نمرات زبان و اپلای


Language Score and Apply
پاسخ به سوالاتی راجع به نمره زبان برای اپلای و گرفتن کمک هزینه تحصیلی/فاند
در این مطلب به سوالاتی نظیر چه نمرهٔ تافل یا آیلتسی برای گرفتن پذیرش و فاند کافی است؟ اگر امتحان تافل/آیلتس و یا جی آر ای را خراب کرده‌ایم چه کنیم؟ آیا اپلای برای دانشگاه‌های آمریکا بدون داشتن نمرات تافل /آیلتس یا جی آر ای ممکن است؟ تا چقدر دیرتر از ددلاین می‌توان تافل/آیلتس داد و نمراتش را به دانشگاه‌ها فرستاد؟ در این مطلب ارائه می شود.

چه نمرهٔ تافل یا آیلتسی برای گرفتن پذیرش و فاند کافی است؟

این سؤال بسیار مطرح می‌شود که برای گرفتن فاند یا بورسیه از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و استرالیا، چه نمرهٔ زبانی کافی است؟! جواب ما همیشه این است که هرچه بیشتر بهتر! به خاطر داشته باشید که تمامی فاکتورهای موجود در سی وی شما در کنار هم بررسی می‌شوند. این فاکتورها شامل معدل، نمرات زبان، مقاله، توصیه‌نامه‌ها و انگیزه نامه است. پس به یاد داشته باشید که داشتن مینیمم موردنیاز دانشگاه به‌هیچ‌وجه به این معنی نخواهد بود که شما قطعاً پذیرش و فاند دریافت می‌کنید!

 

اگر امتحان تافل/آیلتس و یا جی آر ای را خراب کرده‌ایم چه کنیم؟

اگر برای دانشگاهی اپلای کرده‌اید اما در آزمون آیلتس یا تافل و یا جی آر ای نمره موردنظرتان را کسب نکرده‌اید، ممکن است بتوانید با مکاتبه با دانشگاه موردنظر از آن‌ها مهلت بگیرید. بسیاری از دانشگاه‌ها به شما مدتی وقت می‌دهند تا آزمون را تکرار کرده و نمرهٔ موردنظر را کسب کنید. این در حالی است که بیشتر دانشگاه‌های مطرح این فرصت را به شما نداده و از شما می‌خواهند که برای ترم یا سال آینده اپلای کنید. درهرصورت با زدن یک ایمیل به دانشگاه یا دپارتمان، می‌توانید از این بابت مطمئن شوید.

 

آیا اپلای برای دانشگاه‌های آمریکا بدون داشتن نمرات تافل /آیلتس یا جی آر ای ممکن است؟

این امکان در برخی دانشگاه‌ها وجود دارد که شما بدون داشتن نمرات آزمون‌های زبان اپلای کنید. بااین‌وجود، حتماً پیش‌ازاین کار با دانشگاه مکاتبه کرده و از کم و کیف این موضوع کسب اطلاع کنید. بسیاری از دانشگاه‌ها روی ددلاین هایشان بسیار حساس هستند و اپلیکیشن شما را در صورت کامل نبودن ریجکت می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر ممکن است به شما کمی مهلت دهند. اگر نمرهٔ تافل/آیلتس شما کمتر از حداقل موردنیاز دانشگاه باشد، ممکن است در صورت خوب بودن بقیهٔ قسمت‌های رزومه به شما پذیرش مشروط داده‌شده و از شما بخواهند تا دوباره آزمون زبان بدهید تا حداقل موردنیاز دانشکده/دانشگاه را کسب کنید.

 

تا چقدر دیرتر از ددلاین می‌توان تافل/آیلتس داد و نمراتش را به دانشگاه‌ها فرستاد؟

بیشتر دانشگاه‌ها در آمریکا و کانادا دو ددلاین دارند، ددلاین اول برای ترم پاییز معمولاً از دسامبر تا فوریه است و مخصوص کسانی است می‌خواهند شانس خود را برای بورسیه/فاند امتحان کنند. بیشتر دانشگاه‌ها تا حدود یک ماه بعد از ددلاین به شما فرصت می‌دهند تا نمرات زبانتان را به دستشان برسانید. این در حالی است که برخی دانشگاه‌ها با رنک بالا نمرات را بعد از ددلاین قبول نمی‌کنند. ددلاین دوم بیشتر برای کسانی است که به دنبال گرفتن پذیرش هستند و فاند نمی‌خواهند. احتمال گرفتن فاند برای کسانی که در این ددلاین اپلای می‌کنند کمتر است. این ددلاین گاها تا ماه می باز هستند. درنتیجه برای اینکه شانس خود را برای گرفتن فاند بالا ببرید، بهتر است اپلیکیشن خود را در زودترین زمان ممکن سابمیت کنید و نمرات زبانتان را هم تا نهایتاً یک ماه بعد از ددلاین برای دانشگاه فرستاده باشید.

 

کلمه کلیدی: