اثر مقاله و کتاب در مهاجرت تحصیلی


The effect of articles and books on educational migration
.
نوشتن مقاله و کتاب چقدر به پروسه ی اپلای کردن کمک میکنه؟

 

 

مطمنا شما هم به این فکر کردید که چه کار کنید تا بتونید در نظر اساتید و کمیته ی داوران مثل یک الماس بدرخشید و بی چون و چرا شما را در دانشگاه پذیرش کنند. علاوه بر معدل و کار های تحقیقاتی و ریسرچ هایی که در رزومه داشتید حالا به این مدرک نیاز دارید که توانایی شما را اثبات کند و این راهی ندارد جز اینکه در نوشتن یک مقاله مشارکت داشته باشید و یا اینکه کتابی نوشته باشید. در ادامه به بررسی انواع مقاله و اثر ان خواهیم پرداخت.

 

نمره و معدل دانشگاهی مهم تره یا داشتن مقاله؟؟ همه ی این فاکتور ها باید باهم جمع بشوند تا انها با هم یک پکیج خوب برای شما باشد. اگر برای ارشد در حال اپلای هستید نمره مهم تره. اگه برای دکتری اپلای می کنید مقاله مهم تره.(نکته> نگارش مقاله می‌تواند به شما کمک کند که ضعف‌های رزومه تون را کمرنگ کنید)

 

 

 

ابتدا باید به این نکته توجه داشت که شما در چه مقطعی قصد اپلای کردن رو دارین، اگر برای ارشد بخواهید الزامی برای شما وجود نداره که حتما باید مقاله ای از خودتون ارایه بدید ولی برای مقاطع دیگر مثل دکتری و پسا دکترا این امری ضروری خواهد بود.این مطلب درسته که کسی از شما انتظار مقاله نداره ولی باید این را نیز در نظر گرفت که افرادی که با شما در رقابت هستند تا بتوانند  پذیرش بگیریند از کشور هایی مانند هند، کره، چین و ... هستند بخصوص دانشجویان هندی بسیار تلاشگر هستند و اغلب انها چندین مقاله در ژورنال های معتبر دارند. هر چند که شما معدل بالایی داشته باشید ولی ممکن است در این مورد شکست بخورید و از رسیدن به رویاهاتون بازبمونید.

وضعیت هر مقاله توسط خود شما داخل رزومه مشخص میشه. داخل بخش publications در رزومه، دو زیربخش درست کنید:

A) Journal

B) Conference

داخل هر زیر بخش، مقاله ای درج میشه که به اون زیر بخش مربوط میشه ، وضعیت هر مورد هم توسط شما منتشر میشه مثل نمونه های زیر:

  • منتشر شده
  • اگر پذیرفته شده ولی هنوز شماره صفحه نخورده (IN PRESS)
  • اگر هنوز پذیرفته نشده ولی تغییرات مورد نظر داورها اعمال شده و ارسال مجدد شده (revised)
  • اگر هنوز پذیرفته نشده ولی در حال اعمال تغییراتی هست که توی ریویژن، داورها از شما خواستند (under revision)
  • اگر مقاله ارسال شده ولی هنوز داوری براش از طرف ژورنال تعیین نشده  (SUBMITTED)

 

ژورنال ها در 4 دسته تقسیم بندی می شوند:Q1, Q2, Q3, Q4  . اگر برای دکتری اقدام می کنید لازم است که مقاله ی شما در رنک 1 تا 2 مقالات چاپ شوند در غیر صورت برای برای ارشد رنک های پایین تر نیز عالی هست.

مقاله‌هایی که در نشریه‌های معتبر چاپ می‌شوند و نام متقاضی به‌عنوان نویسنده اول یا دوم در مقاله ذکرشده، می‌توانند در دریافت پذیرش دکترا مؤثر باشند. کیفیت مقاله و ژورنالی که مقاله در آن چاپ می‌شود از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در نظر داشت.

انواع مقالات براساس نوع و ساختار: مقالات را می توان به صورت زیر خلاصه کرد البته دو مورد اول متداول تر است.

  • مقاله پژوهشی (original research)
  • مقاله مروری (Review Article)
  • گزارش‌ها یا نامه‌های کوتاه (short letters or reports)
  • مطالعات موردی (case-study)
  • مقاله نظری (opinion article)

 

انواع مقالات براساس محل انتشار: هر رشته ی تحصیلی در هر کدام از دسته بندی های زیر دارای مجلات . ژورنال های معتبری است که با سرچ در اینترنت می توان انها را پیدا کرد. با توجه به مقصد و کشوری که در ان می خواهید پذیرش بگیرید این مقالات می تواند متفاوت باشد برای مثال برای پذیرش گرفتن در امریکا و کانادا بهتر است مقاله ی خود را در ISI  , SCOPUS  چاپ کنید یا از در کشور هایی با  مذهب اسلامی می توان در ژورنال های ISC  چاپ کرد که پذیرش در انها به نسبت اسان تر از 2 مورد قبلی است. در رابطه با مقالات کنفراسی که به زبان فارسی چاپ کردید ارزش چندانی ندارد ولی اگر در کنفراسی معتبر و خارج از کشور مقاله ی خود را فرستادید می توان از ان در رزومه استفاده کرد.

  • مقالات ISI
  • مقالات اسکوپوس (SCOPUS)
  • مقالات ISC
  • مقالات کنفرانسی

یکی دیگر از راه های افزایش امتیاز در پروسه ی اپلای نوشتن و یا تالیف کتاب می شوند این مورد بیشتر برای ادامه ی تحصیل در مقاطع دکتری می باشد  و نوشتن کتاب و ترجمه در زمان کارشناسی کمی عجیب به نظر می رسد و می تواند برای داوران بحث برانگیز باشد و پیشنهاد من به شما این است که از مورد صرف نظر کنید و نکته ی مهم دیگر اگر شما کتابی را ترجمه کرده حتما باید حق کپی رایت را رعایت کرده باشید در غیر این صورت نه تنها اثر مثبت نخواهد داشت بلکه رزومه ی ما را نابود خواهد کرد.

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

مشاوره تخصصی مهاجرت
Consultion for immigration process

مشاوره ی تخصصی مهاجرت به سراسر دنیا

 

مشاوران متخصص گروه ApplyPal به شما کمک میکنند تا بهترین مسیر را برای پروسه ی مهاجرت خود در نظر بگیرید.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  •  درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا هماهنگی اولیه صورت گیرد.
  • لطفا راس ساعت مقرر در محل موسسه حضور بهم رسانید.
  • هزینه ی درنظر گرفته شده برای  حداکثر 45 دقیقه مشاوره ی تخصصی متناسب با رزومه و نیاز شماست.

هزینه: 150,000 تومان

مشاوره با وکلای مهاجرتی
Immigration services

 

Move in your best way

 

مشاوره با وکلای خارجی (آلمان، کانادا، اروپا)

توجه فرمائید که برای مشاوره  با وکلای رسمی مهاجرت ما در سرتاسر دنیا میتوانید این سفارش را انتخاب نمائید

 

09901848006

هزینه: 500,000 تومان