پاسخ به سوالات متداول توصیه‌نامه


Reply to the Frequent Question about Recommendation Letter
سوالات متداول توصیه‌نامه و پاسخ به آن ها
سؤالات متداولی در مورد توصیه‌نامه اساتید (ریکام یا آل اُ آر) وجود دارد که در این مطلب به آن پاسخ داده شده است تا در مسیر اپلای و مهاجرت تحصیلی موفق باید.

 خواستهٔ دانشگاه از متقاضیان به این شرح است: توصیه‌نامه را باید اعضای هیئت‌علمی یا افراد دیگری (سرپرستان، همکاران و ...) که صلاحیت ارزیابی توانایی شما برای تحصیلات تکمیلی را دارند بنویسند.

 

 

سوالات متداول:

  1. با این شرایط، چند LOR باید تحویل دهم؟
  2. با توجه به این‌که من تا پاییز ۲۰۱۶ سه سال و نیم تجربهٔ کاری خواهم داشت، آیا اشکالی ندارد که توصیه‌نامه را از رهبر گروه بخواهم و نه مدیرم؟
  3. آیا اجباری هست که LOR را از رهبر گروه فعلی‌ام بخواهم؟ یا می‌توانم آن را از رهبر تیمی که قبلاً با او کارکرده‌ام بخواهم؟ آیا از همکارانمان هم می‌توانیم LOR بخواهیم؟
  4. در مورد LOR های آکادمیک، ازآنجایی‌که من فارغ‌التحصیل سال ۲۰۱۲ هستم و بیشتر اساتید من دیگر در آن دانشگاه نیستند، آیا اجازه دارم از اعضای هیئت‌علمی فعلی یا هر استاد دیگری در دانشگاه LOR بگیرم؟
  5. آیا اجباری است که استاد Phd داشته باشد؟ اگر او کارشناس ارشد باشد کفایت می‌کند؟
  6. آیا LOR را باید از ایمیل دانشگاهی‌شان ارسال کنند یا جیمل‌شان هم قابل‌قبول است؟

این‌ها سؤالات واقعاً خوبی هستند و فکر می‌کنیم بسیاری از دانشجویان نیز همین سؤالات را دارند.

 

 

 پاسخ:

  1. معمولاً دانشگاه‌های آمریکا سه LOR می‌خواهند. بیشتر دانشگاه‌ها ذکر می‌کنند که چند LOR می‌خواهند، اما اگر ذکر نکرده بودند ۳ تا مناسب است.
  2. در مورد شما، ازآنجاکه تجربهٔ کاری خوبی دارید، بهتر است یک LOR از مدیر/ رهبر گروهتان و دو تا هم از اساتید دانشگاهتان بخواهید. ایدئالش این است. دانشگاه‌ها حتی از شما که تجربهٔ کاردارید نیز دو LOR از سوی اساتیدتان می‌خواهند.
  3. از توصیه‌نامه از سوی همکاران صرف‌نظر کنید. بهتر این است که LOR از سوی کسی باشد که تحت نظارتش کارکرده‌اید/می‌کنید مثلاً یک مدیر/رهبر گروه.
  4. بله می‌توانید از هر استادی که هنوز در دانشگاهتان تدریس می‌کند LOR بخواهید. از اساتیدی که دانشگاه را ترک کرده‌اند LOR نخواهید چون به‌حساب نخواهد آمد.
  5. هیچ معیاری در مورد مدرک استاد وجود ندارد. اگر استادتان همچنان مشغول تدریس در دانشگاهی است که در آن درس‌خوانده‌اید، می‌تواند به شما LOR دهد.
  6. بهتر است LOR را از ایمیل دانشگاهی‌شان ارسال کنند. اگر ایمیل دانشگاهی ندارند می‌توانید LOR را به همراه سربرگ دانشگاهتان پرینت و اسکن بگیرید.

 

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

ویرایش حرفه‌ای متن توصیه‌نامه
Editing the Context of Recommendation letter

 

  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  • پس از سفارش این خدمت، مسئول هماهنگی گروه اپلای پال با شما تماس گرفته و مدارک شما از قبیل متن توصیه‌نامه نوشته شده شما را از طریق اینترنت و یا حضوراً در دفتر موسسه دریافت می‌کند.
  • یکی از متخصصین گروه اپلای پال متن ازلحاظ نگارشی ویرایش شده و جملات قوی و تأثیرگذار به متن اضافه می‌شود.
  • درنهایت پس از بررسی نهایی مدرک، مسئول هماهنگی گروه اپلای پال نتیجه نهایی را خدمت شما ارائه می‌دهد تا شما نیز توصیه‌نامه را بررسی نمایید.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

هزینه: 400,000 تومان

نگارش حرفه‌ای توصیه‌نامه
Writing Context of Recommendation Letter

 

  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  • پس از سفارش این خدمت، مسئول هماهنگی گروه اپلای پال با شما تماس گرفته و مدارک شما از قبیل رزومه و اطلاعات اساتید شما را از طریق اینترنت و یا حضوراً در دفتر موسسه دریافت می‌کند.
  • ابتدا در مرحله اول، یکی از متخصصین گروه اپلای پال متنی براساس اطلاعات رزومه شما و اطلاعات اساتید شما به صورت حرفه‌ای تدوین می کند؛ همچنین متن آن با نرم‌افزار ویرایش متن Word به‌صورت استاندارد تایپ می‌شود.
  • در مرحله دوم، متن ازلحاظ نگارشی ویرایش شده و جملات قوی و تأثیرگذار به متن اضافه می‌شود.
  • درنهایت پس از بررسی نهایی مدرک، مسئول هماهنگی گروه اپلای پال نتیجه نهایی را خدمت شما ارائه می‌دهد تا شما نیز توصیه‌نامه را بررسی نمایید.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

هزینه: 800,000 تومان