منابع مفید اپلای


Helpful resources of apply
۹ منبع اطلاعاتی به درد بخور برای تحصیل در خارج از کشور
درزمینهٔ تحصیل و کارآموزی در خارج از کشور، وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید. بسیاری از آن‌ها فقط خدمات پولی ارائه می‌کنند و کمتر در آن‌ها اطلاعات مجانی پیدا می‌شود. در بسیاری دیگر هم (مثل فروم ها، بلاگ‌ها و غیره…) با حجم بسیار گسترده و پراکنده‌ای از اطلاعات مواجه می‌شوید، به‌طوری‌که باید وقت بسیاری بگذارید و در آن‌ها بگردید تا مطلب موردنظرتان را پیدا کنید. در فرآیند اپلای، باید به همه آن‌ها سر بزنید و از هرکدام بخشی از مطلب موردنظرتان را استخراج‌کنید.

در اینجا فهرست گلچین شده‌ای از بهترین منابع را برایتان آورده‌ایم. 

 

 

منابع خارجی 

 

 

۱. دِ استیودنت روم (Thestudentroom.co.uk)

 

یکی از بهترین فروم‌های موجود برای گرفتن اطلاعات تحصیلی و آگاه شدن از تجربیات دانشجویان دیگر درباره دانشگاه‌ها، شهرها، سبک زندگی، شغل و… در همه جای جهان به‌خصوص بریتانیا.

این فروم بیش از ۱.۸ میلیون عضو دارد و تعداد بسیار زیادی تالار گفتگو درباره موضوعات مختلف در آن وجود دارد که البته نحوه نمایش اطلاعات هم در آن به‌گونه‌ای است که بتوانید با چند کلیک به صفحه موردنظرتان برسید. 

 

 

۲. یو اس نیوز اند ورلد ریپورت (usnews.com)

 

این وب‌سایت درواقع یک مجله آنلاین خبری-تحلیلی آمریکایی در همه زمینه‌هاست (سیاست، اقتصاد و...)؛ اما شهرت آن در سال‌های اخیر بیشتر به دلیل اطلاعاتی است که در بخش آموزش (Education) منتشر می‌کند.

یو اس نیوز یکی از معتبرترین مراجعی است که هرچند وقت یک‌بار رتبه‌بندی‌های کلی و جزئی (بر اساس رشته، کشور و...) از دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مؤسسات آموزشی آمریکا و دنیا ارائه می‌کند. 

 

 

۳. اسکالرز فور دِو (Scholars4dev.com)

 

در این وب‌سایت فهرستی از بورسیه‌های ارائه‌شده برای افرادی که در کشورهای درحال‌توسعه زندگی می‌کنند قرار داده‌شده است که دائم به‌روز می‌شود. 

 

 

۴. تاپ یونیورسیتیز (Topuniversities.com)

 

این سایت یکی از بهترین منابع جهت یافتن اطلاعات کلی برای تحصیل در خارج از کشور است. البته باوجوداینکه گرافیک خوبی دارد، کمی گیج‌کننده است.

اطلاعاتی هم که دارد بسیار کلی است و اگر می‌خواهید به اطلاعات کامل آن در هر زمینه‌ای دست پیدا کنید باید پول بدهید؛ اما بخش بلاگ آن مطالب مفیدی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. 

 

 

۵. کَمپس فرَنس (Campusfrance.org)

 

سایت رسمی دولت فرانسه که در آن اطلاعات بسیار کاربردی درزمینهٔ تحصیل در این کشور (از شیوه پذیرش گرفتن از دانشگاه‌ها و نحوه یادگیری زبان فرانسه گرفته تا مهاجرت و هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه) به زبان انگلیسی و برای دانشجویان بین‌المللی ارائه‌شده است. 

 

 

۶. داد (daad.de/en)

 

معتبرترین منبع اطلاعات تحصیل وزندگی در آلمان. 

 

 

۷. اِستادی این استرالیا (Studyinaustralia.gov.au)

 

منبع اطلاعاتی رسمی دولت استرالیا درزمینهٔ تحصیل وزندگی در این کشور. 

 

 

منابع فارسی 

 

 

۸. اپلای ابرود (applyabroad.org) 

 

اپلای ابرود فرومی به زبان فارسی است که در آن تجربیات افراد مختلف قرار داده‌شده است. خصوصاً درباره مشکلاتی که فقط ایرانیان با آن‌ها مواجه هستند (از قبیل مسائل سربازی، مهر خروج از کشور و پرداخت هزینه‌ها) نکات بسیار مفیدی می‌توانید در آن بیابید. در کتابخانه این فروم هم منابع دست‌اول و به‌دردبخوری برای دانلود قرار داده‌شده است. حتماً به آن سری بزنید تا بتوانید از نظرات افراد مختلف آگاه شوید و از منابعش استفاده کنید. 

 

 

۹. اپلای پال (applypal.ir)

 

اپلای پال وب‌سایتی فارسی است که هدفش یاری‌رساندن به شما در مراحل اپلای است. ما در اپلای پال حجم بسیار زیاد اطلاعات در این زمینه را جمع‌آوری، مدیریت، ارزش‌گذاری و ارائه می‌کنیم تا کار شما هرچه بیشتر ساده شود. در اپلای پال هم می‌توانید از تجربیات افراد آگاه شوید و هم از اطلاعات موثق و معتبر بهره گیرید. 

ضمناً در این فرآیند می‌توانید از نظرات استادان و کارشناسان مختلف نیز آگاه شوید. در آینده، امکان استفاده از خدمات بهترین اساتید تافل، آیلتس، جی آر ای، جیمت و …. را نیز در این وب‌سایت خواهید داشت.