ددلاین پاییز دانشگاه‌های آمریکا برای اپلای


Fall Deadline of USA University Applying
ددلاین ترم پاییز دانشگاه‌های آمریکا برای اپلای فوق لیسانس
در این مقاله به ددلاین دانشگاه‌ها برای اپلای فوق‌لیسانس پرداخته‌ایم. ددلاین‌های ذکرشده جنبه‌ای عمومی دارد و منظور این نیست که تک‌تک دانشگاه‌ها این ددلاین‌ها را دارند. درمجموع هرچه زودتر اپلای کنید بهتر است زیرا اگر اپلای را تا روزهای آخر عقب بیندازید مجبور خواهید شد کارها را باعجله انجام دهید.

 

دانشگاه‌ها یک سال پیش از آغاز دورهٔ فوق‌لیسانس پذیرش برای آن را شروع می‌کنند. همان‌طور که گفتیم ددلاین دانشگاه‌ها باهم متفاوت است اما عموماً دانشگاه‌های رده‌بالای آمریکا فرایند پذیرش برای ترم پاییز را تا دسامبر تمام می‌کنند. پس اگر قصد رفتن به این دانشگاه‌ها رادارید باید تا پیش از دسامبر اپلای کنید. اما خیلی از دانشگاه‌ها هم تا فوریه درخواست‌ها را بررسی می‌کنند. در اینجا داریم راجع به ترم پاییز صحبت می‌کنیم.

 در جدول زیر ددلاین دانشگاه‌های مختلف را می‌بینیم.

 

نوع دانشگاه

ددلاینی که معمولاً تعیین می‌کنند   

۲۰ تا ۲۵ دانشگاه برتر

معمولاً تا نوامبر

دانشگاه‌های متوسط

معمولاً تا فوریه- مارس

دانشگاه‌های پایین‌تر از متوسط

معمولاً تا آوریل- می

دانشگاه‌های دیگر

معمولاً تا جولای

 

 

 اگر در این ددلاین‌ها اپلای کنید در «محدودهٔ امن» اپلای کرده‌اید، یعنی در بهترین زمان. گاهی دانشگاه‌ها ددلاین را تمدید می‌کنند، اما قرار گرفتن در آن «محدوده» ریسک است. پس هر چه زودتر اپلای کنید بهتر است.
حال سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا دانشگاه‌ها پس از ددلاین هم اجازهٔ اپلای می‌دهند؟ جواب: بستگی به شرایط شما دارد. اگر شما واقعاً دانشجویی درخشان با معدل، جی‌آرای و تافل عالی و انگیزه نامه (SOP) و توصیه‌نامه (LOR) ی خوب باشید، حتی دانشگاه‌های رده‌بالا هم به درخواست شما رسیدگی خواهند کرد.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: