مکاتبه با اساتید


Email Communication with Faculties
چگونه برای اپلای با استادهای دانشگاه مقصد ارتباط برقرار کنیم؟
متقاضیان اپلای بعد از شرکت در آزمون‌های زبان و دریافت نمره‌های آن لازم است برای برقراری ارتباط با اساتید اقدام نمایند، چراکه به‌واسطه تائیدیه استاد در دانشگاه مقصد، دانشجو می‌تواند پذیرش خود را قطعی نموده و یا برای دریافت فاند اقدام کند؛ بنابراین می‌توانید با ارسال ایمیل برای استادان دانشگاه‌های موردنظر با آن‌ها ارتباط برقرار نموده و از آن‌ها تائیدیه دریافت نمایید و پس‌ازآن برای مراحل بعدی اپلای خود اقدام کنید.

 ارتباط با استادها نیازمند رعایت نکاتی است که در ادامه مقاله در مورد آن‌ها بیشتر می‌خوانید.

 

برقراری ارتباط با اساتید

برای برقراری ارتباط با استاد اولین اقدام، ارسال ایمیل است. در ایمیل ارسالی، CV خود را برای او ارسال می‌نمایید و توضیحاتی کوتاه و جامع در مورد توانایی‌های علمی و دلیل انتخاب رشته را در ایمیل بیان می‌کنید. عنوان (Subject) در ایمیل ارسالی شما مهم است؛ بنابراین سعی کنید عنوان ایمیل به‌طور خلاصه زمینه کاری باشد که استاد در آن مشغول به فعالیت‌های علمی بوده و نشان دهید که هدف از ایمیل به استاد، علاقه به زمینه کاری او است. قبل از ایمیل زدن به استاد سعی کنید از منابع مختلف مانند بازدید صفحه مربوط به استاد در سایت دانشگاه، ارتباط با دانشجویان فعلی و خواندن مقالاتی که استاد موردنظر شما روی آن کارکرده است، مطلع باشید و اطلاعات خود را در مورد استادتان افزایش دهید. شما باید از علاقه‌مندی‌های استاد باخبر باشید و اگر در آن زمینه‌ها بر روی پروژه یا مقاله‌ای کارکرده‌اید حتماً اسناد علمی و یا مقاله خود را به پیوست ارسال نمایید.

در ارسال ایمیل به استادها توجه داشته باشید که بهتر است به‌جای ارسال ایمیل‌های یکسان به تعداد زیادی استاد، برای مثلاً ۴۰ تا ۵۰ استاد و با متن‌های کاملاً منحصربه‌فرد و مرتبط با زمینه و علائق آن استاد، ایمیل بزنید. از ارسال ایمیل به استادهایی که زمینه کاری آن‌ها به یکدیگر مرتبط نیست، پرهیز کنید و بیشتر سعی کنید با استادانی که به زمینه کاری آن‌ها علاقه‌مندید، ارتباط برقرار کنید.

 

روش‌های پیدا کردن استادها

شما می‌توانید از طریق دانشجویان همان دانشگاه، وب‌سایت دانشگاه، جستجو در انجمن‌های اپلای و همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، لینکدین و دیگر شبکه‌های اجتماعی، استادان موردنظر خود را پیدا کنید و اقدام به برقراری ارتباط با آن‌ها نمایید.

راه‌های برقراری ارتباط با استاد تماس تلفنی، ارسال فکس و ارسال ایمیل است. یکی از مؤثرترین راه‌های ارتباطی با استاد می‌تواند برقراری تماس تلفنی باشد. اگر با استاد خود از طریق ارسال ایمیل ارتباط دارید روند منظم این ارتباط را حفظ کنید؛ بنابراین شما در ابتدا ایمیل خود را برای استادان موردنظر ارسال کنید و منتظر پاسخ آن‌ها باشید و پس از پاسخ به ایمیل با برقراری تماس به‌وسیله برنامه‌هایی مثل اسکایپ (Skype) نظر استاد را جلب نمایید. علاوه بر این‌ها، صحبت کردن فرد دیگر با استاد موردنظر، در مورد شما، به‌طور مثال استادی که در همان دانشگاه است، می‌تواند در تصمیم استاد مؤثر باشد

یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن اساتید مرتبط به زمینهٔ تحقیق خاص ما استفاده از Google Scholar است. اگر در این سایت کلیدواژه‌های زمینه تحقیق خود را وارد کنید، می‌توانید جدیدترین مقالات در آن موضوع را دیده، وارد صفحهٔ شخصی نویسنده آن مقالات که معمولاً اساتید دانشگاه هستند بشوید و به آن‌ها ایمیل بزنید. به خاطر داشته باشید که ایمیل اساتید در آمریکا پسوند edu  دارند و پسوند gov  مخصوص ارگان‌های دولتی است که مدنظر ما نیست.

 

نکاتی پیرامون برقراری ارتباط با استادها

  • یکی از ویژگی‌های مثبت استادان می‌تواند توانایی دادن فاند به دانشجویان باشد. توجه داشته باشید بهتر است در اولین ایمیل به استاد موردنظر به فاند اشاره‌ای نکنید.
  • هرگز در یک دانشگاه با ۲ استاد در ارتباط نباشید. این‌یک کار غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود. به دلیل اینکه اکثر اوقات استادها باهم در تماس هستند و متوجه این موضوع خواهند شد.
  • توجه داشته باشید داشتن صداقت یک امر خیلی مهم است. شما می‌توانید ویژگی‌های مثبت خود را برجسته‌نمایید ولی نباید ادعاهای غیرواقعی داشته باشید.
  • استادهای ایرانی به دلیل هم‌زبانی و شناخت فرهنگ ایرانی می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری برای دانشجویان ایرانی باشند. حتی استادان کم‌سابقه نیز می‌توانند به شما کمک کنند.

در انتها شما باید توجه داشته باشید که حداقل ۲ ماه قبل از ددلاین دانشگاه ها، برای برقراری ارتباط با استادها اقدام کنید و این روند می‌تواند تا بعد از اپلای نیز ادامه داشته باشد. هرچه اقدام به برقراری تماس را سریع‌تر انجام دهید سبب می‌شود تا پاسخ‌های استادها را سریع‌تر دریافت کنید و یک گام دیگر به جلو بردارید.

 

چند نکته حیاتی در مکاتبه با اساتید

  1. در متن ایمیل به‌هیچ‌وجه غلط نگارشی نداشته باشید.
  2. مختصر و مفید بنویسید!
  3. نشان دهید که وب‌سایت استاد موردنظر را خوانده‌اید و سعی کنید خیلی کوتاه در مورد مقالات اخیرش اظهارنظر کنید.
  4. ویرایش کنید! نوشتن اشتباه اسم استاد، نام دانشگاه و... واقعاً غیرقابل‌قبول است.
  5. در مورد علاقه‌مندی‌هایتان بنویسید.
  6. رزومه‌تان را در وب‌سایت شخصی خود بگذارید و لینکش را در ایمیل بنویسید.

 

چگونه با داشتن مکاتبات مؤثر با اساتید, شانس دریافت فاند را افزایش دهیم؟

 در آمریکای شمالی، شما نیاز به ارسال تعداد بسیار زیادی ایمیل دارید تا بتوانید اساتید و دانشگاه‌های مستعد برای دریافت بورسیه را پیدا کنید. نکتهٔ حائز اهمیت این است که پس از اولین پاسخ اساتید در صورت امکان، مکاتبات با استاد مربوطه را به بهانه‌های مختلف ادامه دهید. البته لازم است بهانه‌ها و یا سؤالات مناسبی برای ارائه داشته باشید. این تداوم مکاتبات، شما را فردی جدی و علاقه‌مند به استاد، تحقیق و دانشگاه مربوطه نشان می‌دهد و در شانس شما برای دریافت پذیرش و فاند نقش بسزایی دارد.

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

ویرایش حرفه‌ای متن ایمیل
Professional Edition of Academic Emails
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


ویرایش حرفه‌ای متن ایمیل

چنانچه متن ایمیل خود برای استاد مد نظرتان را آماده نموده‌اید اما می‌خواهید ایرادات آن (از جنبه حرفه‌ای و زبانی) ویرایش گردد، این خدمت مناسب شماست.

توجه داشته باشید که در این خدمت صرفاً ایرادات ایمیل شما برطرف می‌گردد و متن ایمیل از ابتدا نگارش نمی‌شود.

جهت ویرایش ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  • 1. دخواست خود را ثبت کنید.
  • 2. پس از ثبت درخواست، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا متن ایمیلی که نوشته‌اید را برای تیم ما ارسال کنید.
  • 3. بر اساس متن ایمیلتان ظرف مدت سه تا چهار روز کاری ایمیل ویرایش شده در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

پس از سفارش این خدمت، مسئول هماهنگی گروه اپلای پال با شما تماس گرفته و اطلاعات شما را از طریق اینترنت و یا حضوراً در دفتر موسسه دریافت می‌کند.

هزینه: 300,000 تومان

نگارش حرفه‌ای ایمیل برای اخذ پذیرش تحصیلی
Professional Writing of Academic Emails
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


ویرایش حرفه‌ای متن ایمیل

چنانچه محتوای ایمیل و مطالب آن اعم از اطلاعات استاد راهنما، نام مقالات وی و علایق خود که مرتبط با زمینه کاری و پژوهشی استاد مد نظرتان است را آماده نموده‌اید و می‌خواهید بر اساس آن‌ها ایمیلی موثر برای شما تهیه و تنظیم گردد، این خدمت مناسب شماست.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  • 1. درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • 2. پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا اطلاعات خود را در اختیارشان بگذارید.
  • 3. بر اساس اطلاعات شما ایمیلتان ظرف مدت سه تا چهار روز کاری آماده می‌شود و نسخه اولیه برای‌تان ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.

پس از سفارش این خدمت، مسئول هماهنگی گروه اپلای پل با شما تماس گرفته و اطلاعات شما را از طریق اینترنت و یا حضوراً در دفتر موسسه دریافت می‌کند.

هزینه: 600,000 تومان