نکات لازم برای نوشتن انگیزه نامه


Tips to write a SOP letter
4 نکته خیلی مهم که برای نوشتن انگیزه نامه اپلای لازم است بدانید
تحصیلات تکمیلی (Graduate School) برای تنبل‌ها نیست و گرفتن پذیرش از آن تمرکز و جدیت می‌طلبد. به همین خاطر است که اعضای کمیتهٔ پذیرش SOP را به دقت مطالعه می‌کنند. آنان می‌خواهند ببیند آیا شما آن چه برای موفقیت در دانشگاه تحصیلات تکمیلی لازم است را در خود دارید.

 

خواستهٔ واقعی آنان را بدانید

 

دانشگاه‌های مختلف قواعد مختلفی دارند. با وجود این، همهٔ آنها پاسخ به این چهار سؤال را از شما می‌خواهند:

  • می‌خواهید چه رشته‌ای بخوانید؟
  • چرا می‌خواهید این رشته را بخوانید؟
  • در رشتهٔ خود چه تجربیاتی دارید؟
  • قصد دارید با مدرکی که از دانشگاه تحصیلات تکمیلی می‌گیرید چه کار کنید؟

کمیتهٔ پذیرش به دنبال متقاضیانی با علاقه‌های تحقیقاتی واضح و به خوبی تعریف شده است که از تجاربشان سرچشمه گرفته باشد. با در نظر داشتن این نکته، SOP شما باید نشان دهد که شما احساس عمیقی نسبت به رشتهٔ انتخابی‌تان دارید و صاحب پیشینه‌ای هستید که این موضوع را ثابت می‌کند. همچنین SOP تان باید نشان دهد شما دانشجویی سخت‌کوشید و برای مدتی دراز همین گونه خواهید ماند. همیشه به سوالاتی که از شما پرسیده شده پاسخ دهید و به یاد داشته باشید که واقعی و سرراست بودن بسیار بهتر از قصه‌پردازی و خودنمایی است.

 

 

گلچین کنید

 

برای دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی اهمیتی ندارد که شما جوجه کباب خوشمزه‌ای درست می‌کنید یا فوتبالتان خوب است. برای آنها فعالیت‌هایی مهم است که شایستگی شما را برای تحصیل در رشتهٔ مورد نظر نشان می‌دهد. شما به عنوان یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی موظف خواهید بود تحقیقات و فعالیت‌های دشواری را انجام دهید. شاید از شما خواسته شود به دانشجویان لیسانس رشتهٔ خودتان درس دهید یا حتی یک درس برایشان طراحی کنید. همچنین باید بتوانید با گروه پرتنوعی از همکاران کنار بیایید، همکارانی که گاهی بسیار نزدیک با شما کار می‌کنند. هر تجربه‌ای از دانشگاه، کار، یا فعالیت‌های زندگی خارج دانشگاهی‌تان که چنین توانایی‌هایی را نشان دهد ارزش نوشتن دارد.

 

 

SOP تان را منحصربه‌فرد سازید

 

متمرکز بودن SOP مهم است، اما لازم نیست کسالت‌آور باشد. برای برجسته ساختن SOP تان اطلاعات منحصربه‌فرد (و درعین‌حال مرتبط) به آن اضافه کنید. یکی از بهترین راه‌هایش این است که از حیطه‌ای در رشتهٔ خود حرف بزنید که شما را سر ذوق می‌آورد. این بخش می‌تواند آغاز خوبی برای انگیزه نامه‌تان باشد و شما را قادر می‌سازد اندکی هم از چیزی جز خودتان صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که چیزی که در این بخش برای گفتن انتخاب می‌کنید می‌تواند اطلاعات بسیاری دربارهٔ شما به کمیتهٔ پذیرش بدهد؛ و علاقهٔ شما به رشته‌تان را نشان می‌دهد، به‌جای اینکه صرفاً آن را توصیف کند.

 

 

از نزدیکانتان نظر بخواهید

 

حتماً پیش از ارسال SOP آن را به کسانی که برایشان احترام قائلید، ترجیحاً اساتیدی که توصیه‌نامه‌هایتان را نوشته‌اند نشان دهید و نظرشان را دربارهٔ محتوای آن جویا شوید. از دیگران بخواهید SOP تان را بخوانند و ایرادهای املایی و گرامری آن را دربیاورند. چشمانی که برای اولین بار نوشته را می‌خوانند چیزهایی را تشخیص می‌دهند که شما متوجهش نشده‌اید.

در آخر اینکه، یک SOP یکسان را برای همهٔ دانشگاه‌هایی که برایشان اپلای می‌کنید به کار نبرید. می‌توانید از همان اطلاعات بازهم استفاده کنید، ولی باید مطمئن شوید که نحوهٔ بیان آن را به‌گونه‌ای تغییر داده‌اید که مخصوص دانشگاهی باشد که برایش اپلای می‌کنید.

برای دیدن باقی مطالب ما در این زمینه و همچنین نمونه‌های SOP بهر روی تگ SOP که در زیر آمده کلیک کنید. 

 

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

ویرایش حرفه‌ای انگیزه‌نامه
Professional Revision of Statement of Purpose
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  • این پکیج مناسب افرادی است که SOP خود را نوشته‌اند. حال قصد دارند ایرادات احتمالی آن را برطرف کنند و کیفیت آن را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که خدمات این پکیج فقط شامل ویرایش حرفه‌ای و ساختاری انگیزه‌نامه ارائه شده از سوی شما می‌شود و نوشتن آن را در برنمی‌گیرد. تغییرات لازم از طرف کارشناس تیم اپلای‌پل بر روی SOP تحویل داده شده از سوی شما اعمال و نواقص آن رفع می‌گردد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش SOP خود، رزومه تحصیلی خود را تهیه و تدوین سازید. درصورتی‌که رزومه خود را آماده ندارید، می‌توانید از پکیج نگارش و تدوین حرفه‌ای رزومه بهره بگیرید.

مراحل آماده سازی SOP شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و SOP شما تحویل می‌گیرد.
  • 2. پس از دریافت SOP، ویرایش لازم بر روی آن صورت می‌گردد.
  • 3. پس از ویرایش، نسخه اولیه در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه ویرایش شده اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

هزینه: 1,200,000 تومان

نگارش حرفه‌ای انگیزه‌نامه تحصیلی
Professional Writing of Statement of Purpose
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


در پکیج حاضر، نگارش حرفه‌ای انگیزه‌نامه شما طی مدت هفت روز کاری صورت می پذیرد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش SOP، رزومه تحصیلی خود را تهیه و تدوین سازید. درصورتیکه رزومه خود را آماده ندارید، می‌توانید از پکیج نگارش و تدوین حرفه‌ای رزومه بهره بگیرید.

مراحل آماده سازی SOP شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و پرسشنامه‌ای را جهت حصول اطلاعات موردنیاز برای نگارش SOP به شما ارسال می‌کند که شما میبایست آن را تکمیل کنید و ارجاع دهید.
  • 2. پس از ارسال پرسشنامه تکمیل شده به همراه رزومه تحصیلی از سوی شما به تیم اپلای‌پل، مرحله نگارش SOP آغاز می‌گردد.
  • 3. پس از نگارش، نسخه اولیه SOP شما در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

هزینه: 2,000,000 تومان