اپلای ارشد و دکتری در اروپا و استرالیا


Master and PhD in Europe and Australia
اپلای ارشد و دکتری در اروپا و استرالیا چگونه است.
در این مقاله شیوه ها و تفاوت های اپلای در ارشد و دکتری در اروپا و استرالیا با شیوه رایج توضیح داده خواهد شد. و به سوال چگونه برای دکترا در استرالیا و نیوزلند اپلای کنیم؟ پاسخ داده خواهد شد.

ارشد در اروپا و سکوهای پرش

گرفتن پذیرش در کارشناسی ارشد با توجه به هزینه‌های پایین تحصیل در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا به‌مراتب سهولت بیشتری نسبت به گرفتن پذیرش و فاند در همین مقطع از امریکا را دارد. بدین ترتیب اگر کارشناسی ارشد را در یک دانشگاه اروپایی گذرانده و موفق به چاپ مقالات و کسب نمرات خوب در آنجا شده باشید، می‌توانید در مقطع دکترا برای آمریکا اپلای کرده و شانس گرفتن پذیرش و فاند بالاتری داشته باشید. علاوه بر این، در مدت تحصیل در اروپا از مزایای سفر در محدودهٔ شینگن بهره‌مند می‌شوید.

 

در اروپا چگونه پوزیشن های دکترا را پیدا کنیم؟

باوجوداینکه مکاتبه با اساتید در آمریکا و کانادا بهترین روش پیدا کردن پوزیشن ها است، این روش در اروپا کمتر مؤثر است. برای پیدا کردن پوزیشن های دکترا در اروپا بهتر است از سایت‌های زیر استفاده کنید:

  1. PhDportal.com
  2. Academicpositions.eu
  3. Phdstudies.com
  4. Universitypositions.eu
  5. Eurosciencejobs.com

 

هزینهٔ تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد و وضعیت بورسیه‌ها در اروپا

تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌ها در کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، نروژ و فنلاند بسیار ارزان و یا تقریباً رایگان است. این در حالی است که برخی از کشورهای دیگر در اروپا مانند انگلستان و سوئد شهریه‌های قابل‌توجهی دارند. لازم به ذکر است که در مقطع کارشناسی ارشد، تعداد بورسیه‌ها در اروپا محدود و بسیار رقابتی است. از معتبرترین و بهترین این بورسیه‌ها می‌توان به بورسیه اراسموس اشاره کرد که تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی از آن بهره برده‌اند.

 

چگونه برای دکترا در استرالیا و نیوزلند اپلای کنیم؟

مرحلهٔ اول؛ یک سوپروایزر پیدا کنید! 

اپلای کردن برای دکترا در استرالیا و نیوزلند بدون داشتن استادی که شما را قبل از اپلای، طی مکاتبه و مصاحبه پذیرفته باشد، معمولاً بی‌نتیجه است. پس مطمئن شوید که مکاتبات خود را به‌طور کامل انجام داده‌اید.

مرحله دوم؛ پیشنهاد تحقیق (ریسرچ پروپوزال) تهیه کنید!

بیشتر استادید و همین‌طور دانشگاه‌ها برای پذیرش شما در مقطع دکترا در استرالیا و نیوزلند، از شما پروپوزال می‌خواهند. محتوا و چگونگی نگارش پیشنهاد تحقیق تأثیر زیادی در موفقیت شما در دریافت پذیرش و بورسیه دارد.

مرحله سوم؛ مدارک زبان موردنیاز دانشگاه (آیلتس) را آماده کرده و رسماً اپلای کنید.

بعضی از دانشگاه‌ها در استرالیا و نیوزلند برای مقطع دکترا ددلاین مشخصی ندارند. پس در زودترین فرصت ممکن اپلای کنید!

کلمه کلیدی: