تحصیل در رشته‌های پزشکی نیوزلند


Studying in the New Zealand Medicine
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در نیوزلند
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزیلند از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی است. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزیلند بسیار چالش‌برانگیز است ولی دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود به‌راحتی می‌توانند در حرفه پزشکی و در هرکجای دنیا مشغول کار شوند.

 

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزیلند

نیوزیلند دارای چندین دانشگاه پزشکی است که تحصیل در آن‌ها از استاندارد بالایی برخوردار است و مدارک تحصیلی آن‌ها در سراسر دنیا معتبر است.

سال اول تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های نیوزیلند مربوط به گذراندن دروس عمومی ازجمله: شیمی، زیست‌شناسی، فیزیک، مطالعات رفتاری، سلامت جامعه و بیوشیمی است. در اینجا دانشجو برای ورود به هریک از برنامه‌های حرفه‌ای شامل: پزشکی عمومی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی یا پزشکی آزمایشگاهی آماده می‌شود.

 

سال دوم و سوم جهت یادگیری و آموزش علوم پایه پزشکی و عملکرد طبیعی و غیرطبیعی سیستم بدن انسان است و توسعه اطلاعات فردی، تأثیرات اجتماعی، سلامت، بیماری و آشنایی با نقش پزشک را پوشش می‌دهد. در طول این دوره تحصیلی دانشجویان در سخنرانی‌ها و سمینارهای پزشکی و همچنین آزمایشگاه‌ها می‌توانند شرکت نمایند.

در سال‌های پنجم و ششم تحصیل پزشکی در نیوزیلند دانشجویان طیف گسترده‌ای از زمینه‌های پزشکی بالینی را تجربه می‌کنند و بیشترین توجه بر روی علوم تخصصی پزشکی و جراحی متمرکز است.

 

در سال پنجم مجموعه‌ای از امتحانات جامع برگزار می‌شود و دانشجویان با قبولی در این امتحانات وارد دوره کارآموزی می‌شوند. این دوره در بیمارستان سپری می‌شود و پس از اتمام دوره کارآموزی به دانشجویان مدرک معتبر پزشکی اعطا می‌شود. دانشجویان می‌توانند در بیمارستان‌ها، ارگان‌های مرتبط با حرفه پزشکی و یا به‌صورت مستقل مشغول کار شوند.

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های نیوزیلند سالانه در حدود 36000 یورو است.

 

مزایای تحصیل پزشکی در نیوزیلند

  • هزینه پایین تحصیل نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته و مدرن
  • اعتبار بین‌المللی مدارک
  • ارائه بورسیه‌های تحصیلی متعدد
  • حق کار در حین تحصیل
  • تحصیل به زبان انگلیسی

 

کلمه کلیدی: 
کشور: