مزایای تحصیل در آمریکا


Benefits of Studying in the USA
مزایای تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا
مزایای اپلای در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا شامل پیشرفت علمی دانشجو، تنوع موقعیت‌های آموزشی، تکنولوژی به‌روز (Cutting –Edge)، موقعیت‌های تحقیقاتی، انعطاف‌پذیری  (Flexibility)، خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین‌المللی، تحصیلات جهانی و چشم اندازه‌های شغلی - حرفه‌ای  بلندمدت و تجربه زندگی در محوطه دانشگاه  (campus life experience) است.

 

پیشرفت علمی دانشجو

 

کشور آمریکا یکی از بهترین سیستم‌های تحصیلی دنیا با مدارک معتبر در تمامی رشته‌ها را در اختیار دارد. در مقطع کارشناسی برنامه‌های عالی و متنوع مبتدی و پیشرفته وجود دارد. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان در موقعیت کار به‌صورت مستقیم با افراد خبره مرتبط با رشتهٔ تحصیلی خود قرار می‌گیرند و همچنین فرصت‌های متعدد تحقیقاتی و آموزشی فراوانی برای آن‌ها وجود دارد. مدارک صادرشده از این کشور، شناخته‌شده و معتبر برای تمام دنیاست و این برتری همواره برای متقاضیان کار در سراسر دنیا خواهد بود.

 

 

تنوع موقعیت‌های آموزشی

 

ایالات‌متحده آمریکا دارای هزاران کالج و دانشگاه است که چندین برابر دیگر دانشگاه‌های دنیا است. درنتیجه تحصیلات عالی در آمریکا برای هر شخصی با هر علاقه‌ای مهیا است. تمرکز کالج‌ها و دانشگاه‌های آمریکا در حیطه‌های آموزشی (تحصیلی)، حرفه‌ای و مهارت‌های شغلی (فنی و حرفه‌ای)، هنر، علوم اجتماعی، مهندسی، پزشکی و ... را دارند. درنتیجه موقعیت‌های فراوانی برای تحصیل در رشتهٔ موردنظر هر متقاضی پدید می‌آید. به‌طورمعمول فرصت برای انتخاب کالج‌های مختلف علیرغم تخصص یا خواسته‌های غیرمعمول شما نیز وجود دارد که این مورد هم از مزایای تحصیل در آمریکا به شمار می‌آید.

 

 

تکنولوژی به‌روز (Cutting –Edge)

 

دانشگاه‌های کشور آمریکا افتخار استفاده از به‌روزترین فنّاوری‌های دنیا، تحقیقات، روش‌ها و بهترین تجهیزات را برای دانشجویان خود دارد. حتی اگر رشته موردنظر به‌طور مستقیم به علوم یا مهندسی ارتباطی نداشته باشد، موقعیت استفاده از جدیدترین فنّاوری‌های دنیا برای تحقیقات و دستیابی به اطلاعات برای دانشجویان مهیا است. همچنین امکانات ارتباط با محققان، اساتید و خبرگان در هر رشته‌ای مقدور است.

 

 

موقعیت‌های تحقیقاتی

 

کسب تجربیات ارزشمند از تدریس و یا تحقیقات، می‌تواند به هزینهٔ تحصیل دانشجو کمک شایانی کند. مخصوصاً اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد باشد. تعداد زیادی از برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد موقعیت‌های تدریس و آموزش را برای دانشجو فراهم می‌نماید.

 

 

انعطاف‌پذیری (Flexibility)

 

علیرغم اینکه بسیاری از برنامه‌ها (در دوره‌های تحصیلی) نیاز به تحویل پروژه به خصوصی دارند، دانشجو می‌تواند از شیوه‌های جایگزین دیگری برای گذراندن واحدها استفاده کنید. برای مثال course work درس‌های هنرهای لیبرال در مقطع کارشناسی شامل کلاس‌هایی درزمینهٔ زبان و ریاضی نیز است ولی دانشجو گزینه‌های مختلفی برای انتخاب زبان موردنظر خود یا نوع ریاضی (حیطه موردعلاقه) و مهارت خود را دارد. در مقاطع پیشرفته و بالاتر وقتی پایان‌نامه انتخاب می‌شود، این اجازه داده می‌شود تا دانشجو بر علاقه، رشتهٔ تحصیلی و کشور موردنظر (در حوزهٔ موردمطالعه) تمرکز کند.

 

 

خدمات پشتیبانی برای دانشجویان بین‌المللی

 

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی از دفتر حمایت از کمک‌های دانشجویی جهت وفق دادن خود بافرهنگ، محیط آکادمیک و نیز پاسخ به سؤالات رایج استفاده می‌کنند. هدف دفتر دانشجویان بین‌المللی کمک به دانشجویان است و سرویس‌های مختلفی در این راستا وجود دارد. در زمان ورود به دانشگاه، دوره آشنایی توسط دفتر دانشجویان بین‌المللی دانشگاه ارائه می‌شود و به سؤالاتی درزمینهٔ ویزا، مسائل مالی، مسکن، کاریابی و... پاسخ داده می‌شود.

 

 

تحصیلات جهانی و چشم اندازه‌های شغلی - حرفه‌ای بلندمدت

 

دانشجویان می‌توانند از تجربه بین‌المللی به‌عنوان یک مزیت در زمان کاریابی استفاده کنند. بسیاری از کارفرمایان به دنبال دانش و تجربیات دانشجویان بین‌الملل (خصوصاً فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های آمریکایی و انگلیسی) می‌باشند. شرکت‌های بسیاری در آمریکا به دنبال توسعه خود در بازارهای جهانی هستند و آن‌ها اغلب کارمندانی را برمی‌گزینند که مهارت چند زبانی دارند و قادر به برقراری ارتباط بافرهنگ‌های مختلف می‌باشند. لازم به توضیح است که جذب فارغ‌التحصیلان با شرایط فوق‌الذکر در اکثر کشورهای دنیا مرسوم و روبه‌پیشرفت است.

 

 

تجربه زندگی در محوطه دانشگاه (campus life experience)

 

هنگام تحصیل در آمریکا دانشجو قادر به توسعهٔ مدارج تحصیلی خود است و موقعیت آشنایی بافرهنگ‌های مختلف را دارد. چه در صورت تحصیل در یک کالج خصوصی شهر کوچک یا در دانشگاه خارج از شهر، اکثر دانشگاه‌ها باشگاه‌های دانشجویی (student clubs) و انجمن‌های مختلفی را با توجه به علایق دانشجویان مختلف ارائه می‌نمایند و فرصت آشنایی کامل بافرهنگ آمریکایی و نیز آشنایی با مردم و دوستان جدید را خواهد یافت.

کلمه کلیدی: 
کشور: