نمونه ای از شروع مکاتبه با اساتید


Sample of Initiating Communicating with Faculties
نمونه ایمیل‌هایی که می توانید به اساتید بزنید
یکی از راه‌های گرفتن پذیرش از دانشگاه‌ها ارتباط مستقیم با اساتید است. با این روش احتمال گرفتن فاند (کمک‌هزینه یا بورس) تحصیلی افزایش می‌یابد و به‌طور کل استاد شما را به‌عنوان Research Assistant و یا Teacher Assistant می‌پذیرد. برای موفقیت از این راه، شما باید بتوانید استاد موردنظر را قانع کنید که به‌طورقطع فرد مناسب و کارآمدی برایش خواهید بود.

 

واضح است که هر استاد روزانه ده‌ها ایمیل دریافت می‌کند و تنها تعدادی را از بین‌شان باز می‌کند. از طرفی هر استاد، هرساله از بین چند ده و یا حتی چند صد نفر از متقاضیان تعداد محدودی را انتخاب می‌کند. 

 

تیتر ایمیل و متنی که در آن نوشته می‌شود تنها راه جلب نظر استادان است. پس باید در کوتاه‌ترین حالت ممکن، بیشترین اطلاعات ممکن، شامل پیشینه تحصیلی و هدفتان را بیان کنید و خود را پر از انگیزه، فعال و پیگیر معرفی کنید. علاوه بر موارد گفته‌شده، استاد باید مطمئن شود که باکارها، مقالات و حوزه کاری و تحقیقاتی‌اش آشنا هستید و تا آنجا که توانسته‌اید مقالات گذشته‌اش را خوانده‌اید. 

 

هر عضو هیئت‌علمی دانشگاه، صفحه‌ای مخصوص به خود در سایت دانشگاه دارد. تعدادی از آن‌ها سایت/وبلاگی دارند که به‌طور مفصل رزومه و فعالیت‌های خود را در آنجا لیست کرده‌اند. در این صفحات گاهی اعلام کرده‌اند که به دانشجو نیاز دارند. نکته مهم آن است که در مواردی استاد برای آنکه مطلع شود که سایتش را دیده‌اید و فردی پیگیر هستید، نکاتی را می‌نویسد که در ایمیلتان حتماً رعایت کنید. مثلاً نوع تیتری که می‌نویسید را نوشته و یا دقیقاً مشخص کرده است که چه اطلاعاتی را باید در ایمیلتان ذکر کنید.

 

پس قبل از هر کار بهتر است که استاد دلخواهتان را در هر دانشگاه پیدا کنید، حوزه فعالیت‌ها و موضوع تحقیقاتش را پیدا کنید و آن‌ها را بررسی کنید. با انجام این کارها می‌توانید حتی در رزومه‌تان به اقتضای هر استاد تغییراتی ایجاد کنید. 

 

۳ نمونه ایمیل‌هایی که می‌توانید به اساتید بزنید را در زیر خواهید دید:

 

Subject: Fall 2017 prospective student: Interested in your field of research

Dear Professor **,

 

I successfully concluded my undergraduate studies in ** in December 2015. I am applying to the PhD program in Computer Science at Carnegie Mellon University for Fall 2017.

I have already read your webpage and found my academic background and interests especially Databases close to your research activities. Thus, I am really eager to join your research group.

 

I have attached a copy of my CV for your consideration. I am very much appreciative for your time. Hope to hear from you as soon as possible.

 

Sincerely,

**

Dear Dr.**,

 

I am a M.Sc. student of ** from **. I am pleased to say that I have visited your homepage and got some information about your interests especially **. Because of similar research interests I am encouraged to apply for the Graduate Program of ** University; indeed, it will be an honor for me to be associated with your team. 

 

I have attached a copy of my CV for your consideration. I would appreciate your kind reply about the possibility of further communication. 

 

Best of Luck

Dear professor **,

 

I have a B.S degree in ** from ** in IRAN and I am going to continue my education at your university. Since I was interested in the research subjects related to **, I found your name in the university website. I became very interested in ** (یکی از موضوعات مقاله‌هایش). I think my background will fit me with the position well.

 

My B.S project’s research was in the field of **. I worked on ** توضیح ۳-۴ کلمه‌ای از مقاله‌تان. In addition, I have passed my internship period in the ** which توضیحی از کارهای کمپانی. 

 

My CV is attached which further demonstrates my qualifications. If you need more information I will be very glad to answer. Thank you so much for your consideration and Hope to hear from you as soon as possible.

 

Regards,

 

 

نکاتی که رعایت آن‌ها احتمال پذیرفته شدنتان را بالا می‌برد:

  • در هر دانشگاه به یک استاد ایمیل بزنید.
  • اگر چندین استاد را از یک دانشگاه انتخاب کردید، حتماً ایمیل‌های متفاوتی برایشان ارسال کنید. توجه داشته باشد که احتمال صحبت اساتید با یکدیگر بسیار بالاست، پس حوزه فعالیت‌ها و موضوعات موردعلاقه‌تان دور از هم نباشند.
  • تا حد امکان سایت و مقالات استاد موردنظرتان را واقعاً مطالعه کنید.
  • ایمیل تا حد امکان کوتاه باشد.
  • اگر علاوه بر رزومه، کارنامه تحصیلی مدارک پیشین را هم به ایمیل پیوست کنید، کمک بزرگی به استاد در تصمیم‌گیری کرده‌اید.
  • در بهترین حالت، نمونه‌های فوق را با یکدیگر بیامیزید و متنی مختص به خودتان داشته باشید.
  • اگر جوابی دریافت نکردید، می‌توانید پس از ۲ هفته ایمیلی تکمیلی بزنید و این نکته را یادآور شوید که قبلاً نیز ایمیلی فرستاده‌اید.

امیدوارم درروند گرفتن پذیرش موفق باشید.

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

ویرایش حرفه‌ای متن ایمیل
Professional Edition of Academic Emails
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


ویرایش حرفه‌ای متن ایمیل

چنانچه متن ایمیل خود برای استاد مد نظرتان را آماده نموده‌اید اما می‌خواهید ایرادات آن (از جنبه حرفه‌ای و زبانی) ویرایش گردد، این خدمت مناسب شماست.

توجه داشته باشید که در این خدمت صرفاً ایرادات ایمیل شما برطرف می‌گردد و متن ایمیل از ابتدا نگارش نمی‌شود.

جهت ویرایش ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  • 1. دخواست خود را ثبت کنید.
  • 2. پس از ثبت درخواست، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا متن ایمیلی که نوشته‌اید را برای تیم ما ارسال کنید.
  • 3. بر اساس متن ایمیلتان ظرف مدت سه تا چهار روز کاری ایمیل ویرایش شده در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

پس از سفارش این خدمت، مسئول هماهنگی گروه اپلای پال با شما تماس گرفته و اطلاعات شما را از طریق اینترنت و یا حضوراً در دفتر موسسه دریافت می‌کند.

هزینه: 300,000 تومان

نگارش حرفه‌ای ایمیل برای اخذ پذیرش تحصیلی
Professional Writing of Academic Emails
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


ویرایش حرفه‌ای متن ایمیل

چنانچه محتوای ایمیل و مطالب آن اعم از اطلاعات استاد راهنما، نام مقالات وی و علایق خود که مرتبط با زمینه کاری و پژوهشی استاد مد نظرتان است را آماده نموده‌اید و می‌خواهید بر اساس آن‌ها ایمیلی موثر برای شما تهیه و تنظیم گردد، این خدمت مناسب شماست.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  • 1. درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • 2. پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا اطلاعات خود را در اختیارشان بگذارید.
  • 3. بر اساس اطلاعات شما ایمیلتان ظرف مدت سه تا چهار روز کاری آماده می‌شود و نسخه اولیه برای‌تان ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.

پس از سفارش این خدمت، مسئول هماهنگی گروه اپلای پل با شما تماس گرفته و اطلاعات شما را از طریق اینترنت و یا حضوراً در دفتر موسسه دریافت می‌کند.

هزینه: 600,000 تومان