایتالیایی، این روش مهاجرتی، چندان دشوار نیست. ایتالیا از یک سیستم آموزشی سطح بالا برخوردار است و برخی از دانشگاه‌های این کشور در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کدام ویزاها امکان‌پذیر است؟

ویزاهایی که امکان اقامت طولانی‌مدت و بیش از 90 روز در ایتالیا را به شما می‌دهند و با عنوان ویزاهای سری D شناخته می‌شوند. ویزای خود اشتغالی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و ویزای بازنشستگی از جمله این ویزاها هستند.

کلمه کلیدی: 
قاره: 
اروپا
کشور: 

سفارشات مرتبط

مشاوره تخصصی مهاجرت
Consultion for immigration process

مشاوره ی تخصصی مهاجرت به سراسر دنیا

 

مشاوران متخصص گروه ApplyPal به شما کمک میکنند تا بهترین مسیر را برای پروسه ی مهاجرت خود در نظر بگیرید.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  •  درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا هماهنگی اولیه صورت گیرد.
  • لطفا راس ساعت مقرر در محل موسسه حضور بهم رسانید.
  • هزینه ی درنظر گرفته شده برای  حداکثر 45 دقیقه مشاوره ی تخصصی متناسب با رزومه و نیاز شماست.

هزینه: 150,000 تومان

مشاوره با وکلای مهاجرتی
Immigration services

 

Move in your best way

 

مشاوره با وکلای خارجی (آلمان، کانادا، اروپا)

توجه فرمائید که برای مشاوره  با وکلای رسمی مهاجرت ما در سرتاسر دنیا میتوانید این سفارش را انتخاب نمائید

 

09901848006

هزینه: 500,000 تومان