تحصیل در رشته‌های پزشکی ایتالیا


Studying in the Italy Medicine
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در ایتالیا
متقاضیان تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی کشور ایتالیا باید بدانند که شرایط پذیرفته شدن در دانشگاه‌های ایتالیا، با دیگر رشته‌ها متفاوت است.

آن دسته از متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را دارند باید در آزمون IMAT شرکت کنند. این آزمون هرسال در ماه سپتامبر و در شهرهای مختلف دنیا برگزار می‌شود. متقاضیان تحصیل در رشته داروسازی هم باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند که برخلاف IMAT، فقط در کشور ایتالیا برگزار می‌شود. زبان هر دو آزمون انگلیسی است.

 

متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی می‌توانند با سفر به شهرهایی از قبیل دوبی و دوحه، در آزمون IMAT شرکت کنند. این آزمون در بسیاری از نقاط دنیا برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان بسیاری دارد. با توجه به ظرفیت محدود دانشگاه‌های کشور ایتالیا، رقابت برای قبولی در آن بسیار دشوار است.

 

متقاضیان تحصیل داروسازی نیز برای سفر به این کشور و شرکت در آزمون ورودی، باید از یکی از دانشگاه‌های (ایتالیایی) ارائه‌دهنده دوره داروسازی، پذیرش مشروط گرفته و بر این اساس، از سفارت ایتالیا درخواست ویزا کنند. لازم به ذکر است برای دریافت ویزای ایتالیا هم ارائه مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 الزامی است. پس از اخذ پذیرش مشروط و کسب ویزای ایتالیا، می‌توان با سفر به این کشور در آزمون ورودی داروسازی شرکت کرد. نکته مهم این است که افرادی که در این آزمون پذیرفته نمی‌شوند هم می‌توانند با گذراندن دوره‌ای 6 تا 9 ماهه امکان تحصیل داروسازی در ایتالیا را به دست آورند.

 

برای تحصیل در رشتهٔ پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

تحصیل در رشته‌های گروه پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا یکی از بهترین و ارزان‌ترین گزینه‌های موجود است. دانشگاه‌های دولتی ایتالیا شهریه‌ای بین ۶۰۰ تا ۳۸۰۰ یورو در سال دارد که با توجه به درامد خانوادهٔ دانشجو تعیین می‌گردد. از مهم‌ترین شرایط پذیرش، قبولی در آزمون IMAT هست که در پست بعد به آن خواهیم پرداخت. علاوه بر پزشکی به زبان انگلیسی، در ایتالیا حدود ۴۰ دانشگاه دیگر وجود دارد که رشته‌های گروه پزشکی را به زبان ایتالیایی ارائه می‌دهند. یکی از شرایط قبولی در این دانشگاه‌ها دارا بودن سطح B2 ایتالیایی است.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: