مهاجرت به انگلیس


Immigration to England
مهاجرت به انگلیس | آشنایی با شرایط و بهترین روش‌های مهاجرت به کشور انگلستان
مهاجرت به انگلیس با روش‌هایی مانند: مهاجرت کاری و تحصیلی امکان‌پذیر است. با مزایا، شرایط و روش‌های مهاجرت به این کشور آشنا می‌شویم.

مهاجرت به انگلیس | آشنایی با شرایط و بهترین روش‌های مهاجرت به کشور انگلستان

 

مهاجرت به انگلیس برای ساختن آینده‌ای درخشان

هرکسی در هر سن و شرایطی می‌تواند رویاهای درخشان خود را در انگلیس به واقعیت مبدل می‌کند. علاقمندان به تحصیلات بین‌المللی می‌توانند در برترین و قدیمی‌ترین نظام آموزش عالی در جهان در این کشور تحصیل کنند. کارجویان در این کشور از برترین فرصت‌های کاری با بهترین شرایط برخوردار خواهند شد. کارآفرینان، افراد متخصص، هنرمندان و ورزشکاران حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران نیز از بهترین موقعیت‌ها برای پیشرفت فردی و شغلی برخوردار می‌شوند. مجموعه این ویژگی‌ها انگلستان را به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی در جهان تبدیل کرده است. در این مطلب با مزایا، شرایط و روش‌های مهاجرت به انگلیس آشنا می‌شویم.

 

انگلستان؛ سرزمین شکوه و امید

بزرگ‌ترین جزیره قاره اروپا از چهار کشور انگلیس یا انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی تشکیل شده است. انگلیس همچنین یکی از چهار کشور یک حاکمیت سیاسی به نام پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی (The United Kingdom of Britain and Northern Ireland) است که به اختصار بریتانیا خوانده می‌شود. انگلستان به تنهایی دارای صد جزیره کوچک است و پایتخت آن لندن نام دارد. این کشور در دنیا به سرزمین شکوه و امید معروف است. برخی از نکات مهم در مورد انگلستان را با هم مرور می‌کنیم:

  • جمعیت انگلستان: 56 میلیون و 286 هزار و 961 نفر (آمار سال 2019)
  • نوع حکومت: مشروطه سلطنتی
  • ملکه: الیزابت دوم
  • نخست وزیر: بوریس جانسون
  • مساحت: 130 هزار و 279 کیلومتر مربع
  • زبان‌های رسمی: انگلیسی و کورنی یا کورنیش
  • ادیان: 59.4 درصد مسیحی، 24.7 بدون دین، 5 درصد مسلمان، 1.5 درصد هندوئیسم
  • واحد پول: پوند استرلینگ

اقتصاد انگلستان

بنابر اطلاعات سایت worldpopulationreview بریتانیا با تولید ناخالص داخلی 2.83 تریلیون دلاری، ششمین اقتصاد بزرگ جهان است. از نظر برابری قدرت خرید نیز این کشور با تولید ناخالص داخلی (PPP) در رتبه نهم قرار دارد. بریتانیا از نظر تولید ناخالص داخلی سرانه که 42558 دلار است، رتبه 23 را جهان دارد. در سال 2016، بریتانیا دهمین صادرکننده بزرگ کالا در جهان بود و به 160 کشور در سراسر جهان کالا صادر کرد. برخی از اطلاعات دیگر اقتصاد انگلستان و بریتانیا عبارتند از:

  • در قرن هجدهم، انگلستان اولین کشوری بود که صنعتی شد
  • بخش خدمات بر اقتصاد انگلستان مسلط است و حدود 80 درصد از تولید ناخالص داخلی را به‌ویژه در صنعت خدمات مالی به خود اختصاص داده است
  • لندن دومین مرکز مالی جهان است
  • صنعت هوافضا بریتانیا دومین صنعت بزرگ جهان در این زمینه است
  • و صنعت داروسازی بریتانیا دهمین صنعت بزرگ جهان در این زمینه است

 

حمل‌و‌نقل در انگلیس

انگلستان دارای یکی از برترین شبکه‌های حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی در سراسر جهان است. در صورت مهاجرت به انگلیس امکان انجام هرگونه سفر داخلی با گزینه‌هایی متنوع و انجام سفرهای خارجی برای شما وجود دارد. هیچ نقطه‌ای در اروپا به اندازه لندن چنین تنوعی در خطوط حمل‌ونقل ندارد. از انگلستان می‌توانید تقریبا به هر نقطه از اروپا سفر کنید و با 30 تا 200 پوند به انگلیس برگردید. بریتانیا همچنین میزبان بیش از 40 فرودگاه تجاری است که تنها شهر لندن دارای 5 فرودگاه است.

آب‌وهوای انگلیس

انگلستان همیشه به کشور پر باران معروف بوده است. در این کشور روزهای آفتابی به‌ندرت یافت می‌شوند. البته برخی افراد نیز عاشق همین آب‌وهوا هستند؛ زیرا باران باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود. از سوی دیگر اگرچه انگلستان کشور پر باران است اما میزان بارش برف در این کشور اندک است و شما در شهرهای شمالی آن نیز نیاز چندانی به تجهیزات زمستانی ندارید.

 

مزایای مهاجرت به انگلیس

انگلیس همواره در بین فهرست ده کشور برتر دنیا از نظر اقتصادی قرار داشته است. این ویژگی به‌طور مستقیم بر ظرفیت درآمدی مردم انگلیس و مهاجران تاثیر می‌گذارد و وضعیت مالی و سیاسی باثباتی را در جامعه ایجاد می‌کند. این کشور مشاغل زیادی را هم برای افراد جوان و هم برای متخصصان با سابقه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به‌عنوان یک مهاجر، با آرامش زندگی مورد نظر خود را در انگلیس بسازید، تحصیل کنید و از فرصت‌های کاری بهره‌مند شوید. در ادامه با برخی از مزایای مهاجرت به انگلیس آشنا می‌شویم.

بهره‌مندی از نظام مراقبت‌های بهداشتی رایگان

زندگی در یک کشور مشترک ‌المنافع مانند انگلیس به‌معنای بهره‌مندی از مراقبت‌های بهداشتی رایگان است. سیستم مراقبت های بهداشتی رایگان انگلیس با نام اختصاری NHS (سرویس بهداشت ملی) شناخته می‌شود. NHS به‌طور رسمی در سال 1948 در یک بیمارستان در منچستر آغاز به کار کرد و کم کم همه مناطق انگلستان را تحت پوشش قرار داد. NHS همچنین یک سیستم بهداشت و سلامتی دو سطحی است. به این معنی که یک گزینه رایگان برای استفاده همه وجود دارد، اما اگر بخواهید، می‌توانید برای ارتقای درمان خود هزینه کنید.

بناهای تاریخی و نقاط گردشگری بسیار

زندگی در انگلیس مانند زندگی در یک موزه تاریخی فعال است. شما هر منطقه‌ای از انگلیس را که برای زندگی انتخاب کنید، ده‌ها گزینه از بناهای تاریخی در نزدیکی شما قرار دارد. برخی از جاذبه‌های معروف گردشگری انگلیس عبارتند از: بنای استون هنج، برج لندن، برج بلکپول، گیتس‌هد یا مجسمه فرشته شمال، کاخ برایتون و تفریح‌گاه ساحلی آن، مجموعه حمام رومی باستان در مرکز باث، پروژه عدن (Eden Project) به‌عنوان بزرگ‌ترین گلخانه جهان، کاخ همپتون کورت لندن و موزه پیت ریورز آکسفورد.

 

برابری در محیط کار

بنابر قانون برابری در محیط کار هرگونه تبعیض بر اساس جنسیت، وضعیت تاهل، سن، عقیده، نژاد، مذهب، ناتوانی یا گرایش جنسی غیرقانونی و اکیدا ممنوع است. کارفرمایان در انگلیس دیدگاه‌های فرهنگی متفاوت را درک می‌کنند و به فرهنگ‌های دیگر احترام می‌گذارند.

انگلستان؛ مقصدی محبوب برای نوآوران، کارآفرینان و متخصصان

در انگلستان فرصت‌های شگفت‌انگیزی را برای آگاهی از آخرین فن‌آوری‌ها، علوم نوآورانه و مهندسی در سطح جهانی وجود دارد. انگلیس همواره پیشرفت‌های چشمگیر و مبتکرانه‌ای در صنعت هوانوردی داشته است.  بسیاری از صنایع پیشرو مبتنی‌بر فناوری در انگلیس واقع شده‌اند که در زمینه‌های: داروسازی، تجهیزات پزشکی، هوافضا و خودرو هستند. همچنین شرکت‌های برتری چون: Lufthansa Technik، British Airways، Jaguar، Land Rover و بسیاری دیگر از شرکت‌های در سطح جهانی در شهرهای بزرگ انگلیس مستقر هستند و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. بنابراین کار در انگلیس، یک مهندس و متخصص را در خط مقدم تحقیق و توسعه فنی قرار می‌دهد.

تنوع فرهنگی و قومیتی بالا

درجه بالای تنوع اقوام و فرهنگ‌ها یک مزیت برای مهاجران به‌شمار می‌آید و کشوری که چنین ویژگی‌ای داشته باشد، کشوری با فرهنگ مهاجرپذیر است. انگلستان خانه اقوام بسیار متنوعی از سراسر جهان است. حاکمیتی تاریخی این کشور بر دورترین نقاط جهان، این ویژگی را افزایش داده است. شما می‌توانید در شهرهای انگلیس قدم بزنید درحالی‌که مردمانی از کشورهای پنج قاره جهان در اطراف شما هستند و با زبان‌ها و لهجه‌های متنوعی آشنا خواهید شد.

سرگرمی و تفریح نامحدود

برای آن‌که در انگلیس زندگی کنید احتمالا باید ساعات زیادی از روزهای هفته را به کار یا تحصیل بگذرانید اما در برای زمان فراغت خود امکانات و گزینه‌های بسیاری خواهید داشت. در انگلیس صدها استادیوم ورزشی، ده‌ها رویداد ورزشی و شما بسیار زیادی جشنواره هنری، فرهنگی و نمایشگاه مرتبط با کسب‌وکار در طول سال برگزار می‌شود. برخی از جشن‌ها و جشنواره‌های این کشور را با هم مرور می‌کنیم:

  • شب گای فاکس یا جشنواره آتش‌‌بازی
  • مسابقه آواز یوروویژن
  • جشنواره موسیقی گلاستونبری
  • نمایشگاه کتاب لندن
  • هوگمانای (همان شب سال نو)
  • روز پنکیک
  • کارناوال ناتینگ هیل

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

انگلستان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدها برای مهاجرت تحصیلی در دنیا، سالانه صدها هزار دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. دانشگاه‌های بریتانیا برخی از بهترین‌ دانشگاه‌های جهان هستند. آموزش با کیفیت بالا، هزاران دوره برای انتخاب و آموزش مهارت‌های کلیدی آکادمیک و زبانی که برای موفقیت در محیط کار جهانی به آن‌ها نیاز دارید، برخی از مزایای انتخاب این کشور به‌عنوان مقصدی برای مهاجرت تحصیلی به‌شمار می‌آیند. از سوی دیگر مدارک فارغ‌التحصیلی در برنامه‌های بنیادی (برای پیش از تحصیلات آکادمیک و دوره‌های کالج‌ها) و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، همگی توسط کارفرمایان در سراسر جهان پذیرفته می‌شوند.

برترین دانشگاه‌های انگلیس همراه با رتبه جهانی آن‌ها

برترین رتبه‌بندی دانشگاهی در جهان، فهرست QS است. این سایت انگلستان را از مجموعه بریتانیا جدا نکرده است و رتبه‌بندی خود را برای کل بریتانیا ارائه داده است. با این حال تقریبا تمامی عناوین نخست دانشگاه‌های برتر بریتانیا به کشور انگلستان و البته شهر لندن اختصاص دارند. با این حال این کشور دارای دانشگاه‌هایی با رنکینگ بسیار بالای جهانی در شهرهای دیگر خود نیز هست. برترین دانشگاه‌های بریتانیا را در فهرست QS همراه با رنکینگ جهانی آن‌ها با هم مرور می‌کنیم:

  • دانشگاه آکسفورد (University of Oxford): رتبه دوم
  • دانشگاه کمبریج (University of Cambridge): رتبه سوم
  • امپریال کالج لندن (Imperial College London): رتبه هفتم
  • دانشگاه UCL در لندن: رتبه هشتم
  • کینگز کالج لندن (King's College London): رتبه سی و پنجم
  • دانشگاه ادینبورگ (The University of Edinburgh): رتبه شانزدهم
  • دانشگاه منچستر (The University of Manchester): رتبه بیست و هفتم
  • مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (The London School of Economics and Political Science) در لندن: رتبه چهل و نهم
  • دانشگاه وارویک (The University of Warwick): رتبه شصت و یکم
  • دانشگاه بریستول (University of Bristol): رتبه شصت و دوم

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلیس

برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس شما باید ویزای تحصیلی انگلستان را دریافت کنید. اگر متقاضی دوره‌های کوتاه‌مدت تحصیلی در کالج‌ها هستید به شما ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت ارائه می‌شود که ویزایی 6 ماهه است و می‌توانید آن را تا 11 ماه تمدید کنید. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر در انگلیس باید در سیستم مبتنی‌بر امتیاز ویزای تحصیلی انگلیس شرکت کنید. این سیستم جایگزین ویزای Tier4 شده است. همچنین ویزای گلوبال تلنت نیز روشی دیگر و مناسب استعدادهای برتر از نظر تحصیلی است. مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در انگلیس را با هم مرور می‌کنیم:

  • لیسانس: 3 سال
  • کارشناسی ارشد: 1 سال
  • دکترا: 3 سال
  • مقطع پزشکی: 5 تا 6 سال

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس

تحصیل در انگلیس نیازمند گردآوری، ترجمه رسمی و ارائه برخی مدارک است که از جمله آن‌ها می‌توان به: پاسپورت معتبر متقاضی، عکس رنگی برای پاسپورت، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش دانشگاه، انگیزه‌نامه، بلیط هواپیما، تکمیل فرم ارزیابی سایت، مدارک اقامت در انگلیس و گواهی‌های سلامتی مورد نیاز اشاره کرد.

 

مهاجرت کاری به انگلیس

انگلستان یک مقصد محبوب برای کسانی است که به دنبال شغلی در خارج از کشور هستند. این کشور نه‌تنها به‌دلیل فرصت‌های آموزش شغلی و کارآموزی، بلکه همچنین به‌دلیل فرصت‌های شغلی متنوعی که به کارجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد، گزینه مطلوبی برای مهاجران است. برخی از مزایای کار در انگلیس عبارتند از: بهبود وضعیت مالی به‌دلیل حقوق بالا، امکان دریافت اقامت دائم، امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده، برخورداری امکانات بهداشتی و آموزشی، انواع خدمات تامین اجتماعی و کمک‌هزینه اشتغال و پشتیبانی دولتی.

تنوع ویزاهای کاری برای مهاجرت شغلی به این کشور

برای مهاجرت کاری به انگلیس ویزاهای متنوعی ارائه می‌شوند. مهم‌ترین آن‌ها ویزای کارگران ماهر یا ویزای Skilled Worker است به شما این امکان را می‌دهد که برای اشتغال در یک موقعیت کاری و تایید شده از سوی یک کارفرمای انگلیسی به این کشور بیایید یا در آن کار و زندگی کنید. این ویزا جایگزین ویزای کاری Tier 2 شده است.

یکی دیگر از ویزاهای کاری انگلیس، ویزای کارگران خدمات مراقبت بهداشت و سلامت (Health Care Worker Visa) است. ویزای Health and Care Worker به متخصصان رشته‌های پزشکی اجازه می‌دهد تا به انگلستان بیایند تا در یک موقعیت شغلی در نظام بهداشتی NHS یا در نظام مراقبت اجتماعی بزرگسالان مشغول به کار شوند.

از دیگر ویزاهای کاری انگلیس می‌توان به ویزای درون شرکتی (Intra-company visa) اشاره کرد. ویزای درون شرکتی به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی‌که واجد شرایط باشید، برای انجام یک کار در شعبه‌ای از شرکت خود در انگلستان به این کشور بیایید. در ادامه با برخی از ویزاهای کار موقت این کشور نیز آشنا می‌شویم:

  • کار خیریه (Temporary Work – Charity Worker visa)
  • کار خلاق (Temporary Work - Creative Worker visa)
  • مبادله مجاز دولتی (Temporary Work – Government Authorised Exchange visa)
  • توافقنامه بین المللی (Temporary Work – International Agreement visa)
  • کارگر مذهبی (Temporary Work - Religious Worker visa)
  • کار فصلی (Temporary Work - Seasonal Worker visa)
  • ویزای طرح کار سیار جوانان (Youth Mobility Scheme visa)

 

شرایط و مزایای مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای کارگر ماهر

 

 

برای واجد شرایط بودن برای ویزای Skilled Worker باید برای یک کارفرمای انگلیسی که توسط وزارت کشور تایید شده است، کار کنید. بر این اساس شما باید بتوانید پس از ارتباط با یک کارفرمای انگلیسی، از او یک گواهی اسپانسرشیپ دریافت کنید. همچنین باید کاری را انجام دهید که در لیست مشاغل واجد شرایط باشد (همان فهرست مشاغل مورد نیاز انگلیس).

در پایان این که پیش از درخواست برای ویزا، یک پیشنهاد کاری از کارفرما دریافت کرده باشید و مدرک تسلط بر زبان انگلیسی داشته باشید. این ویزا، یک ویزای 5 ساله است و می‌توانید آن را تمدید کنید. همچنین می‌توانید برای اقامت دائم پس از 5 سال اقدام کنید. در ادامه با برخی از مزایای مهاجرت کاری به انگلیس از طریق این ویزا آشنا می‌شویم:

  • امکان بهره‌مندی از بیمه ملی (NI): تحت شرایط این بیمه، کمک‌های مالی به کارکنان در صورت بیماری، بیکاری، فوت شریک زندگی، بازنشستگی و غیره ارائه می‌شود. کسانی که سهم بیمه ملی را پرداخت می‌کنند، واجد شرایط دریافت این مزایا هستند
  • بهره‌مندی از خدمات بهداشت ملی (NHS): این سرویس، خدمات پزشکی، چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی را ارائه می‌دهد و به‌طور کلی برای ساکنان انگلیس رایگان است
  • امکان استفاده از ویزای همراه: شما می‌توانید پس از دریافت ویزای کارگر ماهر، همسر و فرزندان خود و برخی از اعضای خانواده خود را به انگلیس بیاورید
  • دریافت حقوق بازنشستگی: حقوق بازنشستگی یک مزیت اجباری در انگلیس است و همه کارگران شهروند انگلیس مشمول این قانون هستند
  • دریافت حقوق برای ایام مرخصی: کلیه کارگرانی که 5 روز در هفته کار می‌کنند از نظر قانونی حق دارند حداقل 28 روز مرخصی سالانه با حقوق دریافت کنند
  • غرامت ایام بیماری: دولت از کارفرمایان می‌خواهد که حداقل سطح حقوق را در شرایط بیماری به کارگران و کارمندان پرداخت کنند

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت

ویزای Tier 1 (یا ویزای سرمایه‌گذار) مسیر اصلی برای مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری و یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت شهروندی انگلیس (بریتانیا) است. این ویزای سرمایه‌گذاری تخصصی به واجدان شرایط و وابستگان آن‌ها اجازه می‌دهد تا در انگلیس (بریتانیا) اقامت داشته باشند و در نهایت واجد شرایط شهروندی انگلستان شوند.

مهم‌ترین روش برای دریافت این ویزا و استفاده از مزایای آن، ثبت شرکت در انگلیس است. شما باید حداقل سرمایه تعیین شده را در یک شرکت ثبت شده در این کشور سرمایه‌گذاری کنید (بدون نیاز به کمک مالی از این کشور) و این سرمایه را در طول اقامت خود در انگلیس حفظ کنید.

 

شرایط و مزایای ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس

ویزای Tier 1 Investor به دارنده آن اجازه می‌دهد تا سه سال و چهار ماه در انگلیس زندگی، کار و تحصیل کند. همسر متقاضی و فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز می‌توانند از طریق حق اقامت متقاضی، برای دریافت ویزا درخواست دهند. برای سرمایه‌گذاری در انگلستان باید حداقل 2 میلیون پوند سرمایه اولیه و حداقل 18 سال سن داشته باشید. هنگام درخواست ویزا، این سرمایه می‌تواند در انگلیس یا خارج از این کشور باشد.

برای دریافت این ویزا شما می‌توانید از 3 ماه پیش از مهاجرت، اقدام کنید. برای درخواست ویزای Tier 1 در بیشتر موارد نیاز به درخواست آنلاین دارید. داشتن گذرنامه معتبر با حداقل یک صفحه خالی و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از دیگر مدارک لازم برای استفاده از این روش مهاجرتی است.

وزارت کشور انگلستان در عرض سه تا چهار هفته از تاریخ درخواست، شما را از تصمیم خود در مورد درخواست شما مطلع می‌کند. درصورتی‌که مدارکی ارائه نشود یا مدارک شما ناقص یا نامعتبر باشد، این وزارت با شما تماس خواهد گرفت و از شما می‌خواهد که اسناد صحیح را ظرف ده روز کاری ارائه دهید. هزینه درخواست فعلی برای ویزای Tier 1 (ویزای سرمایه‌گذار) 1623 پوند است. علاوه‌بر این شما باید هزینه اضافی مراقبت‌های بهداشتی مهاجرت را برای مدت زمان ویزا بپردازید.

 

مهاجرت نخبگان به انگلیس

نخبگان دانشگاهی و پژوهشگران برتر، نخبگان رشته‌های هنری و فرهنگی و نخبگان فناوری که حداقل 18 سال سن داشته باشند می‌توانند از طریق ویزای گلوبال تلنت یا ویزای استعدادهای جهانی به انگلیس بیایند و مشغول به کار و زندگی شوند. شما تنها در صورتی می‌توانید برای ویزای استعدادهای جهانی درخواست دهید که بتوانید در زمان درخواست نخبه بودن خود را در یکی از زمینه‌های مورد قبول این ویزا اثبات کنید.

مدت زمان اقامت در انگلیس با ویزای استعدادهای جهانی

دریافت ویزای استعدادهای جهانی به دارنده آن این امکان را می‌دهد که تا 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد. اگر می‌خواهید مدت بیشتری در انگلیس (یا دیگر کشورهای بریتانیا) بمانید، هیچ محدودیتی برای مدت زمانی که می‌خواهید در انگلیس بمانید برای شما وجود ندارد، اما باید ویزای خود را پس از انقضای آن تمدید کنید. هر بار تمدید می‌تواند از 1 تا 5 سال باشد و این زمان را شما انتخاب می‌کنید.

هزینه درخواست ویزای استعدادهای جهانی

درخواست ویزای استعدادهای جهانی 608 پوند هزینهه دارد. اگر همسر یا فرزندان خود را نیز در این برنامه مهاجرتی قرار دهید، برای هرکدام باید 608 پوند بپردازید. شما همچنین باید هزینه اضافی مراقبت‌های بهداشتی را به‌عنوان بخشی از درخواست خود بپردازید که معمولا 624 پوند در سال برای هر فردی است که درخواست می‌دهد.

مهاجرت به انگلیس از طریق دعوت‌نامه

داشتن گواهی اسپانسرشیپ یا دعوت‌نامه در بسیاری از روش‌های مهاجرت به انگلیس به‌معنای امکان دریافت ویزای انگلیس است. شما در هر یک از روش‌های مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری می‌توانید از این روش استفاده کنید. اسپانسر، حامی یا فرد دعوت کننده شما می‌تواند کارفرما، دانشگاه یا یکی از خویشاوندان شما باشد.

در این روش شما باید دعوت نامه خود را همراه با فرم درخواست ویزا ارسال کنید. اگر از سوی یک فرد اسپانسر می‌شوید، او باید شهروند انگلیس باشد و یا از مزیت اقامت دائم انگلستان برخوردار باشد. همچنین باید خویشاوند، دوست و یا کارفرمای شما باشد و از همه مهم‌تر یک موقعیت اقامتی مناسب در کشور انگلیس داشته باشد.

 

مهاجرت به انگلیس از طریق تولد

تولد در انگلیس (و به‌طور کلی در بریتانیا) لزوما به‌معنای دریافت تابعیت این کشور نیست، مگر آن‌که دست کم یکی از والدین او تابعیت بریتانیا را داشته باشند. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که انگلیس در این زمینه طرفدار اصل خون، به‌جای اصل خاک است.

در کشورهایی که طرفدار اصل خاک هستند، هر نوزادی که در کشور آن‌ها متولد شود، در هرشرایطی، تابعیت آن کشورها را دریافت خواهد کرد. در کشورهای اصل خون، اما باید دست کم یکی از والدین، تابعیت کشور مورد نظر را داشته باشد و انگلیس از جمله این کشورها است.

اگر کودک شما در انگلیس به دنیا آمده باشد اما شهروند این کشور نباشد، اقامت او در انگلیس، بدون ارائه درخواست مهاجرت برای او کاملا قانونی است. با این حال، او برای ورود مجدد به انگلیس، پس از هربار سفر به خارج از این کشور به مجوز مهاجرت نیاز دارد.

 

مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

یکی از روش‌های مهاجرت به انگلیس و دریافت تابعیت این کشور، ازدواج با یکی از اتباع این کشور است. درصورتی‌که شما با یکی از شهروندان انگلیسی ازدواج کرده باشید یا پارتنر (partner) انگلیسی داشته باشید، می‌توانید برای کار و زندگی به انگلیس بیایید.

شرایط مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

  • اگر شریک زندگی شما با ویزای کارگر ماهر در انگلیس زندگی می‌کند، شما باید به‌عنوان فرد وابسته به دارنده ویزای کارگر ماهر در سایت GOV.UK درخواست دهید
  • شریک زندگی شما اگر با ویزای دانشجویی در انگلیس اقامت دارد، شما باید به‌عنوان یکی از وابستگان دارنده ویزاین ویزا در سایت GOV.UK درخواست دهید
  • اگر شریک زندگی شما پناهنده است یا از حمایت بشردوستانه برخوردار است، شما باید برای پیوستن به خانواده در طرح (family reunion) در سایت GOV.UK درخواست دهید
  • قوانین برای هر یک از شرایط بالا متفاوت است، اما فرد حامی که در انگلیس حضور دارد، همیشه باید اثبات کند که از تمکن مالی کافی برای حمایت از همسر خود در انگلیس برخوردار است
  • شما باید رابطه پارتنری یا مبتنی‌بر ازدواج خود را به دولت انگلیس اثبات کنید
  • اگر می‌خواهید اسپانسر همسر خود برای مهاجرت او به انگلیس باشید و شاغل هستید و کار یا درآمد بالای خود را از دست داده‌اید، دولت انگلیس فقط به درآمد شما در 6 ماه قبل از شروع درآمد کمتر نگاه می‌کند. بنابراین اگر درآمد کمتری نسبه به 6 ماه قبل داشته باشید، برنامه مهاجرتی همسر شما تحت تاثیر این موضوع قرار نخواهد گرفت
  • درصورتی‌که شغل خود را از دست داده‌اید و هنوز شغل جدیدی پیدا نکرده‌اید، دقیقا مشخص نیست که دولت چگونه درآمد شما را محاسبه می‌کند و شما میتوانید از مشاورین متخصص گروه مهاجرتی ApplyPal مشاوره بگیرید
  • اگر شما کارآفرین و خوداشتغال هستید، دولت معمولا درآمد شما را برای یک سال مالیاتی کامل بررسی می‌کند
  • برای این‌که شریک زندگی خود را برای زندگی به انگلیس بیاورید، باید مبلغ مشخصی درآمد داشته باشید یا پس‌انداز کافی داشته باشید که به این می‌گویند "برآوردن نیاز مالی"
  • اگر وضعیت پناهندگی یا حمایت بشردوستانه دارید، نیازی به برآورده کردن شرایط مالی ندارید

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

دریافت ویزا برای شریک زندگی مهم‌ترین مرحله از مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج است. برای انجام این کار همان‌طور که در بخش قبل توضیح دادیم شما باید از تمکن مالی کافی برخوردار باشید. شما همچنین یا باید شهروند انگلیس باشید، یا اقامت دائم داشته باشید و یا شهروند یکی از کشورهای ناحیه اقتصادی اروپا یا کشور سوئیس باشید.

افرادی هم هستند که نمی‌خواهند همسر خود را برای زندگی به انگلیس بیاورند بلکه فقط می‌خواهند با نامزد یا پارتنر خود در این کشور ازدواج کنند و همسر آن‌ها دوباره به ایران برگردد. در چنین شرایطی شما فقط نیاز به دریافت یک ویزای 6 ماهه دارید. اما مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا برای همسر درصورتی‌که بخواهد در انگلیس کار و زندگی کند عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • مدارک هویتی
  • ویزای معتبر
  • هزینه اپلیکیشن دولتی (از 35 تا 47 پوند)
  • اطلاعات محل اقامت در انگلستان
  • گواهی طلاق (در صورت ازدواج قبلی)
  • گواهی فوت (اگر همسر پیشین شما درگذشته باشد)

مهاجرت به انگلیس برای متقاضیان زیر 18 سال

برای متقاضیان مهاجرت به انگلیس که سن آن‌ها کمتر 18 سال باشد، روش‌های مختلفی برای دریافت ویزا وجود دارد. یکی از این روش‌ها این است که یکی از والدین شما درخواست ویزا داده باشد یا دارای ویزایی با امکان تمدید باشد و یا مقیم دائم یا شهروند انگلیس باشد. در این صورت اگر او حامی شما شود می‌توانید براید ویزا درخواست دهید. در این حالت فرد زیر 18 سال نباید متاهل باشد و نیازی به حمایت مالی دولتی نداشته باشد.

روش دیگری که متقاضیان زیر 18 سال می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند، استفاده از روش مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل است. متقاضیان 4 تا 16 سال با استفاده از ویزای دانش‌آموزی (کودک) می‌توانند برای تحصیل در مدارس این کشور اقدام کنند. متقاضیان بین 16 تا 18 سال نیز باید ویزای دانشجویی این کشور را دریافت کنند تا بتوانند در کالج‌ها و مدارس این کشور آغاز به تحصیل کنند. برخی از مدارس مشهور انگلیس عبارتند از:

  • Queen Elizabeth's School  در بارنت
  • The Henrietta Barnett School در لندن
  • Wilson's School در ولینگتون
  • The Tiffin Girls' School در Kingston upon Thames
  • St Olave's Grammar School در اورپینگتون
  • Pate's Grammar School در چلتنهام در شهرستان گلاسترشایر
  • Reading School در ردینگ برکشایر
  • Altrincham Grammar School for Girls در آلترینکهام در منچستر
  • Colchester Royal Grammar School در کولچستر
  • King Edward VI Grammar School در چلمزفورد
  • Colchester County High School for Girls در کولچستر
  • Colyton Grammar School در کولیتون
  • Kendrick School در ردینگ
  • The Latymer School, Edmonton در لندن
  • Dartford Grammar School در داتفورد در منطقه ناتینگهام
  • St Michael's RC Grammar School, Finchley در لندن
  • The Blue Coat School در لیورپول
  • Wallington High School for Girls در ولینگتون
  • Camden School for Girls در لندن

مهاجرت به انگیس از طریق راه‌اندازی استارت‌آپ

برای مهاجرت به انگیس از طریق راه‌اندازی استارت‌آپ شما به ویزای استارت‌آپ انگلیس نیاز دارید. ویزای استارت آپ انگلستان برای کارآفرینان بلندپروازی که به دنبال راه‌اندازی اولین کسب‌وکار خود در انگلستان هستند، در نظر گرفته شده است. با جایگزینی این ویزا با ویزای Tier 1 (کارآفرینان فارغ‌التحصیل)، مسیر Start Up برای فارغ‌التحصیلان و غیر فارغ‌التحصیلان انگلیس در راه‌اندازی استارت‌آپ باز است و برای واجد شرایط بودن نیازی به بودجه اولیه نیست.

ویزای استارت‌آپ انگلستان چیست؟

ویزای استارت‌آپ فرصتی عالی را برای کارآفرینان فراهم می‌کند تا با دنبال کردن یک ایده تجاری در انگلیس (و به‌طور کلی در بریتانیا) کار خود را شروع کنند؛ کاری که سودی مناسب را برای خود کارآفرین و برای اقتصاد بریتانیا به ارمغان بیاورد. این ویزا حداکثر برای دو سال اعتبار دارد و پس از آن، دارنده ویزا باید برای تغییر آن به دسته ویزای دیگری مانند ویزای Innovator اقدام کند تا بتواند به توسعه کسب‌وکار خود در انگلیس ادامه دهد.

شرایط مهاجرت به انگلیس با ویزای استارت‌آپ

متقاضیان ویزای استارت‌آپ ابتدا باید تاییدیه یک دانشگاه یا حامی تجاری تایید شده را دریافت کنند. این فرآیند مستلزم تدوین یک طرح تجاری است که در آن ایده، استراتژی‌ها و پیش‌بینی‌های مالی و امور کسب‌وکار شما با جزئیات ارائه شود. در صورت تایید این طرح، شما می‌توانید درخواست ویزای خود را به ارائه دهید.

بهترین شهرهای انگلیس برای مهاجران از نظر هزینه زندگی و درآمد

انتخاب روش مهاجرتی در مهاجرت به انگلیس بسیار اهمیت دارد. اما شما همچنین باید یکی از شهرهای انگلیس را برای زندگی انتخاب کنید. نکته قابل توجه در این زمینه، آشنایی با شهرهای انگلیس از نظر امکانات، هزینه‌های زندگی، میانگین حقوق و درآمد در آن شهر و هزینه‌های اقامت است. در جدول زیر با برخی از بهترین شهرهای انگلیس برای مهاجران از این نظر آشنا می‌شویم.

شهر

میانگین حقوق

هزینه رفت‌وآمد

متوسط قیمت ملک

هزینه اجاره

ساندرلند

25724 پوند

1570 پوند

121822 پوند

6828 پوند

لیدز

28257 پوند

1622 پوند

165300 پوند

12420 پوند

میلتون کینز

31324 پوند

2163 پوند

301938 پوند

12540 پوند

لیورپول

27596 پوند

1684 پوند

121900 پوند

۸۹۴۰ پوند

داربی

33784 پوند

1861 پوند

196993 پوند

۷۹۴۴ پوند

ناتینگهام

25729 پوند

1861 پوند

149800 پوند

10668 پوند

شفیلد

27383 پوند

1622 پوند

138000 پوند

9288 پوند

کاونتری

29203 پوند

1768 پوند

197170 پوند

13476 پوند

ساوت‌همپتون

29993 پوند

2464 پوند

224700 پوند

13008 پوند

بیرمنگام

28568 پوند

2438 پوند

161100 پوند

---

لندن

36010 پوند

2438 پوند

494800 پوند

19308 پوند

برایتون

27372 پوند

2464 پوند

347919 پوند

20160 پوند

منچستر

29682 پوند

1684 پوند

166100 پوند

11712 پوند

 

هزینه‌های زندگی در انگلیس

متوسط هزینه‌های زندگی در انگلیس اندکی از متوسط هزینه‌های زندگی در کل اروپا بالاتر است. با این حال زندگی در این کشور همچنان نسبت به زندگی در کشورهایی مانند: آمریکا و سوییس بسیار پایین‌تر است. در ادامه با جزئیات برخی از هزینه‌های زندگی در این کشور آشنا می‌شویم.

 

هزینه زندگی در انگلستان به‌ طور کلی

  • مخارج تخمینی ماهانه یک خانواده چهار نفره: 3586 پوند
  • هزینه‌های تخمینی ماهانه یک نفر: 2040 پوند

هزینه‌های خورد و خوراک

  • منوی اصلی زمان ناهار (همراه با نوشیدنی) 12 پوند
  • غذای ترکیبی در رستوران فست فود: 5.67 پوند
  • 500 گرم سینه مرغ بدون استخوان: 3.23 پوند
  • 1 لیتر شیر: 0.88 پوند
  • 12 عدد تخم مرغ: 2.66 پوند
  • 1 کیلوگرم گوجه فرنگی: 1.98 پوند
  • 500 گرم پنیر محلی: 3.44 پوند
  • 1 کیلوگرم سیب: 1.93 پوند
  • 1 کیلوگرم سیب زمینی: 1.01 پوند
  • 2 لیتر کوکاکولا: 1.88 پوند
  • نان برای 2 نفر برای 1 روز: 1.15 پوند

هزینه‌های مسکن

  • اجاره ماهانه 85 متر مربع اقامتگاه مبله در منطقه گران‌قیمت: 1692 پوند
  • اجاره ماهانه 85 متر مربع اقامتگاه مبله در منطقه معمولی: 1292 پوند
  • آب و برق 1 ماهه برای 2 نفر در آپارتمان 85 متری: 145 پوند
  • هزینه اینترنت 8 مگابیت در ثانیه (1 ماه): 28 پوند

هزینه‌های مراقبت شخصی و سلامتی

  • داروی سرماخوردگی به مدت 6 روز: 3.56 پوند
  • 1 جعبه آنتی بیوتیک (12 دوز): 9 پوند
  • ویزیت کوتاه مدت به پزشک خصوصی (15 دقیقه): 85 پوند
  • دئودورانت رولی (50 میلی لیتر): 1.57 پوند
  • شامپو مو 2 در 1 (400 میلی لیتر): 3.42 پوند
  • 4 رول دستمال توالت: 1.79 پوند
  • خمیر دندان: 1.47 پوند
  • مدل موی استاندارد مردانه: 15 پوند

هزینه‌های سرگرمی

  • 2 بلیط سینما: 19 پوند
  • 2 بلیط تئاتر (بهترین صندلی های موجود): 115 پوند
  • شام کامل برای دو نفر در یک رستوران ایتالیایی: 57 پوند
  • کاپوچینو در منطقه مهاجران شهر: 2.97 پوند
  • آی پد وای فای 128 گیگابایتی: 511 پوند
  • 1 ماه عضویت در باشگاه ورزشی: 33 پوند

سوالات متداول

روش‌های مهاجرت به انگلیس آنقدر متنوع است که مهاجران گاهی در انتخاب روش دچار تردید می‌شوند. همچنین هرکدام از این روش‌ها نکات مختلفی دارد و پرسش‌های زیادی در ذهن متقاضیان مهاجرت به انگلیس ایجاد می‌شود. در ادامه به برخی از این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

  • چند روش مهاجرتی برای مهاجرت به انگلیس وجود دارد؟

برای مهاجرت به انگلیس روش‌های بسیار متنوعی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از: مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت، مهاجرت از طریق دعوت‌نامه، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت استعدادهای جهانی.

  • هزینه ویزاهای انگلیس چقدر است؟

هریک از ویزاهای انگلیس هزینه مخصوص به خود را دارد و نیز این هزینه ممکن است به دلیل نیاز به برخی مراحل و مدارک اضافی کمی متفاوت باشد. با این حال هزینه برخی از این ویزاها را با هم مرور می‌کنیم: ویزای استعدادهای جهانی: 608 پوند، ویزای استعدادهای جهانی برای هر یک از افراد وابسته: 608 پوند، ویزای مبتکران تجاری (Innovator Visa): 1021 پوند، ویزای راه‌اندازی استارت‌آپ: 363 پوند، دریافت تاییدیه از یک نهاد معتبر برای درخواست ویزای استعدادهای جهانی: 456 پوند، ویزای Tier 1 از نوع Exceptional Talent برای افراد وابسته: 608 پوند، ویزای سرمایه‌گذاری: 1623 پوند و ویزای کارگر ماهر: 610 پوند یا 1220 پوند که به شرایط بستگی دارد.

  • برای مهاجرت به انگلیس به چقدر پول نیاز داریم؟

مبلغ مشخصی را به‌صورت کلی نمی‌توانیم مشخص کنیم. هزینه‌های مهاجرت با توجه به روش مهاجرتی متفاوت خواهد بود و عبارت است از هزینه‌هایی مانند: هزینه آژانس مهاجرتی و مشاوران، هزینه ویزا، هزینه ترجمه رسمی مدارک و در صورت نیاز مبلغ سرمایه‌گذاری.

  • بهترین روش مهاجرتی به انگلیس کدام روش است؟

افراد مختلف دارای شرایط گوناگونی هستند و ممکن است یک روش مهاجرتی برای فردی، بهترین روش باشد، درحالی‌که برای فردی دیگر نباشد. با این حال محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به انگلیس عبارتند از: مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری.

مهاجرت به انگلیس به‌معنای تضمین آینده‌ای پربار است

بسیاری از مردم دنیا کشور انگلیس را به‌نوعی پایتخت سیاست و فرهنگ در اروپا می‌دانند. این کشور همچنین در حال حاضر هشتمین اقتصاد جهان است و پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده به رتبه ششم دنیا صعود کند. مردم انگلیس و افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند از بهترین کیفیت زندگی بهره‌مند می‌شوند و تحت سیستم بیمه NHS قرار می‌گیرند. در این کشور برای تمامی افراد فرصت‌های بی‌شمار کار و تحصیل وجود دارد و مهاجران از بهترین خدمات عمومی بهره‌مند می‌شوند.

مهاجرت به انگلیس روش‌های بسیار متنوعی دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در این مطلب با شما بررسی کردیم. هریک از این روش دارای مراحل و مدارک متنوعی است و شرایط مختلفی دارد. به‌همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت در پرونده مهاجرتی خود حتما از خدمات مشاوران مجرب در  باسابقه و معتبر گروه مهاجرتی ApplyPal استفاده کنید.

کلمه کلیدی: 
قاره: 
اروپا
کشور: 

سفارشات مرتبط

مشاوره تخصصی مهاجرت
Consultion for immigration process

مشاوره ی تخصصی مهاجرت به سراسر دنیا

 

مشاوران متخصص گروه ApplyPal به شما کمک میکنند تا بهترین مسیر را برای پروسه ی مهاجرت خود در نظر بگیرید.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  •  درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا هماهنگی اولیه صورت گیرد.
  • لطفا راس ساعت مقرر در محل موسسه حضور بهم رسانید.
  • هزینه ی درنظر گرفته شده برای  حداکثر 45 دقیقه مشاوره ی تخصصی متناسب با رزومه و نیاز شماست.

هزینه: 150,000 تومان

مشاوره با وکلای مهاجرتی
Immigration services

 

Move in your best way

 

مشاوره با وکلای خارجی (آلمان، کانادا، اروپا)

توجه فرمائید که برای مشاوره  با وکلای رسمی مهاجرت ما در سرتاسر دنیا میتوانید این سفارش را انتخاب نمائید

 

09901848006

هزینه: 500,000 تومان