مهاجرت به فرانسه


Immigrate to France
مهاجرت به فرانسه | بهترین روش‌های مهاجرت به مهد تمدن و فرهنگ دنیا در سال 2022
فرانسه کشوری قدرتمند و خوش آب و هوا است که هر سال پذیرای مهاجران بسیاری است. برای آشنایی با شرایط مهاجرت به فرانسه کلیک کنید.

مهاجرت به فرانسه | بهترین روش‌های مهاجرت به مهد تمدن و فرهنگ دنیا در سال 2022

فرانسه؛ مقصدی برای ساختن یک زندگی رویایی

جمهوری فرانسه کشوری در اروپای غربی است که پایتخت آن شهر زیبا و توریستی پاریس است. تاریخ و فرهنگ غنی فرانسه زبانزد مردم است و این کشور از گذشته مهد پرورش دانشمندان و هنرمندان بسیاری بوده است. فرانسه به علت برخورداری از مناظر زیبا و میراث فرهنگی و تاریخی غنی خود هرساله مهاجران و گردشگران بسیاری را به خود می‌بیند. این کشور پیشرفته در زمینه‌های مختلفی مانند فناوری، هنر، فرهنگ، اقتصاد و سیاست در حال فعالیت و نوآوری است. به همین دلایل مهاجرت به فرانسه بین مهاجران بسیار محبوب است. در این مقاله به طور کامل با شرایط و مزایای مهاجرت به فرانسه و همچنین، با دانشگاه‌های برتر این کشور آشنا می‌شویم.

چرا فرانسه را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنیم؟

فرانسه با داشتن شرایط مطلوب برای زندگی، امید به زندگی بالا و شاخص‌های قوی در توسعه انسانی به یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی تبدیل شده است. این کشور عضو ناتو، گروه هشت، سازمان توسعه و تجارت جهانی و گروه بیست است. شرایط آب‌وهوایی این کشور در شهر‌های مختلف متفاوت است؛ ولی به طور کلی فرانسه آب و هوای مساعدی دارد. حکومت این کشور یک حکومت متمرکز و نیمه ریاستی است و قانون اساسی آن بر اساس یک همه‌پرسی نوشته شده است. در این بخش با دیگر مزایای مهاجرت به فرانسه آشنا خواهیم شد.

خدمات درمانی عالی فرانسه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگی در هر کشوری خدمات درمانی آن کشور است. بدون توجه به میزان درآمد افراد، خدمات درمانی گسترده‌ای برای تمامی ساکنین فرانسه ارائه می‌شود. بیمه‌های دولتی فرانسه نزدیک 75 تا 100 درصد هزینه‌های درمانی از ویزیت دکتر تا خدمات دندان‌پزشکی و نسخه دارو را پوشش می‌دهند. شما باید حداقل 3 ماه ساکن قانونی در فرانسه باشید تا بتوانید برای بیمه دولتی CPAM ثبت نام کنید.

پس از موافقت با شرایط و ثبت نام شما در سامانه خدمات درمانی دولت فرانسه، یک کارت سلامت Carte Vitale دریافت می‌کنید که شامل تمامی اطلاعات لازم برای پوشش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی و درمانی می‌شود. پس وقتی که به پزشک مراجعه می‌کنید یا نیاز به تهیه نسخه دارید، باید هزینه کمی را پرداخت کنید که بعدا به شما بازپرداخت خواهد شد. هزینه ویزیت دکتر عمومی به طور میانگین 23 یورو است که با بازپرداخت 75 تا 100 درصدی بیمه، هزینه نهایی شما کمتر از 6 یورو خواهد بود.

هماهنگی مناسب بین کار و زندگی در فرانسه

یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی و مهاجرت به فرانسه، به خصوص نسبت به قشر کارمند و کارگر در ایران این است که فرانسوی‌ها برای زندگی خوب کار می‌کنند و تمام زندگی آن‌ها به کار خلاصه نمی‌شود. این یعنی تعادل مناسبی بین زمان کار و اوقات فراغت برای ساکنین فرانسه وجود دارد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، مرخصی‌های دارای حقوق سالانه در این کشور 25 روز است؛ اما بعضی از موقعیت‌های شغلی بیش از 40 روز مرخصی با حقوق دارند.

این در حالی است که در بسیاری از کشورها روزهای کمتری برای مرخصی باحقوق در نظر گرفته می‌شود. همچنین در طول سال، بین 11 الی 13 روز تعطیلی رسمی در این کشور وجود دارد. استاندارد زمان کار در فرانسه حدود 35 ساعت در هفته است و ساعت‌های کاری بیشتر از این مقدار، اضافه کاری حساب می‌شوند.

سفر آزادانه بدون ویزا به کشورهای دیگر

طبق توافق فرانسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن، کارت اقامت فرانسه یا ویزای شنگن این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا آزادانه و بدون نیاز به ویزای دیگری به 26 کشور این حوزه معتبر از جمله اسپانیا، ایتالیا، آلمان، سوئیس، سوئد و پرتغال سفر کنید. حتی اگر قصد نقل مکان دائم و کار و زندگی در یکی دیگر از کشورهای حوزه شنگن را داشته باشید، می‌توانید با طی کردن مراحل مربوطه و پرداخت برخی از هزینه‌های دولتی، این کار را انجام دهید.

لازم به ذکر است که اعتبار بالای کارت اقامت و ویزای شنگن فرانسه برای شما آزادی سفر به دیگر کشورهای محبوب اروپایی را فراهم می‌کند. همچنین این ویزا می‌تواند در طولانی مدت به حق شهروندی و پاسپورت فرانسه ختم شود و مزایای بیشتری را برای سفر شما فراهم کند.

امنیت شغلی در فرانسه

یکی دیگر از دلایل انتخاب فرانسه به عنوان مقصد مهاجرتی، شرایط کار در این کشور و قوانین نیروی کار است. تقریبا تمامی نیروهای کار و کارمندان در فرانسه تحت قراردادی قانونی استخدام می‌شوند و از این راه، حقوق و مزایای کار آن‌ها تضمین می‌شود. دو دسته قرارداد دائمی CDI و قرارداد دارای مدت معین CDD در فرانسه وجود دارد. در بیشتر موارد از نظر قانون حق با نیروی کار است و امکان اخراج بی‌مورد نیروی کار در این کشور وجود ندارد.

آشنایی با شرایط منحصر به‌فرد کشور فرانسه

علاوه بر مزایای ذکر شده، مهاجرت به فرانسه و زندگی در این کشور دارای شرایط بسیار خوبی است که برخی از این شرایط فقط و فقط در کشور فرانسه دیده می‌شوند. در این بخش با مزایای منحصر به‌فرد زندگی در فرانسه آشنا خواهیم شد.

هزینه‌های زندگی مقرون به‌صرفه

هزینه‌های زندگی در فرانسه به محل زندگی شما بستگی دارد. اگر در نزدیکی برج ایفل در پاریس زندگی کنید، باید اجاره بهای بالای خانه در هر ماه را تجربه کنید. اما اگر در محله‌های ارزان‌تر پاریس یا شهرهای دیگر این کشور زندگی کنید، هزینه‌ها بسیار کمتر خواهند بود. به طور کلی هزینه‌های زندگی در فرانسه از جمله سیستم آموزشی، خدمات درمانی و حمل و نقل در مقایسه با کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا بسیار کمتر است. بر اساس قوانین دولتی این کشور، هزینه‌های تحصیل و خدمات درمانی در فرانسه از درآمد مالیات این کشور تامین می‌شود و هزینه پرداختی شما نزدیک به صفر خواهد بود.

به همین دلیل دانشجویان بومی یا بین‌المللی و بیماران، نباید نگران هزینه‌های سرسام‌آور درمانی یا آموزشی باشند و این دغدغه‌ها توسط دولت رفع شده‌اند. همچنین اگر برای حضور در محل کار خود در فرانسه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، کارفرما باید 50 درصد این هزینه‌های ماهانه شما را بازپرداخت کند. وجود این قانون باعث تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش هزینه‌های ماهانه شما خواهد شد.

طبیعت بکر و چشم‌نواز فرانسه

یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در فرانسه که یک کشور تاریخی، فرهنگی و جذاب توریستی است، تنوع مناظر طبیعی دل‌نواز و زیبای این کشور است. شما می‌توانید در فرانسه از تجربه بهترین پیست‌های اسکی در اروپا لذت ببرید و همچنین، اوقات فراغت خود را در کنار سواحل زیبا و دره‌های سرسبز و پوشیده از درخت این کشور بگذرانید.

به علاوه این که بسیاری از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و زیبایی‌های هنری در پایتخت فرانسه یعنی پاریس در انتظار شما هستند. شما می‌توانید در عرض 6 ساعت از کوه‌های ووسگاس در شرق فرانسه به اقیانوس اطلس در سواحل غربی مسافرت کنید. پس می‌توان گفت با وجود تنوع فوق‌العاده زیست محیطی در این کشور، هیچوقت از گشت و گذار در این کشور پیشمان نخواهید شد.

غذاهای خوش طعم و خاص فرانسوی

فرانسه از نظر غذا و آشپزی از همه کشورهای دنیا معروف‌تر است و حرف اول را در این زمینه می‌زند. از نان‌های کروسان خوش عطر و بو و مزه گرفته تا نوشیدنی‌های متنوع و پنیرهای تازه و بسیار پرطرفدار فرانسوی، همواره بهترین مواد غذایی در این کشور به مردم ارائه می‌شوند. این موضوع تنها به مزه مواد غذایی محدود نمی‌شود و قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد کیفیت و استاندارد غذاها اعمال می‌شود.

در فرانسه از برچسب و اتیکت AOC (Appellation d’origine controlee) برای نشان‌دادن بهترین محصولات خوراکی با بالاترین کیفیت استفاده می‌شود. اگر برای طعم و کیفیت غذای خود اهمیت بالایی قائل هستید، مطمئنا زندگی در فرانسه برای شما لذت‌بخش خواهد بود. خرید خوراکی از بازارهای روز فرانسه یک تجربه فوق‌العاده است. با حضور در بازار و مشاهده محصولات تازه خواهید فهمید که چرا این غذاها تا این اندازه خوش عطر و طعم هستند. در تمامی شهرهای کوچک و بزرگ فرانسه فروشگاه‌های گوشت، نان تازه، پنیرفروشی و مارکت‌های کوچک و بزرگی وجود دارند که تمامی مایحتاج لازم را برای مردم فراهم می‌کنند.

آشنایی با برنامه‌های مهاجرتی مختلف برای مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه می‌تواند از راه‌های مختلفی انجام شود. هریک از این راه‌ها شرایط و مراحل خاص خود را دارند. شما برای این‌که بتوانید مهاجرت موفق و رضایت‌بخشی به فرانسه داشته باشید، باید از تمامی این روش‌های مهاجرتی آگاه شوید. شما می‌توانید با ارسال مدارک لازم به این کشور، ویزای مورد نظر خود را تهیه کنید. از جمله برنامه‌های مهاجرتی برای مهاجرت به فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهاجرت تحصیلی به فرانسه
  • مهاجرت به فرانسه از طریق کار
  • مهاجرت به فرانسه با سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی
  • مهاجرت به فرانسه با ازدواج
  • مهاجرت به فرانسه از راه تولد فرزند
  • مهاجرت به فرانسه از طریق هنر
  • مهاجرت به فرانسه از طریق زبان

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

متقاضیان با داشتن شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه، می‌توانند ابتدا ویزای تحصیلی و سپس اقامت این کشور را اخذ کنند. دانشگاه‌های فرانسه از جمله برترین دانشگاه‌های جهان هستند. همچنین برخی از دانشگاه‌های این کشور شرایط تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. اعتبار بالای دانشگاه‌های این کشور، تحصیل رایگان یا با حداقل شهریه و امکان اخذ اقامت دائم پس از اتمام دوره تحصیلی، از جمله مواردی هستند که باعث تشویق دانشجویان برای تحصیل در فرانسه می‌شوند.

زبان تحصیل در فرانسه

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در کشور فرانسه هستند، باید مدرک معتبر زبان فرانسوی داشته باشند. شما با داشتن مدرک زبان فرانسه در سطح متوسط (DELF B1) به بالا می‌توانید با هزینه بسیار کمتری یا حتی به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی این کشور تحصیل خود را ادامه دهید. همچنین امکان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. اما این مورد فقط برای دانشگاه‌های خصوصی این کشور فراهم شده است. همچنین تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی هزینه بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی خواهد داشت.

مهاجرت به فرانسه از طریق گذراندن دوره زبان

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در فرانسه هستند، می‌توانند با گذراندن مراحلی از تحصیل رایگان در این کشور بهره‌مند شوند. متقاضیان می‌توانند با شرکت در دوره‌های زبان فرانسه قبل از ورود به دانشگاه‌ها و با آموختن زبان فرانسوی، تحصیل خود در این کشور را رایگان کنند. هزینه این کلاس‌ها فقط 7 تا 8 هزار یورو است و در ازای آن، تحصیل به زبان فرانسوی برای شما رایگان خواهد بود. همچنین افرادی که قصد ورود به رشته‌های پزشکی را دارند، می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی با دوره‌های زبان فرانسه دیگر در آزمون‌های ورودی شرکت نکنند.

مدت زمان تحصیل در فرانسه

مدت زمان تحصیل در فرانسه در هر مقطع و رشته متفاوت است. اما میانگین مدت زمان تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی حدود 3 الی 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا حدودا 4 سال تخمین زده می‌شود.

به چه دلایلی در فرانسه تحصیل کنیم؟

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در کشور فرانسه می‌توان به امکان اشتغال حین تحصیل در این کشور اشاره کرد. دانشجویانی که در فرانسه تحصیل می‌کنند، می‌توانند در مدت تحصیل خود به مدت 1000 ساعت که نزدیک به 20 ساعت در هفته است، به کار پاره وقت بپردازند. با استخدام در این مشاغل می‌توانید بسیاری از هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهید.

همچنین از دیگر مزایای تحصیل در فرانسه این است که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های این کشور، می‌توانید ویزای جستجوی کار دریافت کنید. این ویزا به شما این اجازه را می‌دهد تا به مدت یک سال در فرانسه اقامت موقت داشته باشید و متناسب با رشته تحصیلی خود به جستجوی کار بپردازید. پس از قرارداد بستن با کارفرما می‌توانید ویزای جستجوی کار را به ویزای کاری فرانسه تبدیل کنید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه

متقاضیان تحصیل در فرانسه نیازمند دو گواهی پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی هستند. شما باید پیش از اقدام برای دریافت ویزا پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید. برای دریافت پذیرش تحصیلی شما باید مدارک مورد نیاز را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال کنید. پس از ارسال مدارک و گواهی لازم، و در صورت تایید درخواست شما، نامه دعوت‌نامه تحصیلی یا پذیرش تحصیلی را دریافت خواهید کرد. از جمله مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی و گذرنامه دارای اعتبار
  • عکس‌های 4×3 مناسب پاسپورت (بدون عینک با پس زمینه سفید)
  • کپی مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی فرانسوی آن‌ها
  • هزینه ثبت نام دانشگاه مورد نظر
  • ثبت‌نام در تامین اجتماعی (رایگان)
  • گواهی مسئولیت مدنی
  • رزومه تحصیلی (به خصوص برای مقاطع تحصیلات تکمیلی)
  • انگیزه‌نامه تحصیلی (SOP) به زبان فرانسوی
  • گواهی زبان فرانسه یا انگلیسی
  • کپی سوابق تحصیلی
  • گواهی فارغ‌التحصیلی
  • مدرک تمکن مالی ( به میزان حداقل 800 یورو در ماه)
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک به دانشگاه مورد نظر

چگونه از کشور فرانسه ویزای تحصیلی دریافت کنیم؟

دلیل این‌که باید اول پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های فرانسه را دریافت کنید و سپس اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور کنید، این است که علاوه بر مدارک پذیرش تحصیلی، باید مدارک دیگری را نیز برای سفارت فرانسه ارسال کنید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا (تقریبا 100 یورو)
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گذرنامه

معرفی 10 دانشگاه برتر فرانسه در سال 2022

در کشور فرانسه دانشگاه‌های معتبر بسیاری وجود دارند که از نظر رنکینگ جهانی QS در رتبه‌های زیر 300 در میان کل دانشگاه‌های جهان دیده می‌شوند. نظام آموزشی این دانشگاه‌ها هم از کیفیت بالایی برخوردار است و هم امکانات رفاهی و پژوهشی بسیار خوبی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. در این بخش از مقاله با 10 دانشگاه برتر کشور فرانسه آشنا می‌شویم.

  • رتبه 1: دانشگاه پی‌اس‌ال ((Université PSL (Paris Sciences & Lettres) با رتبه جهانی 52
  • رتبه 2: دانشگاه اکول پلی‌تکنیک (Ecole Polytechnique) با رتبه جهانی 68
  • رتبه 3: دانشگاه سوربون (Sorbonne University) با رتبه جهانی 83
  • رتبه 4: دانشگاه مرکزی پاریس (Centrale Supélec) با رتبه جهانی 138
  • رتبه 5: دانشگاه ENS Lyon (Ecole Normale Supérieure de Lyon) با رتبه جهانی 161
  • رتبه 6: دانشگاه اکول پلی‌تکنیک (Ecole des Ponts ParisTech) با رتبه جهانی 242 مشترک
  • رتبه 6: دانشگاه ساینس‌پو پاریس (Sciences Po Paris) با رتبه جهانی 242 مشترک
  • رتبه 8: دانشگاه پاریس (Université de Paris) با رتبه جهانی 275
  • رتبه 9: دانشگاه پانتون-سوربون (Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne) با رتبه جهانی 287
  • رتبه 10: دانشگاه ENS Paris-Saclay با رتبه جهانی 291

مهاجرت کاری به فرانسه

شرایط خاصی برای متقاضیانی که تمایل به ادامه کسب‌وکار خود در فرانسه از یک شرکت خارجی را دارند، وجود دارد. ممکن است فردی که به قصد کار به این کشور مسافرت می‌کند، ویزای کار مستقل بدون حقوق از یک موسسه فرانسوی بگیرد. همچنین افراد مختلفی مانند دانشمندانی که قصد پژوهش دارند، استادانی که قصد تدریس دارند، هنرمندان و خوانندگان، معلمین زبان‌های خارجی، معلمین دوره متوسطه با برنامه‌های متغیر، اساتید دانشگاه‌ها و معلمین، مشاورین سفر، خلبانان و خدمه، مدل‌های فشن، کارآموزان حرفه‌ای، خدمه بیمارستان‌ها و متخصصان پزشکی و دارویی همگی می‌توانند به قصد کار به فرانسه مهاجرت کنند.

انواع ویزای کار فرانسه و شرایط مربوط به آن

به طور کلی اگر بتوانید یک پیشنهاد رسمی و پذیرش شغلی از کشور فرانسه دریافت کنید، بلوکارت این کشور را اخذ خواهید کرد. در این شرایط می‌توانید خانواده خود را به همراه خود به فرانسه بیاورید. اگر 33 ماه در فرانسه کار کنید، می‌توانید درخواست اقامت دائم این کشور را بدهید و در صورت تسلط به زبان فرانسوی، پس از 21 ماه امکان درخواست اقامت دائم خواهید داشت. در این بخش با انواع ویزاهای کاری فرانسه آشنا می‌شویم:

  • برای حضور در فرانسه به مدت کمتر از 90 روز، ویزای کوتاه‌مدت معادل قرارداد کاری برای شما صادر می‌شود. شما باید فرانسه را پیش از انقضای ویزای خود ترک کنید
  • اگر کار شما در فرانسه بیش از 90 روز باشد، ویزای اقامت طولانی مدت موقت برای‌تان صادر می‌شود که به Travailleur Temporaire معروف است
  • همچنین اگر بیش از 12 ماه قصد کار در فرانسه دارید، به شما ویزای اقامت طولانی یا salarié détaché ICT اعطا می‌شود. این ویزا 3 سال اعتبار دارد و مدت آن از تاریخ ورود شما به فرانسه آغاز می‌شود. برای اخذ مجوز اقامت کاری چندساله فرانسه باید در ایستگاه پلیس محلی درخواست دهید

شرح دو نوع اساسی از ویزاهای کاری فرانسه

برای مهاجرت کاری به فرانسه، ابتدا شما باید از یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد کاری یا Job Offer مناسب دریافت کنید. این پیشنهاد کاری سپس به اطلاع اداره ملی استخدام فرانسه می‌رسد و در سراسر فرانسه آگهی می‌شود. بعد از گذشت 3 ماه، درصورت پیدا نشدن نیروی کار، این آگهی 3 ماه دیگر در سطح اروپا برای تمامی اتباع اروپایی آگهی خواهد شد. پس از تایید درخواست نیروی کار، پرونده در اختیار اداره مهاجرت فرانسه قرار می‌گیرد و شخص باید برای تست پزشکی اقدام کند.

همچنین، متقاضیانی که در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی دارای مهارت و تخصص هستند، می‌توانند با دریافت ویزای کاری مهارت (برای افرادی که مهارت شغلی بالایی دارند) به مدت 4 سال در فرانسه اقامت داشته باشند و به کار بپردازند. افرادی که این ویزای کاری را دریافت می‌کنند، می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراه کنند.

آشنایی با سایت‌های کاریابی فرانسه

به این دلیل که بهترین راه مهاجرت به فرانسه و کار در این کشور دریافت پیشنهاد شغلی از موسسات و شرکت‌های خصوصی و دولتی این کشور است، بهتر است که به صورت آنلاین و از طریق سایت‌های کاریابی این امر را پیگیری کنید. برترین سایت‌های کاریابی فرانسه به شرح زیر هستند:

  • سایت کاریابی Monster
  • موسسه کاریابی Keljobs
  • سایت Apec
  • موسسه کاریابی Indeed France
  • سایت کاریابی Jobjoba
  • سایت Craiglist
  • موسسه کاریابی Pole Emploi

نرخ بیکاری و درآمد ماهیانه در فرانسه

نرخ بیکاری در فرانسه در سال 2022 بهتر از 10 سال گذشته و تنها 7.4 درصد بوده است. در سال 2022 درآمد ناخالص با داشتن بلوکارت به مبلغی حدود 53836 یورو در سال افزایش یافته است. امنیت بالای اقتصادی این کشور و سطح اجتماعی و قدرت خرید مردم باعث شده تا فرانسه به مقصدی جذاب برای مهاجرت کاری تبدیل شود.

مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

مهاجرت به فرانسه با ویزای سرمایه‌گذاری یکی دیگر از راه‌های اخذ اقامت دائم این کشور است. سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در فرانسه یکی از آسان‌ترین روش‌های اخذ اقامت این کشور است. همچنین با ثبت شرکت در فرانسه نیز می‌توان ویزای سرمایه‌گذاری این کشور را اخذ کرد. در این بخش با این روش‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

برای خرید ملک در فرانسه به چه میزان سرمایه نیاز است؟

برای خرید ملک در فرانسه باید حداقل سرمایه کافی را در اختیار داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات فرانسه خود یکی از راه‌های اصلی مهاجرت به این کشور به شمار می‌آید. بازار املاک فرانسه بازاری پایدار است و قیمت خانه در این کشور به‌طور پیوسته در حال رشد است. برای خرید ملک در فرانسه باید به 18 سال رسیده باشید. ملک خریداری‌شده شما در این کشور نیز باید حداقل 70 هزار یورو ارزش داشته باشد. همچنین باید ثابت کنید که تمکن مالی بالای 1300 یورو در ماه دارید.

برای ثبت شرکت در فرانسه چه میزان سرمایه‌ای لازم است؟

اقدام دیگری که برای سرمایه‌گذاری در فرانسه می‌توانید انجام دهید، ثبت شرکت است. میزان سرمایه لازم برای ثبت شرکت در این کشور بسته به نوع شرکت متفاوت است. برای ثبت شرکت سهامی عام باید حدود 37 هزار یورو سرمایه داشته باشید. برای ثبت شرکت‌های سهامی خاص نیز 32 هزار یورو کافی است.

شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در فرانسه

پس از طی شدن کلیه مراحل سرمایه‌گذاری در فرانسه، دولت فرانسه به مدت یک سال به سرمایه‌گذاران اجازه اقامت موقت می‌دهد. تا زمانی که کسب و کار و موسسه متقاضی در کشور فرانسه به فعالیت خود ادامه دهد، این زمان قابل تمدید خواهد بود. پس از 5 سال متقاضیان می‌توانند برای اقامت 10 ساله یا اقامت دائم فرانسه اقدام کنند.

ویزای سرمایه‌گذاری در کشور فرانسه برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا نیز صادر می‌شود. این ویزا که سرمایه‌گذار خارجی (Business Investor) نام دارد، یکی از بهترین راه‌های کسب اقامت فرانسه، ایجاد درآمد در این کشور و در نتیجه، اخذ تابعیت و شهروندی این کشور به شمار می‌آید.

چگونه از طریق ازدواج اقامت فرانسه را کسب کنیم؟

از راه‌های دیگر مهاجرت به فرانسه می‌توان به ازدواج در این کشور اشاره کرد. شما می‌توانید با ازدواج با یک شخص فرانسوی یا فردی که مقیم این کشور است، اقامت فرانسه را کسب کنید. برای مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج باید ازدواج شما به صورت رسمی انجام شده باشد. همچنین باید وضعیت مالی حداقل یکی از طرفین ازدواج برای شروع زندگی مناسب باشد و مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی را ارائه دهد.

توجه داشته باشید که ازدواج‌ها صوری قابل قبول نیستند. اگر شما همسر یک فرد با تابعیت فرانسه باشید، باید وضعیت تاهل خود و ملیت فرانسوی او را اثبات کنید. پس از ورود به فرانسه و در صورت اثبات صوری نبودن ازدواج خود، می‌توانید ویزای اقامت طولانی دریافت کنید. برای دریافت اقامت دائم این کشور نیز باید چهار سال از زندگی مشترک شما با شخص فرانسوی بگذرد.

چگونه با تولد فرزند در فرانسه اقامت این کشور را اخذ کنیم؟

شرایط خاصی برای مهاجرت به فرانسه با روش تولد فرزند تعیین شده است. باید حداقل یکی از والدین فرزند متولد شده تابعیت فرانسه داشته باشد. اگر پدر و مادر فرزند غیرفرانسوی باشند، برای اخذ تابعیت فرانسه باید شخص به سن 18 سالگی رسیده باشد و از 11 سالگی به مدت حداقل 5 سال در کشور فرانسه زندگی کرده باشد. عموما این رویه یک سال طول می‌کشد.

همچنین اگر شخص در 16 سالگی خود درخواست اقامت فرانسه داده باشد، و در صورتی که تابعیت والدین او مربوط به کشورهای تحت حمایت فرانسه باشند و فرزند پیش از ژانویه 1994 در این کشور متولد شده باشد، تابعیت فرانسه خواهد داشت. کودکانی که از توریست‌ها یا سایر مسافران کوتاه‌مدت در فرانسه متولد می‌شوند، تابعیت فرانسه از طریق تولد را به دست نمی‌آورند.

مهاجرت به فرانسه به روش خود حمایتی

مهاجرت به فرانسه به روش خود حمایتی یا اثبات تمکن مالی مناسب افرادی است که تمکن مالی کافی را دارند. افراد می‌توانند با این روش اقامت بلندمدت و دائم فرانسه، حق رانندگی، دریافت وام از بانک‌های کشور و سفر به کشورهای عضو شنگن را برای خود اخذ کنند. در این نوع مهاجرت، شخص باید بتواند در تمامی مدت اقامت خود در فرانسه، توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را اثبات کند.

متقاضی که سرپرست خانواده به شمار می‌آید باید اثبات کند که ماهانه 40 هزار یورو برای خود، 20 هزار یورو برای همسر و 10 هزار یورو برای هریک از فرزندان زیر 18 سال خود درآمد ثابت دارد. فرد متقاضی می‌تواند از چند منبع مالی برای پوشش هزینه‌های ماهانه خود استفاده کند.

چرا با تکیه بر تمکن مالی به فرانسه مهاجرت کنیم؟

در صورتی که قصد دارید از طریق تمکن مالی به فرانسه مهاجرت کنید، باید با مزایای این نوع مهاجرت نیز آشنا شوید. شما با روش خود حمایتی امکان تحصیل رایگان را برای اعضای خانواده خود فراهم خواهید کرد. از جمله دیگر مزایای این روش را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  • سریع‌ترین راه اخذ اقامت دائم
  • برخورداری از امکانات شهروندی و پوشش بیمه‌ای مناسب
  • نیاز به مدرک زبان و محدودیت سنی خاصی وجود ندارد
  • فرصت اخذ پاسپورت فرانسه پس از گذشت دو سال از اقامت دائم این کشور

چگونه با استفاده از ویزای همراه به فرانسه مهاجرت کنیم؟

اگر می‌خواهید با همراهی یکی از اعضای خانواده خود وارد فرانسه شوید باید ویزای همراه فرانسه را اخذ کنید. کسی که این ویزا را دارد می‌تواند پس از اتمام مهلت آن بدون بازگشت به ایران، ویزای خود را تا یک سال دیگر در کشور فرانسه تمدید کند. متقاضیان برای تمدید ویزای خود باید به اداره پرفکتور (Prefecture) فرانسه مراجعه کند.

فرد دارنده ویزای همراه می‌تواند تا 5 سال ویزای خود را تمدید کند. به این ویزا، ویزای ویزیتور نیز می‌گویند. شخصی که این ویزا را دارد، اجازه کار و فعالیت اجتماعی در فرانسه را نخواهد داشت. زیرا او به سفارت تعهد می‌دهد که هیچگونه فعالیت اقتصادی نداشته باشد و از هیچ‌کدام از امکانات دولتی فرانسه مانند بیمه سلامت استفاده نکند. همچنین شخص می‌تواند ویزای ویزیتور را پس از مدتی حضور در فرانسه به ویزای تحصیلی یا کاری تغییر دهد.

مهاجرت به فرانسه با شرایط خاص

امکان مهاجرت به فرانسه با روش‌های خاص دیگری مانند کارآفرینی و پناهندگی هم وجود دارد. روش پناهندگی به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‎‌شود چون امنیت و تضمینی در این راه وجود ندارد. ولی مهاجرت به کشور فرانسه با روش کارآفرینی قابل انجام است و نکته مهم اینجا است که نیاز به حضور همیشگی شما در این کشور ندارد. همچنین در این روش، نیازی به مهارت در زبان‌های انگلیسی و فرانسوی وجود ندارد. برای این‌کار باید ابتدا شرکت خود را ثبت کنید و با تعداد افراد مشخصی در شرکت فعالیت خود را شروع کنید.

