شهرهای مناسب برای اپلای


Appropriate Cities for Apply Abroad University
۱۵ شهر مناسب برای تحصیل در خارج از کشور
۱۵ شهری که برای تحصیل در زیر آمده‌اند، بر اساس دسته‌بندی QS که در سال ۲۰۱۵ انجام‌شده، معرفی می‌شوند. این شهرها به لحاظ تحصیلی، فرهنگی، اقتصاد و همین‌طور میزان زنده‌بودن در شبانه‌روز موردبررسی قرارگرفته‌اند تا هوش اجتماعی، کنجکاوی و پیش‌داوری فرهنگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهند و در انتخاب شما تأثیرگذار باشند. از شیرینی‌های فرانسوی، نان فانتزی، ورزش‌های زمستانی، منظره‌های روبه‌دریا و گالری‌های هنری تا فستیوال‌های گوناگون، همگی مدنظر قرارگرفته‌اند تا در کنار انتخاب برترین دانشگاه‌های جهان، زندگی‌ای مطابق با علایقتان را برای شما رقم بزنند. 

۱. پاریس

پایتخت فرانسه در صدر جدول این رتبه‌بندی قرار دارد. پاریس ترکیبی از معماری قدیمی و پیشینه‌ای رؤیایی با مجموعه‌ای از دانشگاه‌های سطح بالای بین‌المللی است. هرچند خرج زندگی در این شهر بالاست، اما این موضوع باکم بودن هزینه تحصیل تا حدودی جبران می‌شود.

 

 

۲. ملبورن

به لحاظ تنوع نژاد افراد محصل، مناسب‌ترین مکان است. ملبورن دومین شهر بزرگ دنیاست و جامعه‌ای گسترده از دانشجویان را شامل می‌شود. این شهر پایتخت فرهنگی استرالیاست و مناسب‌ترین انتخاب برای دوستداران ساحل، شب‌زنده‌داری و موسیقی در کنار تحصیلشان در بهترین دانشگاه‌هاست.

 

 

۳. لندن

۱۹ دانشگاه مستقر در لندن در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان QS وجود دارند که ۲ تای آن‌ها در میان ۵ دانشگاه برتر هستند. به همین دلیل رقابت با این شهر تقریباً غیرممکن است. لندن شهری مدرن و سرسبز است که در جای‌جایش رستوران‌ها، گالری‌ها و کنسرت‌های متنوع به چشم می‌خورد.

 

 

۴. سیدنی

لنگرگاهی زیباست که سواحلی بی‌نظیر دارد و در ضمن بهترین فرصت‌های شغلی در آن وجود دارد. سیدنی پرجمعیت‌ترین شهر استرالیاست، چند فرهنگی است و ۵ دانشگاه بین‌المللی از دانشگاه‌های عالی جهان در این شهر هستند.

 

 

۵. هنگ‌کنگ

در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان هفت دانشگاه مستقر در این شهر به چشم می‌خورد. تراکم جمعیت در هنگ‌کنگ بالاست، زندگی سریع است و مناظری بی‌نظیر در مقابلتان خواهد بود. ادغام فرهنگ محلی و وجهه بین‌المللی تجربه‌ای فوق‌العاده را برایتان رقم خواهد زد.

 

 

۶. بوستون

به رؤیای آمریکایی خود در قلب ایالت‌های نیو انگلند آمریکا دست خواهید یافت. بوستون ترکیبی است از هوش و زیبایی. با بررسی دقیق‌تر می‌توان به حضور ۲ تا از برترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های جهان (MIT و هاروارد) در این شهر اشاره کرد. به بوستون لقب آتن آمریکایی داده‌شده چراکه پیشینه‌ای طولانی در دستاوردهای علمی دارد. منظره زیبای این شهر در پاییز هم چیزی است که به‌راحتی نمی‌توان از کنارش گذشت.

 

 

۷. توکیو

دوست دارید در یک شهر واقعاً بزرگ تحصیل کنید؟ بزرگ‌تر و شلوغ‌تر از پایتخت ژاپن پیدا نخواهید کرد. از کارائوکه تا مراسم چای‌خوری را می‌توان در آنجا دید. مناسب‌ترین مکان برای تجربه توأمان فرهنگ مدرن و سنتی ژاپن است. گفتنی است که ۱۰ دانشگاه بین‌المللی بسیار عالی نیز در این شهر هستند.

