تحصیل در رشته‌های پزشکی اتریش


Studying in the Austria Medicine
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در اتریش
تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی متقاضیان زیادی دارد زیرا دانشگاه‌های اتریش امکانات آموزشی باکیفیت بسیار بالا و با هزینه‌هایی کم در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

مؤسسات آموزش عالی در کشور اتریش شامل دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و کالج‌ها می‌شود که اغلب  متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی می‌باشند. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه‌های دولتی و بسیار معتبر اتریش ارائه می‌شود. متقاضیان تحصیل در این رشته‌ها باید ابتدا در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت نمایند و پس از قبولی  می‌توانند از دانشگاه موردنظر پذیرش بگیرند. البته لازم به توضیح است که متقاضیان تحصیل در اتریش می‌بایستی به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند زیرا اغلب دروس به این زبان ارائه می‌شوند. متقاضیانی که مدرک زبان آلمانی ندارند قبل از ورود به دانشگاه‌های اتریش باید در کالج‌های زبان آلمانی شرکت کرده و زبان خود را تقویت نمایند.

یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اتریش در سطح اروپا، دانشگاه علوم پزشکی وین است. این دانشگاه با قدمتی بیش از 650 سال بزرگ‌ترین دانشگاه - بیمارستان اروپا به شمار می‌آید. عمده دروس این دانشگاه به زبان آلمانی ارائه می‌شوند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مقطع لیسانس در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی حدود 3 تا 4 سال زمان می‌برد و تمامی دروس در این مقطع به زبان آلمانی ارائه می‌شوند. دانشجویان جهت تحصیل در این مقطع می‌بایستی دریکی از دانشگاه‌های کشور مبدأ مشغول به تحصیل باشند و یا در کنکور ورودی دانشگاه قبول‌شده باشند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مقطع فوق‌لیسانس حدود 2 سال به طول می‌انجامد اما دانشجویان می‌توانند با تلاش بیشتر این مقطع تحصیلی را زودتر از موعد مقرر به پایان برسانند

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مقطع دکترا مستلزم داشتن مدرک فوق‌لیسانس از دانشگاه‌های معتبر جهان است و کلیه دروس در این مقطع به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می‌شوند.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: