مهاجرت به دانمارک


Immigrate to Denmark
مهاجرت به دانمارک | دلایل محبوبیت این کشور مهاجرپذیر + شرایط اخذ ویزا و اقامت
دانمارک با برخورداری آموزشی باکیفیت و اقتصادی پیشرفته، مقصدی محبوب برای مهاجرت تلقی می‌‌‌شود. با مزایای مهاجرت به دانمارک آشنا می‌‌‌شویم.

مهاجرت به دانمارک | دلایل محبوبیت این کشور مهاجرپذیر + شرایط اخذ ویزا و اقامت

 

مهاجرت به دانمارک؛ تجربه زندگی باکیفیت در کشوری پیشرفته

در گذشته مهاجرت افراد برای زندگی و تحصیل در یک کشور خارجی، امری دشوار تلقی می‌‌‌شد. اما امروزه با گسترش فناوری ارتباطات در سطح جهان و کم‌تر شدن هزینه‌های ‌سفر، افراد طبقه متوسط نیز این امکان را دارند که برای پیدا کردن یک شغل مناسب و تحصیل در رشته مورد علاقه خود راهی یک کشور خارجی شوند و رویاهای خود را از این طریق تحقق ببخشند. یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های ‌مهاجرت به خارج از کشور، دانمارک است. از جمله دلایل محبوبیت این کشور اسکاندیناوی به عنوان یک مقصد مهاجرتی می‌‌‌توان به زندگی باکیفیت، طبیعت خیره‌کننده این کشور، نرخ پایین جرم و جنایت و همچنین فرصت‌های ‌شغلی فراوان اشاره کرد. در این مطلب دلایل مهاجرت به دانمارک را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

آشنایی مختصر با کشور دانمارک

دانمارک کشوری در شمال اروپا و یکی از شاخص‌ترین کشورهایی است که می‌‌‌توانید از آن بازدید کنید. این جزیره زیبا، دارای زمین‌های ‌قابل‌کشت و حاصل خیز، سواحل شنی، نیروی کار سخت‌کوش و مردمانی بافرهنگ است.

در طول قرن‌ها، یکی از مزایای زندگی در دانمارک، موقعیت آن در قلب اروپا بوده است؛ درست در شمال آلمان و جنوب غرب سوئد. این موقعیت ایدئال به تاجران امکان دسترسی به قاره اروپا، منطقه بالتیک و انگلستان را می‌‌‌داد. برای مدت‌ها، دانمارک به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه اسکاندیناوی شناخته می‌‌‌شد و همسایه بزرگ‌تر خود نروژ را به عنوان یک کشور تابع، تا سال 1814 تحت کنترل داشت. امروزه سه کشور اسکاندیناوی دانمارک، نروژ و سوئد در بسیاری از مسائل با یکدیگر اختلافی نداشته و متحد هستند.  

دانمارک سرزمین فرصت‌های ‌ناب

 کشور کوچک و زیبای دانمارک، واقع در شمال اروپا، به خاطر مناظر زیبایش که شامل جزایر آتشفشانی و سواحل بی‌نهایت، قلعه‌های ‌خیره‌کننده، و نماهای منحصربه‌فرد و رنگارنگ در خیابان‌های ‌این کشور اسکاندیناویایی، معروف است. دانمارک که به شادترین کشور جهان مشهور است، دارای سیستم مراقبت بهداشتی بدون دردسر و بدون هزینه است و همچنین تحصیل رایگان برای ساکنان است. اقتصاد دانمارک نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد و این کشور یکی از بهترین مکان‌ها برای افراد برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارتاپی یا گسترش فعالیت‌های ‌شرکت‌های ‌بزرگ است.

مزایای مهاجرت به دانمارک

کشورهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که این امکان را فراهم کرده‌اند تا اتباع خارجی برای تحصیل یا کار به آنجا مهاجرت کنند. اما در این بین دانمارک به عنوان یکی از بهترین مقصدهای مهاجرتی اروپا مطرح است. در ادامه مهم‌ترین مزایای مهاجرت به دانمارک را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

سبک زندگی باکیفیت و شاد در دانمارک

یکی از نکات قابل‌توجه این است که اغلب شهروندان، مهاجران و گردشگران به یک اندازه به میزان شادی مردم دانمارک اشاره می‌‌‌کنند. سبک زندگی در دانمارک بسیار انسان‌محور است و بر فرهنگ، آموزش و برنامه‌های ‌اجتماعی تاکید دارد. همه این عوامل به استاندارد بسیار بالای زندگی در دانمارک کمک می‌‌‌کند که در دنیا نمونه‌ای کم ‌سابقه به شمار می‌‌‌آید. دانمارک امکانات رفاهی زیادی را برای یک زندگی شهری لذت‌بخش و پرهیاهو تدارک دیده است. 16رستوران میشلین، کنسرت‌های ‌موسیقی و اهمیت به هنر، به‌ویژه در شهر کپنهاگ همگی در بهبود کیفیت زیست شهری در دانمارک سهیم هستند.

چشم‌اندازهای زیبا و طبیعی فراوان برای یک کمپینگ آرام، پیاده‌روی و گذران وقت در سواحل دانمارک نیز از دیگر جذابیت‌های ‌این کشور به شمار می‌‌‌آیند. ساکنان کپنهاگ هر روز قبل یا بعد از کار در این شهر بندری، تنی به آب می‌‌‌زنند. در واقع، اگر به فکر مهاجرت به دانمارک هستید، سلامت و تناسب انداز و همچنین فرهنگ دوچرخه‌سواری از فاکتورهای مهمی هستند که باید در نظر بگیرید. دولت دانمارک و شهروندان نیز به‌نوعی چشم‌انداز در برنامه‌ریزی شهری افتخار می‌‌‌کنند که در آن عوامل محیطی و انسانی در اولویت هستند.

 

برنامه‌های ‌رفاه اجتماعی

هر تحلیل بی‌طرفانه‌ای نشان می‌‌‌دهد که وقتی صحبت از مزایای زندگی در دانمارک به میان می‌‌‌آید، آنچه مردم در ازای مالیات‌های ‌پرداختی از آن برخوردار می‌‌‌شوند، معمولا ارزش آن چیزی را دارد که هزینه منی کنند. برای مثال یک مطالعه در سال 2019 نشان می‌‌‌دهد که ایالات متحده 17.8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مراقبت‌های ‌بهداشتی کرده است که بسیار بالاتر از میانگین 9 درصد کشورهای ثروتمندی مانند دانمارک، ژاپن، کانادا و آلمان است. آمریکایی‌ها هریک به‌طور متوسط سالانه 9,892 دلار برای مراقبت‌های ‌بهداشتی هزینه می‌‌‌کنند که 145 درصد بیشتر از میانگین نرخ متوسط 34 کشور پردرآمد OECD است.

بنابراین، اگر در دانمارک زندگی می‌‌‌کنید، نرخ مالیات شما ممکن است بالا باشد، اما این پول به شما بازمی‌گردد و بخشی نیز در قالب مراقبت‌های ‌بهداشتی باکیفیت عالی به شما ارائه می‌‌‌شود. علاوه بر مراقبت‌های ‌بهداشتی رایگان، تقریبا از همه خدمات برخوردار می‌‌‌شوید که عبارت‌اند از:

  • آموزش رایگان
  • کمک‌هزینه فرزند تا سن 18 سالگی
  • تسهیلات زایمان
  • خطوط دوچرخه‌سواری گسترده که به‌خوبی از آن‌ها نگهداری می‌‌‌شود
  • شبکه وسیع حمل‌ونقل عمومی و سازگار با محیط‌زیست
  • هزاران پارک زیبا و فضاهای عمومی
  • سواحل تفریحی و مناطق کویری

 

سیستم آموزشی دانمارک؛ در رده برترین سیستم‌های ‌آموزشی در دنیا

دانمارک دارای چهارمین سیستم برتر آموزشی در دنیا و دومین سیستم در اروپا است. در دانمارک تحصیلات برای دانش آموزان رایگان است. تحصیلات برای دانمارکی اهمیت بالایی دارد؛ طوری که حتی افراد تحصیل‌کرده در کلاس‌های ‌آموزشی اضافی ثبت نام می‌‌‌کنند تا مهارت‌های ‌حرفه‌ای خود را تقویت کنند. دانشجویان در دانمارک واجد شرایط Statens Uddannelsestøtte یا SU (حمایت درآمدی محدود) از سوی دولت هستند. معمول است که دانمارکی‌ها در حین تحصیل، به عنوان کارآموز، در مشاغلی که قصد دارند در آینده دنبال کنند، شروع به کار می‌‌‌کنند.

 

فرصت‌های ‌تجاری فراوان در اقتصاد دانمارک

دانمارک با سوئد، نروژ و آلمان مرز مشترک دارد. این امر باعث می‌‌‌شود که کشور از ظرفیت‌های ‌اقتصادی فراوانی برخوردار باشد انتخاب دانمارک به عنوان پایگاه کسب‌وکار جدید شما، یکی از بهترین استراتژی‌های ‌تجاری است که می‌‌‌توانید داشته باشید. دانمارک سرزمین فرصت‌های ‌طلایی است. این کشور یکی از بهترین مکان‌ها برای افراد برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک و برای شرکت‌های ‌بزرگ برای گسترش فعالیت‌های ‌خود است.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید به کاوش در گنجینه‌های ‌پنهان در دانمارک فکر کنید، به‌خصوص اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستید. دانمارک دارای یک اقتصاد متنوع و مرکب از صنایع مختلف بوده و متکی بر منابع انسانی و طبیعی است. بخش خدمات، مولدترین بخش اقتصادی در این کشور اتحادیه اروپا است درحالی‌که اقتصاد بازار صنعتی آن متکی به مواد خام وارداتی و تجارت خارجی است. صادرات عمده این کشور شامل محصولات صنعتی، کالاهای تولیدی، محصولات کشاورزی، محصولات شیمیایی، مبلمان، مواد دارویی است.

دانمارک صادرکننده مواد غذایی و انرژی است و بیش از 30 سال مازاد تراز پرداخت را‌ داشته است. همچنین این کشور تولیدکننده نفت، گاز طبیعی، انرژی باد و زیست انرژی است. ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین شریک تجاری غیراروپایی دانمارک است.

آیا مهاجرت به دانمارک دشوار است؟

در دانمارک نیز مانند هر کشور مهاجرپذیر دیگری، راه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌‌‌توانید اقامت بلندمدت و قانونی خود را در این کشور تضمین کنید. همچنین، بیشتر دانمارکی‌ها نگرشی مثبت نسبت به ورود اتباع خارجی به کشور خود دارند. دولت دانمارک نسبت به مساله پذیرش مهاجران، نگاهی آینده‌نگرانه دارد و در عین حال برنامه‌های ‌نوآورانه‌ای را به این منظور تدوین کرده است که عبارت‌اند از:

  • مردم کشورهای اروپا (نروژ، سوئد، ایسلند و فنلاند) برای زندگی و کار در دانمارک آزاد هستند
  • در مورد شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا یا انگلستان، قوانین مشابهی وجود دارد، اما باید ظرف 90 روز پس از ورود به دانمارک، گواهی ثبت نام دریافت کنید
  • اگرچه مهاجران از اکثر کشورها واجد شرایط دریافت ویزای توریستی 90 روزه هستند، اما باید به وب‌سایت رسمی دولت دانمارک مراجعه کنید؛ و قبل از رزرو پرواز در مورد شرایط خاص ویزای کشور دانمارک تحقیق کنید

روال مهاجرت تحصیلی به دانمارک چگونه است

آموزش عالی در دانمارک به دلیل کیفیت آموزشی و تنوع برنامه‌های ‌دانشگاهی شناخته شده است. اکثریت مردم دانمارک، با مهارت بالایی زبان انگلیسی را صحبت می‌‌‌کنند. اغلب، دانشگاه‌ها و کالج‌های ‌مختلف، آموزش را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان‌های ‌دیگر ارائه می‌‌‌کنند. همچنین دانشگاه‌ها ارزش بالایی برای برنامه‌های ‌عملی در طول تحصیل قائل هستند. برای اکثر دانشجویانی که از کشورهای اروپایی برای تحصیل به دانمارک مهاجرت می‌‌‌کنند، شهریه رایگان است. همچنین بخش قابل‌توجهی از بودجه آموزش عالی را دولت دانمارک تامین می‌‌‌کند.

 

 

برترین دانشگاه‌های ‌اتریش

به‌طورکلی، اکثر دانشگاه‌های ‌کشورهای اسکاندیناوی، از جمله دانمارک ارتباط پایداری با یکدیگر دارند و همکاری خوبی میان آن‌ها شکل گرفته است. این موضوع نشان‌دهنده سطح بالای توسعه آموزش عالی در دانمارک است. همچنین دانشگاه‌های ‌دانمارک دارای سطح کیفی بالایی هستند. برترین دانشگاه‌های ‌دانمارک بر اساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها، Times Higher Education عبارت‌اند از:

  • دانشگاه کپنهاگ (Copenhagen)
  • آرهوس (Aarhus)
  • دانشگاه فنی دانمارک (Lyngby)
  • آلبورگ (Aalborg)
  • مدرسه کسب‌وکار کپنهاگ
  • دانشگاه جنوب دانمارک (Odense)
  • دانشگاه روسکیلد (Roskilde)

 

ثبت نام در دانشگاه‌های ‌دانمارک

تمام شهروندان غیر دانمارکی که در آزمون ورودی این کشور شرکت نکرده‌اند، به عنوان یک قاعده کلی، تنها در صورتی پذیرش می‌‌‌شوند که شرایط لازم را داشته باشند. در ارزیابی صلاحیت اغلب مشخص می‌‌‌شود که مدارک یک فرد با سطح سیستم آموزشی دانمارک مطابقت دارد یا خیر. در این شیوه ارزیابی نسخه‌های ‌کپی تاییدشده از مدارک تحصیلی فرد نیاز هست. برای مثال، شخص باید نسخه‌هایی از مدارک خود را با امضا و مهر، ارائه دهد. با این حال، برخی موسسات ملزم به دریافت کلیه مدارک مستقیما از موسسه صادرکننده آن‌ها هستند. کل فرآیند ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین باید از قبل برنامه‌ریزی‌های ‌لازم انجام شود.

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های ‌دانمارک

تمام برنامه‌های ‌آموزش عالی در دانمارک به مهارت‌های ‌زبانی، از جمله دانش زبان انگلیسی سطح بالا نیاز دارند. متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید مهارت‌های ‌چهارگانه خود در زبان انگلیسی را به اثبات برسانند، که اغلب با سطح B زبان دانمارکی قابل‌مقایسه است. با این حال، برخی برنامه‌های ‌خاص وجود دارند که به سطوح بالاتری از دانش زبان نیاز دارند؛ مانند A، که بالاتر از B به شمار می‌‌‌آید.

چندین آزمون برای اثبات مهارت در دانش زبان انگلیسی طرح شده است. از جمله این آزمون‌ها می‌‌‌توان به آیلتس، تافل، کمبریج ESOL یا CAE اشاره کرد. ارزیابی معمولا توسط موسسه خصوصی سازمان‌دهی می‌‌‌شود تا از تسلط فرد بر دانش زبان انگلیسی، اطمینان حاصل شود.

 

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به دانمارک

مدارک مورد نیاز معمولا مدارک مربوط به اثبات مهارت در زبان انگلیسی و مدارک تحصیلی متقاضی هستند. برخی دانشگاه‌ها متقاضی تحصیل را ملزم به ارائه مدرک تحصیلی بین‌المللی معتبر و مدرک مهارت در زبان دانمارکی، دریافت NemID و ارائه شماره ثبت می‌‌‌کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ‌دانمارک

وقتی صحبت از شهریه می‌‌‌شود، استثناهایی وجود دارد که باید به آن‌ها اشاره کرد. برای مثال، تحصیلات عالی در دانمارک برای آن دسته از دانشجویان لیسانس/کارشناسی ارشد که از منطقه اتحادیه اروپا به دانمارک می‌‌‌آیند؛ و برای کسانی که در برنامه تبادل دانمارک شرکت می‌‌‌کنند رایگان است. همچنین در صورت داشتن مجوز اقامت دائم و موقت؛ نیازی به پرداخت شهریه نیست. این موضوع همچنین در مورد مهاجرانی که والدینشان از کشور دیگری (کشورهای خارج از اتحادیه اروپا) به دانمارک مهاجرت کرده‌اند و در این کشور کار می‌‌‌کنند نیز صدق می‌‌‌کند.

هزینه تحصیل برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که مایل به تحصیل ارزان هستند، حدود 6000 یورو در سال خواهد بود. آن دسته از دانشجویان که توان پرداخت شهریه در سطحی متوسط را دارند، باید سالانه 12000 تا 15000 یورو بپردازند. هزینه دوره‌های ‌ تخصصی از 35000 یورو در هر سال تحصیلی شروع می‌‌‌شود.

دانشگاه‌های ‌مقرون‌به‌صرفه در دانمارک

در دانمارک چندین دانشگاه با رتبه‌های ‌برتر وجود دارند که اقدام به جذب دانشجویان بین‌المللی می‌‌‌کنند و هزینه‌های ‌تحصیلی در آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است. هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها از 9000 یورو در هر سال تحصیلی شروع می‌‌‌شود که عبارت‌اند از:

  • دانشگاه کپنهاگ: هزینه‌های ‌هر سال تحصیلی، 9000 تا 15000 یورو
  • آرهوس: هزینه‌های ‌سالانه به 10000 یورو می‌‌‌رسد
  • دانشگاه فنی دانمارک: هزینه‌های ‌سالانه می‌‌‌تواند به 13500 یورو برسد
  • مدرسه کسب‌وکار کپنهاگ: هزینه‌های ‌هر سال تحصیلی، می‌‌‌تواند به 12500 یورو برسد

فرهنگ کار و زندگی در دانمارک؛ متفاوت با اکثر کشورهای جهان

یکی از بزرگ‌ترین شوک‌هایی که مهاجران با آن مواجه می‌‌‌شوند، این است که فرهنگ کار در دانمارک با اکثر کشورهای جهان متفاوت است. دانمارکی‌ها به ساختار مدیریتی مسطح خود افتخار می‌‌‌کنند که برای همه کارکنان ارزش قائل هستند و بر کار گروهی تاکید دارند. همه کارمندان و مدیران یکدیگر را با نام کوچک خطاب می‌‌‌کنند و انجمن‌های ‌کارمندی به عنوان یک هنجار در فرهنگ کاری دانمارک جا افتاده‌اند که در آن هر کارگر این فرصت را دارد که نظر خود را در مورد اکثریت تصمیمات بیان کند. همچنین در فرهنگ کار دانمارک، تعادل مناسبی بین کار و زندگی فرد وجود دارد که در سراسر جهان بی‌نظیر است.

شاید تعجب‌آور نباشد که با توجه به این سطح از توانمندی و چنین احساس استقلال قوی در محل کار، کارمندانی که در دانمارک زندگی می‌‌‌کنند در زمره مولدترین و سخت‌کوش‌ترین در اروپا قرار می‌‌‌گیرند. یکی دیگر از مزایای بزرگ زندگی در دانمارک از منظر کارگر این است که کارفرمایان و دولت با هم در جهت آنچه "انعطاف‌پذیری" نامیده می‌‌‌شود همکاری می‌‌‌کنند.این فلسفه استخدام به کارکنان احساس امنیت می‌‌‌دهد زیرا اگر بیمار شوند یا مانع دیگری بر توانایی آن‌ها برای کار تاثیر بگذارد، اخراج نمی‌شوند.

با این حال، یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید، این است که با چنین فضای مناسبی برای کسب‌وکار، به ازای هر فرصت شغلی حدود 52 درخواست کار برای کارفرما ارسال می‌‌‌شود. برای مهاجرانی که مصمم به زندگی در دانمارک هستند، بهتر است در مورد هر شرکتی که برای آن درخواست خود را ارسال می‌‌‌کنید، به‌دقت تحقیق کنید و بر این اساس رزومه کاری مناسبی را تنظیم کنید.

 

آیا برای کار در دانمارک باید به زبان دانمارکی صحبت کنیم؟

برخی از مشاغل نیاز به تسلط اولیه به زبان دانمارکی دارند، اما بسیاری از آن‌ها این‌گونه نیستند. با این حال، اگر قصد مهاجرت به دانمارک را دارید، منطقی است که در اسرع وقت شروع به یادگیری زبان دانمارکی در سطح پایه کنید تا بهتر بتوانید با جامعه دانمارک ارتباط برقرار کنید و راحت‌تر جذب بازار کار این کشور شوید.

بخش‌های ‌برتر اقتصاد دانمارک

بسیاری از صنایع در سراسر کشور در حال رونق هستند و فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری آسانی را هم برای ساکنان و هم برای مهاجران فراهم می‌‌‌کنند. در ادامه بخش‌های ‌برتر اقتصاد دانمارک را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

کشاورزی دانمارک؛ پیشرو در تولید دانه‌های ‌باغی

دانمارک پیشرو در تولید شبدر، دانه‌های ‌باغی و دیگر انواع محصولات کشاورزی است. این بخش از اقتصاد دانمارک دارای بازاری مدرن است که در دهه‌های ‌گذشته انقلابی تکنولوژیک در آن رخ داده است. ارزش صادرات محصولات کشاورزی دانمارک در سال‌های ‌اخیر به‌تدریج افزایش یافته است و اکنون 16 میلیارد یورو از درآمد این کشور را تشکیل می‌‌‌دهد. بخش کشاورزی و غذا 20 درصد از کل صادرات این کشور را شامل می‌‌‌شود. برای مثال، در بخش دام‌پروری محصولات مختلفی از جمله گوشت گاو، لبنیات، مرغ و کود را تولید می‌‌‌شود. فرصت‌های ‌تجاری زیادی در این بخش‌ها وجود دارد که در دسترس مهاجران است.

گردشگری در دانمارک؛ صنعتی سودآور

گردشگری در دانمارک صنعت بزرگ است که سهم عمده‌ای در اقتصاد این کشور دارد. این صنعت سالانه 82 میلیارد کرون درآمد دارد و 120000 شغل تمام‌وقت برای دانمارکی‌ها و مهاجران ایجاد کرده است. بخش گردشگری یکی دیگر از بخش‌های ‌سودآور اقتصاد دانمارک است که پتانسیل‌های ‌عظیمی را هم برای ساکنان و هم برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کرده است. گردشگرانی که از این کشور بازدید می‌‌‌کنند معمولا از کشورهای همسایه مانند آلمان، سوئد، نروژ و هلند هستند. بر اساس داده‌های ‌رتبه‌بندی جهانی گردشگری UNWTO، این کشور اتحادیه اروپا هر سال پذیرای نزدیک به 15 میلیون گردشگر است.

از آنجا که این کشور یکی از قدیمی‌ترین کشور‌های ‌اروپا و خانه هانس کریستین اندرسن است، اغلب به عنوان کشوری افسانه‌ای توصیف می‌‌‌شود که دارای سواحلی شنی و استراحتگاه‌هایی است که میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌‌‌کند.

حمل‌ونقل پیشرفته؛ یک بخش تجاری با فرصت‌های ‌فراوان شغلی

حمل‌ونقل عمومی در این کشور اسکاندیناوی فوق‌العاده عالی است. قطارها، متروها و اتوبوس‌های ‌پیشرفته در سراسر این کشور در دسترس هستند. بخش حمل‌ونقل یکی از بزرگ‌ترین و پرسودترین بخش‌های ‌تجاری این کشور است. تمامی وسایل حمل‌ونقل کشور از سامانه فروش بلیت الکترونیکی استفاده می‌‌‌کنند. کارت حمل‌ونقل دانمارک به نام Rejsekort شناخته می‌‌‌شود که برای سفر با اتوبوس، قطار و مترو استفاده می‌‌‌شود. شما به‌سادگی کارت خود را با پول شارژ می‌‌‌کنید و هنگام ورود و خروج از اتوبوس، در دستگاه کارت‌خوان هزینه حمل‌ونقل را پرداخت می‌‌‌کنید.

از آنجا که دانمارک از یک سیستم پیشرفته حمل‌ونقل استفاده می‌‌‌کند، یافتن یک شغل در این بخش که بتوانید با آن کسب درآمد کنید بسیار آسان است. همچنین کسب‌وکارهایی مانند اجاره خودرو، رزرواسیون استارتاپ‌هایی ساده با فرصت‌های بسیار زیاد هستند.

 

انرژی و گاز طبیعی

دانمارک دارای ذخایر نفت خام زیادی است. Esbjerg دارای بزرگ‌ترین صنایع نفت و گاز در دانمارک می‌‌‌باشد. از نظر جغرافیایی این کشور در نزدیکی دریای شمال قرار دارد که بیشتر ذخایر نفت و گاز دانمارک را در خود جای داده است. دانمارک سی و دومین صادرکننده بزرگ نفت خام در جهان است. این کشور مصرف انرژی خود را از سوخت‌های ‌فسیلی به انرژی‌های ‌تجدیدپذیر تغییر داده است. یکی از اهداف اصلی دولت دانمارک جایگزینی کامل سوخت‌های ‌فسیلی تا سال 2050 است. این بخش یکی از بزرگ‌ترین و سودآورترین بخش‌ها در این کشور است. اگر همین امروز یک کسب‌وکار در بخش برق راه‌اندازی کنید، سرمایه‌گذاری شما پس از مدت کوتاهی به سودآوری می‌‌‌رسد.

مهاجرت کاری به دانمارک

درخواست ویزای دانمارک در مقایسه با اکثر کشورهای دیگر فرآیندی نسبتا سریع و آسان است. درخواست برای ویزا همیشه مستلزم برآوردن فهرستی طولانی از شرایط است و دانمارک نیز از این قاعده مستثنا نیست. روند سریع درخواست ویزای دانمارک، باعث می‌‌‌شود عوارض معمول درخواست ویزا چندان به حساب نیاید.

برخی انواع ویزا به کارفرمایان دانمارکی این امکان را می‌دهد که در عرض تنها چند هفته کارمندان خارجی را جذب کنند و روند درخواست ویزای دانمارک به‌سرعت به نتیجه می‌‌‌رسد. بیشتر ویزاهای دانمارک حدود 3,025 کرون دانمارک (445 دلار) هزینه در بر دارد که شامل اجازه اقامت نیز می‌‌‌شود.

انواع ویزای کاری دانمارک

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای کار در دانمارک به ویزا و اجازه اقامت نیاز دارند. چندین نوع ویزا برای کار وجود دارد که برخی از آن‌ها از جمله ویزای طرح سریع (Fast-Track Scheme) و ویزای مشاغل مورد نیاز (Postitive List)، طیف گسترده‌ای از مشاغل را شامل می‌‌‌شوند. از مهم‌ترین انواع ویزای کاری دانمارک عبارت‌اند از:

  • طرح سریع (Fast-Track Scheme)
  • درآمد مشروط (Pay Limit)
  • مشاغل مورد نیاز (Positive List)
  • محقق (و محقق مهمان)
  • دکترای شاغل (employed PhD)
  • دامداران و مدیران مزرعه
  • کارآموز

نکته قابل‌توجه این است که برخی از این ویزاها به‌نوعی در هم تنیده‌اند. برای مثال، ویزای طرح سریع دارای انواع مختلفی است که با سایر انواع ویزا مانند محقق و درآمد مشروط مطابقت دارد. در ادامه مهم‌ترین ویزاهای کاری دانمارک را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.  

ویزای طرح سریع (Fast-Track Scheme)

ویزای طرح سریع برای کارمندان بسیار ماهر است که از یک شرکت معتبر در دانمارک به آن‌ها پیشنهاد قرارداد کاری دریافت کرده‌اند. این ویزا طرح سریع نامیده می‌‌‌شود، چراکه کارفرما این اجازه را دارد تا از سوی کارمند بر کل فرایند درخواست ویزا نظارت کند و آن را سریع‌تر به انجام برساند. این مجوز همچنین از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است؛ طوری که به کارمندان اجازه می‌‌‌دهد تا به‌تناوب در داخل دانمارک و خارج از این کشور کار کنند. این ویزا به چهار دسته تقسیم می‌‌‌شود که عبارت‌اند از:

  • درآمد مشروط با حداقل حقوق سالانه 427,000 کرون دانمارک (63,000 دلار آمریکا)
  • ویزای محقق
  • تحصیلی
  • کوتاه‌مدت

ویزای مشاغل مورد نیاز (Positive List)

این نوع ویزای کاری مختص موقعیت‌های ‌شغلی است که در دانمارک با کمبود مواجه هستند. لیست کامل مشاغل مورد تقاضا در دانمارک را بررسی کنید تا ببینید آیا می‌‌‌توانید از طریق ویزای مشاغل مورد نیاز درخواست دهید یا خیر.