 

 

۸. مونترآل

شهری چندزبانه و چند فرهنگی است که علاوه بر ۱۰ دانشگاه مطرحی که نامشان به گوشمان خورده، نام دانشگاه پرطرفدار مک گیل نیز در لیست دانشگاه‌هایش به چشم می‌خورد. از رخدادهای مهم مونترآل در طی سال می‌توان به فستیوال جز و بزرگ‌ترین فستیوال کمدی جهان اشاره کرد.

 

 

۹. تورنتو

رقیبی سرخت برای مونترآل محسوب می‌شود چراکه پایتخت فرهنگی کاناداست، بزرگ‌ترین شهر این کشور است و مرکز تجارت و شرکت‌های مالی است. مُد، هنر، خلاقیت و تنوع غذایی در این شهر غوغا می‌کند. تورنتو مانند مونترآل به لحاظ آموزشی در سطح بالایی است و ۳ دانشگاه برتر بین‌المللی ازجمله دانشگاه تورنتو (University of Toronto) در این شهر قرار دارند.

 

 

۱۰. سئول

پر اتفاق‌ترین شهر آسیا محسوب می‌شود. شهری زنده که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز فعال است. پایتخت کره جنوبی به فعالیت بی‌وقفه و انرژی بی‌نهایتش میان آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های بزرگ شهرت دارد. ۱۴ تا از بهترین دانشگاه‌ها در این شهر قرار دارند.

 

 

۱۱. زوریخ

 بزرگ‌ترین شهر سوئیس، مکانی است بسیار تمیز، منظم و موفق که تنوع تفریحات و سرزندگی در آن بیشتر از حد تصور است. انواع گالری‌های هنری، هنرهای خیابانی، برنامه‌ها و جشن‌ها در آن دایر هستند. از دانشگاه ای تی اچ زوریخ (ETH Zurich) با رتبه ۱۲ در میان نمایی از کوه‌های آلپ و دریاچه زوریخ، به‌سختی می‌توان صرف‌نظر کرد.

 

 

۱۲. ونکوور

سومین شهر کانادا در این لیست است و از علل حضورش می‌توان به ساحل، کوه‌ها و تجربه زندگی شهری کم‌نظیرش اشاره کرد. یکی از بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی، دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) را می‌توان در محوطه‌ای سرسبز از این شهر دید. دانشگاه سیمون فریزر (Simon Fraser University) نیز در میان کوه‌ها و در محدوده ۲۰ کیلومتری ونکوور است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای دوستداران ورزش‌های زمستانی باشد.

 

 

۱۳. سانفرانسیسکو

به دلیل نزدیکی‌اش به سیلیکون وَلی (Silicon Valley) از اهمیت بالایی برخوردار است. شروع بسیاری از پیشرفت‌ها و جهش‌های فنّاورانه از این شهر بوده است. سبک زندگی در آنجا 'ضد هیپی' و اصولی است و فعالیت‌های لیبرالی به‌وفور دیده می‌شود. از سردمداران فعالیت‌های اقتصادی است، بیشترین گردشگر را دارد و بسیاری از فیلم‌ها در آن ساخته‌شده‌اند. دانشگاه استنفورد با رتبه ۷ و دانشگاه برکلی کالیفرنیا با رتبه ۲۷ بین‌المللی در سانفرانسیسکو قرارگرفته‌اند.

 

 

۱۴. مونیخ

در این لیست ۱۵ تایی، سومین شهر بزرگ آلمان، مونیخ، برترین رتبه را به لحاظ هزینه زندگی دارد. رایگان بودن اکثر دانشگاه‌های آلمان از دلایل بهینه بودن خرج و مخارج در مونیخ است. بازندگی در این شهر علاوه بر تجربه فرهنگ آلمانی، می‌توانید از فرصت‌های فوق‌العاده‌ای که به لحاظ فنّاوری و سطح زندگی در اختیارتان قرار می‌گیرد نیز استفاده کنید.

 

 

۱۵. سنگاپور

به ببر آسیایی شهرت دارد و دستاوردهای فراوانی در تمامی زمینه‌ها داشته است. دانشگاه ملی سنگاپور با رتبه ۲۲ و دانشگاه صنعتی نانیانگ با رتبه ۳۹ در این شهر واقع‌شده‌اند. سنگاپور با فضایی رنگارنگ و حضور چندین فرهنگ، همواره شما را متعجب می‌کند.