نرخ موفقیت ویزای آمریکا


US Visa Success Rate
نرخ موفقیت ویزای آمریکا چیست؟
بسیاری از دانشجویان می‌خواهند بدانند نرخ موفقیت ویزا برای دانشگاه‌های مختلف آمریکا چقدر است. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسیم تا شک‌ها و افسانه‌ها را در مورد نرخ موفقیت ویزای دانشگاه‌های آمریکا یا دانشگاه‌های هر کشور دیگری از بین ببریم. شاید خیلی از دانشجویان فکر کنند نرخ موفقیت مشخصی برای دانشگاه‌های مختلف آمریکا وجود دارد و وقت بگذارند و دنبال این اعداد و ارقام بگردند. این مقاله موضوع نرخ موفقیت را برای همه روشن می‌کند.


نرخ موفقیت ویزای یک دانشگاه  درصد دانشجویانی است که موفق به دریافت ویزای F-1 برای آن دانشگاه شده‌اند. پیش از هر چیز باید بدانید هیچ نرخ موفقیت ویزای مشخصی برای دانشگاه‌های آمریکا وجود ندارد و آنچه در سایت‌های مختلف می‌بینید بر اساس فرضیات محاسبه‌شده‌اند. همچنین دانشجویان باید بدانند موفقیت ویزا به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

 

۱. اعتبار دانشگاه:

 

این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت ویزا است. اگر دانشگاه مقصدتان یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها باشد هیچ مشکلی در مصاحبهٔ ویزا نخواهید داشت. پس می‌توان نتیجه گرفت که دانشگاه‌های دارای رتبه‌بندی خوب نرخ موفقیت ویزای بالاتری و دانشگاه‌های دارای رتبه‌بندی پایین نرخ موفقیت ویزای پایین‌تری دارند. اما گاهی دانشجویان باوجوداینکه در دانشگاهی معتبر پذیرفته‌شده‌اند ریجکت می‌شوند و گاهی باوجوداینکه در دانشگاهی با رتبه‌بندی پایین پذیرفته‌شده‌اند پذیرفته می‌شوند. دلیلش این است که عوامل دیگری هم در موفقیت ویزا دخیل‌اند و اعتبار دانشگاه تنها یکی از فاکتورهاست.

 

 

۲. مدارک مالی و دیگر مدارک

 

چنانچه دانشجو مدارک مالی مناسب و دیگر مدارک لازم را نداشته باشد یا نتواند نشان دهد که پول کافی دارد، در هر دانشگاهی هم پذیرفته‌شده باشد بلافاصله ریجکت خواهد شد. پس مدارک نیز نقش مهمی دارد.

 

 

۳. پیشینهٔ آکادمیک

 

این فاکتور در مقایسه با دو فاکتور قبلی اهمیت زیادی ندارد اما اگر نمرات لیسانس پایینی داشته باشید این امکان وجود دارد که مأمور ویزا شما را ریجکت کند؛ اگر دلایل شما برای نمرات پایینتان او را متقاعد نکند احتمال این ریجکت بیشتر می‌شود. پس اگر نمرات دانشگاهی پایینی دارید حتماً دلایل مناسبی برایش آماده کنید.

 

 

۴. نمرات جی‌آرای و تافل

 

نمرات جی‌آرای و تافل شما نیز در موفقیت ویزایتان نقش دارد. اگر نمرات پایینی داشته باشید ممکن است همین عامل باعث ریجکت شما شود. پس بسیار مهم است که پیش از مصاحبه جوابی برای این مسئله داشته باشید.

 

 

۵. تغییر رشته در فوق‌لیسانس

 

اگر می‌خواهید برای فوق‌لیسانس رشتهٔ دیگری بخوانید این موضوع می‌تواند موجب ریجکت شدنتان توسط مأمور ویزا شود. البته نقش این فاکتور در موفقیت ویزا آن‌قدرها زیاد نیست اما حتماً باید جوابی برایش آماده کنید.

کلمه کلیدی: 
کشور: 

سفارشات مرتبط

ویرایش Study plan-Cover Letter
Editing & Revision of Study Plan-Cover Letter
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


این پکیج مناسب افرادی است که Study Plan-Cover Letter خود را نوشته‌اند. حال قصد دارند ایرادات احتمالی آن را برطرف کنند و کیفیت آن را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که خدمات این پکیج فقط شامل ویرایش حرفه‌ای Study Plan-Cover Letter ارائه شده از سوی شما می‌شود و نوشتن آن را در نمی‌گیرد. تغییرات لازم از طرف کارشناس تیم اپلای‌پل بر روی Study Plan-Cover Letter تحویل داده شده از سوی شما اعمال و نواقص آن رفع می‌گردد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش Study Plan-Cover Letter خود، Study Plan-Cover Letter خود را تهیه و تدوین سازید. 

  • مراحل ویرایش Study Plan-Cover Letter  شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و Study Plan-Cover Letter شما تحویل می‌گیرد.
  • 2. پس از دریافت Study Plan-Cover Letter، ویرایش لازم بر روی آن صورت می‌گردد.
  • 3. پس از ویرایش، نسخه اولیه در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه ویرایش شده اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارشات 7 روز کاری می باشد

هزینه: 1,500,000 تومان

تهیه و تدوین Study plan-Cover Letter
Writing & Revision of Study Plan-Cover Letter

 

  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  • مراحل آماده سازی Study Plan-Cover Letter  شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و پرسشنامه‌ای را جهت حصول اطلاعات موردنیاز برای نگارش Study Plan-Cover Letter به شما ارسال می‌کند که شما میبایست آن را تکمیل کنید و ارجاع دهید.
  • 2. پس از ارسال پرسشنامه تکمیل شده به همراه رزومه تحصیلی از سوی شما به تیم اپلای‌پل، مرحله نگارش Study Plan-Cover Letter آغاز می‌گردد.
  • 3. پس از نگارش، نسخه اولیه Study Plan-Cover Letter شما در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.

هزینه: 2,000,000 تومان