نکاتی برای نوشتن رزومه


Tips for Writing CV
راه های نوشتن رزومه فارغ التحصیلی عالی
فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه خوب تنها بخشی از فرایند ماندن شما در یک کشور خارجی را تضمین می‌کند. چراکه اگر نتوانید شغل خوبی پیدا کنید، به‌احتمال‌قوی نمی‌توانید در کشور موردنظر بمانید. پیش از هر کاری، باید اول رزومه مناسبی داشته باشید. در اینجا راهنمای گاردین را می‌بینید که با متخصصان شغل یابی مصاحبه کرده و از آن‌ها نکات مهمی را که باید در رزومه شغلی خود رعایت کنید پرسیده است. 

 

رزومهٔ خود را همیشه کوتاه بنویسید

 

کارولین ثورلی از دانشگاه بیرمنگام می‌گوید «معمولاً استخدام‌کنندگان رزومه‌های مختصر و مفید را ترجیح می‌دهند. پاراگراف‌های طولانی می‌تواند واقعاً خسته‌کننده باشد و ریسک خواندن روزنامه‌وار را به همراه دارد. استفاده از بولت راه بسیار خوبی برای دادن اطلاعات به‌صورت روشن و مختصر است.»

چیز مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که استخدام‌کنندگان هرروز تعداد بسیار زیادی رزومه می‌بینند. شما زمان کمی برای تحت تأثیر قرار دادنشان دارید، پس مختصر به اصل مطلب بپردازید و رزومه را فراخور شغلی که برایش درخواست می‌دهید بنویسید. انی پیت از سازمان CIPD پیشنهاد می‌دهد «برای کسی که تازه فارغ‌التحصیل شده دو طرف یک برگه A4 کافی است، نه بیشتر.» گنجاندن عکس لازم نیست و می‌تواند فضای زیادی اشغال کند. پل یانگ مدیر Grad-Careers Ltd می‌گوید «در این فضا یکی- دو دلیل بنویسید که چرا باید شما را استخدام کنند.»

 

 

 ساختن یک برند هماهنگ

 

در بعضی صنایع، ساختن یک رزومهٔ آنلاین یا ویدئویی در کنار قالب سنتی می‌تواند مفید باشد، همچنین این‌گونه آشنایی خوبتان با رسانه‌های اجتماعی و حضور آنلاین خود را نشان می‌دهید.

کارولین ثورلی می‌گوید «پیشنهاد من به دانشجویان این است که همهٔ درخواست‌ها و سایت‌هایشان باهم هماهنگ باشند و یکدیگر را تبلیغ کنند و پیام اصلی یکسانی را برسانند. دانشجویان باید به "برند کلی" خود و چگونگی نمایشش بر روی کاغذ و به‌صورت آنلاین فکر کنند.»

 

 

 تا فارغ‌التحصیلی صبر نکنید: همین حالا ارتباطات خود را مستحکم کنید

 

جان کازورث رئیس شرکت‌های Gradcore به فرصت‌ها و تجربه‌های بی‌شمار موجود در بیشتر دانشگاه‌ها اشاره می‌کند: «چرا تا فارغ‌التحصیلی صبر کنید؟ دورهٔ دانشجویی پر از فرصت‌های تجربهٔ بازاریابی است. در انجمن‌ها و جامعه‌های دانشجویی فرصت‌ها را بیابید. حتی خودتان می‌توانید رویدادهایی را بسازید و سازمان‌دهی و ترویج کنید.»

جان گرگوری نویسندهٔ کتاب Winning That Job و سردبیر win-that-job.com نیز موافق است که شبکه‌سازی را باید همین الآن شروع کنید، حتی اگر مشغول تحصیل باشید: «انتظار نداشته باشید شغل‌ها به سراغتان بیایند. بیرون بروید و به مردم شاغل در شرکت‌های موردعلاقه‌تان نزدیک شوید. سعی کنید با افرادی ارتباط برقرار کنید که همان شغلی که برای خود در نظر گرفته‌اید را انجام می‌دهند، از آنان بپرسید چگونه آن شغل را به دست آورده‌اند، به آنان بگویید که دنبال کارید و از آنان بپرسید آیا کسی را برای تماس می‌شناسند یا آیا به‌زودی جای خالی‌ای در شرکت باز می‌شود. سعی کنید به مردم واقعی وصل شوید ـــ اکثر آنان ذوق و شوقتان را تحسین می‌کنند و مایل به راهنمایی‌تان هستند.»

 

 

 تمام تجربیات کاری‌تان مهم‌اند

 

اگر تجربه‌هایتان در زمینه‌هایی متفاوت با زمینهٔ درخواستی‌تان بوده معنی‌اش این نیست که باید از رزومه حذفشان کنید. ممکن است بازهم مهارت‌های ارزشمند و قابل‌تبدیلی کسب کرده باشید که می‌تواند به صنعت دیگری منتقل شود: به این مهارت‌هایتان توجه کنید و سعی کنید به شغلی که درخواستش را دارید ربطشان دهید.

کار داوطلبانه را فراموش نکنید. پل یانگ عقیده دارد کار داوطلبانه از این نظر مهم است که «علایق غیردرسی‌تان را نشان می‌دهد و مهارت‌های قابل‌توجهی در آن به دست می‌آورید.»

 

 

عمل مهم‌تر از حرف است

 

جان گرگوری می‌گوید «بگذارید رزومه‌تان حرف بزند. نگویید "برای ... اشتیاق دارم " یا "در ... مهارت دارم ". ثابتش کنید. موفقیت خود را نشان دهید و نمونه‌هایی ارائه کنید که موجب دیده شدن استعدادهای طبیعی و تجربیات و شوق شما باشد. استخدام‌کننده را به این نتیجه برسانید که گزینه‌ای عالی، مشتاق و شایسته هستید.»

 

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

ویرایش حرفه‌ای رزومه تحصیلی و شغلی
Professional Revision Of CV & Résumé
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  •  

  • این پکیج مناسب افرادی است که رزومه خود را نوشته‌اند. حال قصد دارند ایرادات احتمالی آن را برطرف کنند و کیفیت آن را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که خدمات این پکیج فقط شامل ویرایش حرفه‌ای رزومه ارائه شده از سوی شما می‌شود و نوشتن آن را در نمی‌گیرد. تغییرات لازم از طرف کارشناس تیم اپلای‌پل بر روی رزومه تحویل داده شده از سوی شما اعمال و نواقص آن رفع می‌گردد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش رزومه خود، رزومه تحصیلی خود را تهیه و تدوین سازید. 

    مراحل ویرایش رزومه شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و رزومه شما تحویل می‌گیرد.
  • 2. پس از دریافت رزومه، ویرایش لازم بر روی آن صورت می‌گردد.
  • 3. پس از ویرایش، نسخه اولیه در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه ویرایش شده اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارشات 7 روز کاری می باشد

هزینه: 600,000 تومان

تهیه و تدوین حرفه‌ای رزومه تحصیلی و شغلی
Professional Preparation Of CV & Résumé
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  •  

در پکیج حاضر، نگارش حرفه‌ای رزومه (تحصیلی / شغلی) شما طی مدت هفت روز کاری صورت می پذیرد.

مراحل آماده سازی رزومه شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و پرسشنامه‌ای را جهت حصول اطلاعات موردنیاز برای تدوین رزومه به شما ارسال می‌کند که شما می بایست آن را تکمیل کنید و ارجاع دهید.
  • 2. پس از ارسال پرسشنامه تکمیل شده به همراه رزومه تحصیلی از سوی شما به تیم اپلای‌پل، مرحله آماده سازی رزومه آغاز می‌گردد.
  • 3. پس از تدوین نسخه اولیه، رزومه شما در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد تا آن را چک کنید.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات و اصلاحات نهایی بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

هزینه: 1,000,000 تومان