ویزاهای خوداشتغالی

برای مهاجرانی که علاقه مند به کار مستقل در دانمارک هستند، دو گزینه وجود دارد. اولی ویزای خوداشتغالی است که می‌‌‌توانید برای کار مستقل درخواست دهید. دومی ویزای استارتاپ دانمارک است. شما باید بررسی کنید که کدام یک از این دو گزینه به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت دارد. روند درخواست و الزامات ویزای خوداشتغالی با سایر ویزاها کمی متفاوت است. برای این نوع ویزا، باید از طریق یک نمایندگی دیپلماتیک در ایران درخواست دهید. مدت‌زمان این نوع ویزا و اجازه اقامت یک سال می‌‌‌باشد.

مهاجرت به دانمارک برای سرمایه‌گذاری

دانمارک برای کارآفرینانی که دائما در حال سفرهای خارجی هستند فرصت‌های ‌سودمند فراوانی را فراهم کرده است. شهرهای اروپایی مانند لندن، هامبورگ، بروکسل و آمستردام تنها 1-3 ساعت با این کشور اسکاندیناوی فاصله دارند. از جمله راه‌های ‌سرمایه‌گذاری در دانمارک، اخذ ویزای طلایی یا ویزای استارتاپ دانمارک است که در ادامه به شرح آن‌ها می‌‌‌پردازیم.

 

ویزای استارتاپ دانمارک برای کارآفرینان

دانمارک به دلیل شفافیت، سطح پایین فساد و کیفیت بالای زندگی، مکان جذابی برای کارآفرینان است تا کسب‌وکار خود را در این کشور راه‌اندازی کنند. ویزای استارتاپ دانمارک برای کارآفرینان خارجی است که مایل به مهاجرت به دانمارک برای راه‌اندازی کسب‌وکار هستند که به متقاضیان اجازه اقامت دو ساله می‌‌‌دهد. اقامت دائم را می‌‌‌توانید طی چهار یا شش سال، در صورت رعایت برخی شرایط دریافت کنید.  

زمان عادی فرآیند اخذ ویزای استارتاپ دانمارک 1 ماه و هزینه فرآیند 2000 کرون (326 دلار) است. برای اخذ این مجوز، متقاضیان باید نقش فعالی در مدیریت کسب‌وکار داشته باشند و همچنین مدارکی را ارائه دهند که تمکن مالی آن‌ها را اثبات کند. با اخذ مجوز استارتاپ دانمارک، شما امکان اقامت در این کشور را پیدا می‌‌‌کنید و همچنین این فرصت را پیدا می‌‌‌کنید که از کشورهای دیگر در منطقه شنگن دیدن کنید.

این کشور مهاجرت تجاری را مورد گزینش قرار می‌‌‌دهد. برای موافقت با درخواست شما، ایده کسب‌وکاری‌تان باید به تایید سازمان تجارت دانمارک برسد. این طرح می‌‌‌تواند به‌صورت انفرادی یا حداکثر در قالب تیمی سه نفره که قصد دارند به‌صورت مشترک یک کسب‌وکار استارتاپی را در این کشور راه‌اندازی کنند استفاده شود. همچنین شما باید تمکن مالی خود را به اثبات برسانید که شرایط آن به شرح زیر است:

  • اگر فقط خودتان قصد مهاجرت به دانمارک را دارید؛ 137,076 کرون دانمارک (20,300 دلار آمریکا)
  • همراه همسر خود به دانمارک مهاجرت کنید؛ 27,152 کرون دانمارک (4,000 دلار آمریکا)
  • اگر با همسر و یک یا چند فرزند خود به دانمارک مهاجرت کنید؛ 319,236 کرون دانمارک (47,300 دلار آمریکا)
  • اگر با یک یا چند فرزند و بدون همسر به دانمارک مهاجرت کنید؛ 182,160 کرون دانمارک (27,000 دلار آمریکا)

ویزای طلایی دانمارک؛ راهی برای سرمایه‌گذاری

ویزای طلایی دانمارک گزینه‌ای دیگر برای کارآفرینان است که می‌‌‌خواهند از طریق سرمایه‌گذاری مجوز اقامت دریافت کنند. زمان رسیدگی این ویزای تجاری 1 ماه است و حداقل سرمایه‌گذاری 100000 یورو است. شما می‌‌‌توانید در بخش‌های ‌مختلف برای سرمایه‌گذاری اقدام کنید؛ از جمله املاک و ساخت‌وساز، فناوری‌های ‌پاک و تحقیقات. دارندگان ویزای طلایی دانمارک، پس از 5 سال واجد شرایط اقامت دائم شناخته می‌‌‌شوند و پس از 9 سال زندگی بدون وقفه، می‌‌‌توانند برای شهروندی دانمارک درخواست دهند.

این کشور نوردیک، محیطی خلاقانه را فراهم کرده است که برای کارآفرینان این فرصت را فراهم کرده است تا اهداف تجاری خود را تحقق ببخشند. با توجه به مزایای زندگی در شادترین کشور جهان، سرمایه‌گذاران و مهاجران، دانمارک را به عنوان بستری عالی برای ادامه رشد شغلی خود تلقی می‌‌‌کنند.

ویزای همراه دانمارک

دانمارک به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از مقاصد برتر مهاجرتی در اتحادیه اروپا (EU) است. کپنهاگ، پایتخت، به عنوان "زیست‌پذیرترین شهر جهان" شناخته می‌‌‌شود. اقتصاد باثبات، نرخ پایین بیکاری و بازار کار قوی تنها تعدادی از مزایای مهاجرت به دانمارک هستند. ویزای همراه دانمارک به شما این امکان را می‌‌‌دهد که برای اخذ اقامت درخواست دهید.؛ درصورتی‌که یکی از بستگان یا یکی از اعضای خانواده نزدیک یا همسر در دانمارک دارای مجوز اقامت دائم باشند.

 

الزامات ویزای همراه دانمارک

اگر همسر شما در دانمارک اقامت داشته باشد، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای اقامت یا ویزای همراه دانمارک، تحت مقررات همراهی خانواده باشید. الزامات ویزای دانمارک باید هم توسط شما و هم همسرتان برآورده شود.

همسر شما باید طبق شرایط ویزای دانمارک، مدرک ازدواج ارائه دهد. همچنین باید گواهی تولد برای فرزند دارنده گرین کارت دانمارک صادر شده باشد. اعتبار کلیه اوراق باید مورد تایید قرار بگیرند. علاوه بر این، پاسپورت باید حداقل دوازده ماه قبل از انقضای درخواست ویزا اعتبار داشته باشد.

در صورتی که اعتبار گذرنامه متقاضی در هنگام درخواست ویزا از 12 ماه بیشتر باشد، متقاضی باید درخواست تمدید گذرنامه کند. مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم درخواست
  • الصاق دو عکس اندازه عکس گذرنامه به فرم درخواست
  • گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی
  • انگیزه نامه مبنی بر هدف و برنامه سفر به دانمارک
  • اثبات تمکن مالی برای مدت اقامت شما در دانمارک
  • حداقل بیمه مسافرتی 30000 یورو
  • صورت‌حساب بانکی سه ماه گذشته

درخواست مجوز اقامت موقت دانمارک

وقتی‌که برای اجازه اقامت در دانمارک درخواست می‌‌‌دهید، به‌طور خودکار ویزا برای شما صادر می‌‌‌شود. به عبارت دیگر، روند درخواست ویزا و اجازه اقامت یکسان است. هنگامی که اجازه اقامت موقت شما تایید شد، نهادی که آن را تایید کرده است، ویزا را به شما ارائه می‌‌‌دهد، که برچسبی است که روی پاسپورت شما زده می‌‌‌شود. اگر برای اولین بار برای مجوز اقامت درخواست می‌‌‌دهید، در ابتدا مجوزی موقتی به شما تعلق خواهد گرفت درحالی‌که ویزای کوتاه‌مدت تنها به شما این امکان را می‌‌‌دهد تا 90 روز در دانمارک بمانید، سایر ویزاها بسته به نوع ویزا، اقامت یک ساله یا بیشتر را به شما اعطا می‌‌‌کنند.

مجوز کار برای کسانی که قرارداد کاری کمتر از چهار سال دارند فقط برای مدت قرارداد کار معتبر است. مجوز کار نمی‌تواند بیش از چهار سال باشد، حتی اگر قرارداد کاری شما بیش از چهار سال باشد. پس از گذشت چهار سال، باید برای تمدید اجازه اقامت خود اقدام کنید. الزامات و هزینه‌های ‌مجوز اقامت موقت بسته به نوع ویزا و مجوزی که درخواست می‌‌‌کنید متفاوت هستند.

درخواست تمدید مجوز اقامت موقت

برخی مجوزهای اقامت موقت را می‌‌‌توان تمدید کرد، اگرچه این مجوزها عمدتا کاری هستند. شما باید ظرف سه ماه آخر اعتبار مجوز خود برای تمدید درخواست دهید. به‌طورکلی، باید همچنان شرایط لازم برای مجوز اولیه خود را رعایت کنید - یعنی داشتن همان موقعیت، حقوق و کارفرما.

چطور اقامت دائم دانمارک را اخذ کنیم؟

اگر به مدت هشت سال در دانمارک زندگی کنید، می‌‌‌توانید برای اقامت دائم دانمارک اقدام کنید. برخی از مجوزهای کار ممکن است به شما اجازه اقامت دائم در مدت زمان کوتاه‌تری را بدهند. به عنوان مثال، برخی از مجوزهای کار را می‌‌‌توان پس از چهار سال به اقامت دائم تمدید کرد، در حالی که اگر متقاضی ارتباطات قوی با جامعه دانمارک داشته باشد، برخی دیگر تنها پس از دو سال قابل تمدید هستند.

بهترین شهرهای دانمارک برای زندگی

دانمارک یکی از زیباترین کشورهای اروپایی برای سفر و مهاجرت است. با بیش از 7000 کیلومتر خط ساحلی، همیشه این فرصت را دارید که در سریع‌ترین زمان از سواحل شنی این کشور دیدن کنید و اندازه کوچک این کشور به شما امکان می‌‌‌دهد در عرض 5 ساعت به کل کشور سفر کنید. اگر قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید، در ادامه برخی از محبوب‌ترین شهرها برای مهاجران را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

کپنهاگ؛ شهری با فرصت‌های ‌شغلی فراوان

پایتخت دانمارک یکی از قابل‌زیست‌ترین شهرهای اروپا است. این شهر دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌های ‌فرهنگی است که می‌‌‌توانید از تاریخ باستانی وایکینگ‌ها تا مجموعه‌های ‌هنری مدرن را در این شهر جستجو کنید. کپنهاگ شهری پاک است و دارای فضاهای سبز فراوان و آبراه‌هایی بکر است.

این شهر بسیار امن برای زندگی بوده و هوا در این منطقه از اروپا فوق‌العاده تمیز است. این شهر زیبا همچنین پر از رستوران‌های ‌هیجان‌انگیز و مدرن است که غذاهای محلی و بین‌المللی زیادی سرو می‌‌‌کنند. همچنین فرصت‌های ‌شغلی زیادی برای افرادی که برای کار به دانمارک مهاجرت می‌‌‌کنند وجود دارد. شرکت‌های ‌محلی و بین‌المللی وجود دارند که کارمندان ماهر را برای پر کردن موقعیت‌های ‌خالی استخدام می‌‌‌کنند و از همه مهم‌تر، حقوق‌ها بالا است.

آرهوس؛ شهری آرام و مقرون‌به‌صرفه

آرهوس که وایکینگ‌ها آن را بنیان نهادند، دومین شهر بزرگ این کشور اروپایی است. اگر همراه خانواده مهاجرت می‌‌‌کنید، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در دانمارک، آرهوس است. اقامت در این شهر به شما این امکان را می‌‌‌دهد که از زندگی در منطقه‌ای آرام‌تر و مقرون‌به‌صرفه تر از کپنهاگ لذت ببرید. اگر از طرفداران دوآتشه هنر و فرهنگ هستید، آرهوس بهترین مکان برای شما است. این شهر حتی در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد.

بسیاری از شگفتی‌های ‌زیبای معماری و ترکیبی عالی از تنوع فرهنگی در این شهر پر جنب‌وجوش وجود دارد. چیزی که آرهوس را فوق‌العاده خاص می‌‌‌کند این واقعیت است که شهروندان آن بسیار دوستانه و خوش‌برخورد هستند. آرهوس همچنین رستوران‌ها و کافه‌های زیادی دارد که می‌توانید در کنار خوردن یک وعده غذایی سالم، به تفریح بپردازید.

آلبورگ؛ شهری پرنشاط و زیبا

آلبورگ یکی از هیجان‌انگیزترین مناطق برای زندگی در دانمارک است. اسکله واقع در قلب شهر ثابت می‌‌‌کند که این شهر پر از نشاط و زیبایی است. این شهر کوچک و تاریخی، یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در دانمارک است. رستوران‌ها و کافه‌های ‌عالی در سراسر شهر وجود دارد که برخی از بهترین وعده‌های ‌غذایی در اروپا را سرو می‌‌‌کنند. آلبورگ همچنین خانه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ‌دانمارک است.

هزینه‌های ‌زندگی در دانمارک

مانند بسیاری از کشورهای اروپایی و به‌ویژه کشورهای اسکاندیناوی، هزینه‌های ‌زندگی در دانمارک تفاوت چندانی با اکثر کشورهای توسعه‌یافته ندارد. شایان‌ذکر است که اگر قصد دارید در دانمارک زندگی و کار کنید، کشوری که میانگین حقوق آن بیش از 80,000 دلار در سال است؛ با پیدا کردن یک شغل مناسب می‌‌‌توانید از پس هزینه‌های ‌زندگی در دانمارک برآیید.

اگر کپنهاگ، پایتخت دانمارک را در نظر بگیرید، طبق گزارش Expatistan، این شهر بیست و ششمین شهر گران‌قیمت جهان و تنها دهمین شهر گران در اروپا است. برای مثال، اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کپنهاگ حدود 800 تا 1100 یورو برای شما هزینه خواهد داشت، در حالی که زندگی در خارج از مرکز شهر به‌صرفه‌تر بوده و بیشتر از 600 تا 900 یورو است. همچنین زندگی در دیگر شهرهای دانمارک هزینه‌های ‌پایین‌تری را در مورد اجاره خانه و تفریحات به همراه خواهد داشت. ولی در مورد غذا و مایحتاج ضروری زندگی تفاوت چندانی با کپنهاگ وجود ندارد. اما به‌طورکلی هزینه زندگی در کپنهاگ تقریبا با تعدادی از شهرهای بزرگ ایالات متحده از جمله سیاتل، دنور، میامی و لس آنجلس برابر است.  

دانمارک سرزمین فرصت‌های ‌ناب

 کشور کوچک و زیبای دانمارک، واقع در شمال اروپا، به خاطر مناظر زیبایش که شامل جزایر آتشفشانی و سواحل بی‌نهایت، قلعه‌های ‌خیره‌کننده، و نماهای منحصربه‌فرد و رنگارنگ در خیابان‌های ‌این کشور اسکاندیناویایی، معروف است. دانمارک که به شادترین کشور جهان مشهور است، دارای سیستم مراقبت بهداشتی بدون دردسر و بدون هزینه است و همچنین تحصیل رایگان برای ساکنان است. اقتصاد دانمارک نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد و این کشور یکی از بهترین مکان‌ها برای افراد برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار استارتاپی یا گسترش فعالیت‌های ‌شرکت‌های ‌بزرگ است.

 

کلمه کلیدی: 
قاره: 
اروپا
کشور: 

سفارشات مرتبط

مشاوره تخصصی مهاجرت
Consultion for immigration process

مشاوره ی تخصصی مهاجرت به سراسر دنیا

 

مشاوران متخصص گروه ApplyPal به شما کمک میکنند تا بهترین مسیر را برای پروسه ی مهاجرت خود در نظر بگیرید.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  •  درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا هماهنگی اولیه صورت گیرد.
  • لطفا راس ساعت مقرر در محل موسسه حضور بهم رسانید.
  • هزینه ی درنظر گرفته شده برای  حداکثر 45 دقیقه مشاوره ی تخصصی متناسب با رزومه و نیاز شماست.

هزینه: 150,000 تومان

مشاوره با وکلای مهاجرتی
Immigration services

 

Move in your best way

 

مشاوره با وکلای خارجی (آلمان، کانادا، اروپا)

توجه فرمائید که برای مشاوره  با وکلای رسمی مهاجرت ما در سرتاسر دنیا میتوانید این سفارش را انتخاب نمائید

 

09901848006

هزینه: 500,000 تومان