همچنین سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مانند سرمایه‌گذاری چند میلیون یورویی در زمینه‌های تجاری و صنعتی می‌تواند یک روند کارآفرینی بلندمدت به شمار آید. همچنین از جمله شرایط این نوع مهاجرت باید هیچ‌گونه محکومیت کیفری در سابقه شما وجود نداشته باشد.

بهترین شهرهای فرانسه برای مهاجران

کشور فرانسه مانند بیشتر کشورهای غربی با سالخوردگی جمعیت خود دست و پنجه نرم می‌کند. برخی از شهرهای کشور فرانسه بسیار مهاجرپذیر هستند. یکی از این شهرها شهر دلربای لیل در شمال فرانسه است. این شهر دارای فضای هنری بسیار زیبایی است و از نظر هزینه‌های زندگی در وضعیت عادی قرار دارد. بیش از 50 درصد افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند ترجیح می‌دهند در لیل زندگی کنند.

پاریس، پایتخت کشور فرانسه نیز از جمله شهرهای گران‌قیمت است که حدود 32 درصد مهاجران با هدف زندگی در پاریس به فرانسه مهاجرت می‌کنند. شهر نیس با این‌که از نظر مهاجرت رتبه پایین‌تری دارد اما یک شهر فرهنگی هنری است. از جمله دیگر شهرهای فرانسه که مناسب تحصیل هستند می‌توان به مارسی، لیون، گرونوبل، تولوز و استراسبورگ اشاره کرد. در این بخش با برخی از این شهرها بیشتر آشنا می‌شویم.

پاریس؛ الماسی گران‌بها در شمال فرانسه

پایتخت فرانسه یعنی پاریس را باید مرکز فرهنگ و مد این کشور دانست. در هنگام صحبت از پاریس به یاد زرق و برق این شهر می‌افتیم. این شهر دارای دانشگاه‌هایی با رنکینگ جهانی زیر 100 است. پاریس را می‌توان شهر دانشجوپسند شماره یک در فرانسه دانست. علاوه بر این دانشگاه‌ها، برج ایفل، خیابان شانزه‌لیزه و موزه لوور از جمله مکان‌هایی هستند که باعث شهرت جهانی این شهر شده‌اند. پاریس هرساله تعداد عظیمی از درخواست‌های تحصیلی را از سراسر دنیا دریافت می‌کند. برای زندگی در پاریس باید ماهانه بین 1500 تا 2100 دلار هزینه کنید.

مهاجرت به مارسی؛ رویای بسیاری از گردشگران و دانشجویان

مارسی یک شهر تاریخی است که همواره مورد توجه مهاجران و گردشگران بوده است. این شهر دومین شهر بزرگ فرانسه به شمار می‌رود و در جنوب فرانسه واقع شده است. صنعت ماهیگیری در این شهر بندری مهم‌ترین منبع درآمدزایی در این شهر است. همچنین مکان‌های دیدنی مدرن و زیبایی مانند آسمان خراش‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ در این شهر وجود دارند. جمعیت این شهر کمی بیشتر از یک میلیون نفر است. هزینه زندگی در مارسی به مراتب کمتر از پاریس است. به طوری که در طول ماه با 1400 دلار می‌توان از پس تمامی هزینه‌ها برآمد.

لیون؛ از شهرهای محبوب فرانسه برای مهاجرت

شهر لیون از نظر شرایط مناسب زندگی در سال 2021 به عنوان شانزدهمین شهر اروپا و سی‌امین شهر جهان شناخته شد. بسیاری از فرانسوی‌ها این شهر را بهترین شهر فرانسه می‌دانند. لیون شهری واقع در خشکی است و بین دو رودخانه زیبای Saone و Rhone قرار دارند. تابستان‌های لیون طولانی و گرم و زمستان‌های این شهر بسیار ملایم هستند.

این شهر برای مهاجرت به فرانسه به عنوان بهترین مکان برای راه‌اندازی کسب و کار به شمار می‌آید. لیون به واسطه جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع خود، مرکز جذب گردشگران از سراسر دنیا است. این شهر فرهنگی به تئاترهای مختلف، مراکز اجرا و موزه‌های خود معروف است. این شهر زیبا و ورزشی به دلیل توریستی بودنش ماهیانه حدود 850 یورو هزینه زندگی دربردارد.

زندگی در فرانسه چه هزینه‌هایی دارد؟

هزینه مخارج زندگی شما در فرانسه به سبک زندگی و محل اقامت شما بستگی دارد. برای مثال انتخاب زندگی در پاریس احتمالا مخارج بیشتری نسبت به زندگی در شهری مانند لیل فرانسه خواهد داشت. هزینه‌های هفتگی شما نیز به این بستگی دارد که از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ خریداری می‌کنید یا از یک خواربارفروشی که در محله شما قرار دارد. یکی از لذت‌های زندگی در فرانسه خرید از این بازارها است.

به طور میانگین هزینه خورد و خوراک در فرانسه حدود 600 دلار در ماه، هزینه برق حدود 48 دلار در ماه، هزینه اجاره منزل حدود 800 تا 1200 دلار در ماه، هزینه اینترنت 22 دلار و هزینه اجاره تلفن ثابت بدون احتساب هزینه مکالمه حدود 21 دلار است. همچنین به طور کلی، هزینه زندگی در پاریس حدود 2300 دلار در ماه، در مارسی حدود 1500 دلار در ماه، در لیون نیز 1500 دلار در ماه و در نیس حدود 1600 دلار در ماه خواهد بود.

آشنایی با مخارج مهاجرت به فرانسه

کشور فرانسه به واسطه سیستم نظام آموزشی رایگان و پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی در جهان معروف است. اما این هزینه‌ها شهر به شهر و دانشگاه به دانشگاه با یکدیگر متفاوت هستند. شهریه دانشگاه‌های دولتی فرانسه به غیر از افرادی که شامل تحصیل رایگان می‌شوند، در مقطع کارشناسی در یک سال تحصیلی حدود 2700 یورو، در مقطع کارشناسی ارشد حدود 3700 یورو و در دکترا 3800 یورو است. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور بین 4500 تا 7000 یورو در سال است.

روش کسب اقامت دائم فرانسه

اقامت فرانسه از نظر مدت زمان شامل سه نوع کوتاه‌مدت، طولانی‌مدت و دائمی می‌شود. اگر اقامت شما کمتر از 90 روز باشد (مانند روش توریستی)، این اقامت از نوع کوتاه مدت است. اما اگر تحت عناوین دیگر به فرانسه می‌روید و بیش از 90 روز در این کشور ماندگار هستید، اقامت شما بلندمدت خواهد بود. همچنین پس از چند سال اقامت در فرانسه و عدم ارتکاب جرم در این کشور می‌توانید برای اخذ اقامت دائم و کارت آن (Carte de Residence) اقدام کنید.

فرانسه از جمله کشورهایی است که تابعیت دوگانه را به رسمیت می‌شناسد. شما می‌توانید با اخذ گذرنامه دوم در این کشور از مزایای دیگر شهروندان اتحادیه اروپا بهره‌مند شوید. اگر بیش از دو سال متوالی فرانسه را ترک کنید، حق اقامت دائم این کشور را از دست خواهید داد. این اقامت به شما امکان می‌دهد تا 10 سال در فرانسه بمانید و قابل تمدید نیز هست. توجه داشته باشید که اقامت دائمی فرانسه حق رای به شما نخواهد داد.

سوالات متداول

شرایط مهاجرت به فرانسه جزئیات بسیاری دارد. اخذ اقامت این کشور برای بازه زمانی کوتاه، نمی‌تواند پاسپورت آن را برای شما به همراه داشته باشد. در این بخش از مقاله، مهم‌ترین سوالات متداول و پرتکرار را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

اعتبار پاسپورت فرانسه به چه صورت است؟

ارزش پاسپورت فرانسه به این صورت است که با داشتن آن می‌توانید در مجموع به 188 کشور جهان بدون ویزا یا از طریق ویزای هنگام ورود سفر کنید. این پاسپورت رتبه ششم را از نظر اعتبار در جهان داراست.

بهترین روش مهاجرت به فرانسه چیست؟

مهاجرت تحصیلی. زیرا تحصیل در برخی از دانشگاه‌های فرانسه رایگان است و امکان تحصیل بدون مدرک زبان در برخی از این دانشگاه‌ها از طریق ثبت نام در دوره‌های زبان فرانسه وجود دارد.

مدارک لازم برای مهاجرت به کشور فرانسه چیست؟

مدارک هویتی، مالی و تحصیلی، مدرک زبان فرانسوی، گواهی سلامت و گواهی عدم سوء پیشینه از مهم‌ترین مدارک لازم برای مهاجرت به این کشور هستند.

ساختن آینده‌ای روشن با مهاجرت به فرانسه

به طور کلی، بهترین روش‌های مهاجرت به کشور فرانسه شامل مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج و تولید می‌شوند. بهترین روش برای ایرانی‌ها را می‌توان از طریق تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش زبان این کشور دانست. در این مقاله با تمامی مراحل مهاجرت به فرانسه و جزئیات لازم در این مورد، آشنا شدیم و شهرهای مهاجرپذیر و دانشگاه‌های برتر این کشور را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با مشاورین گروه مهاجرتی ApplyPal درارتباط باشید تا با مهاجرت به این کشور زیبا و آرام یک زندگی فوق‌العاده برای خود و خانواده‌تان بسازید.

کلمه کلیدی: 
قاره: 
اروپا
کشور: 

سفارشات مرتبط

مشاوره تخصصی مهاجرت
Consultion for immigration process

مشاوره ی تخصصی مهاجرت به سراسر دنیا

 

مشاوران متخصص گروه ApplyPal به شما کمک میکنند تا بهترین مسیر را برای پروسه ی مهاجرت خود در نظر بگیرید.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  •  درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا هماهنگی اولیه صورت گیرد.
  • لطفا راس ساعت مقرر در محل موسسه حضور بهم رسانید.
  • هزینه ی درنظر گرفته شده برای  حداکثر 45 دقیقه مشاوره ی تخصصی متناسب با رزومه و نیاز شماست.

هزینه: 150,000 تومان

مشاوره با وکلای مهاجرتی
Immigration services

 

Move in your best way

 

مشاوره با وکلای خارجی (آلمان، کانادا، اروپا)

توجه فرمائید که برای مشاوره  با وکلای رسمی مهاجرت ما در سرتاسر دنیا میتوانید این سفارش را انتخاب نمائید

 

09901848006

هزینه: 500,000 تومان