زمان اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکایی


Admission Time from the USA Universities
زمان و نوع اخذ پذیرش از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا بعد از اپلای
در این مطلب اطلاعاتی راجع به تصمیم پذیرش از طرف دانشگاه‌هایی که از آن‌ها درخواست پذیرش کرده‌اید، فراهم می‌آورد. جزئیات مهمی مانند اینکه چه مدت‌زمان طول می‌کشد تا یک دانشگاه آمریکایی در مورد درخواست پذیرش تصمیم بگیرد، جزئیاتی راجع به نتایج پذیرش، کمک مالی یا کمک‌هزینهٔ تحصیلی در تصمیم پذیرش و موضوعاتی دیگر در این مقاله پوشش داده می‌شوند.

 

جزئیات روند اخذ پذیرش از یک دانشگاه آمریکایی:

وقتی درخواست خود را ارائه داده و وجه درخواستی را به دانشگاه‌های آمریکا پرداخت می‌کنید، تقاضای شما به‌صورت رسمی ثبت و نگهداری می‌شود. هنگامی‌که تمامی مدارکِ تأییدشده، مانند توصیه‌نامه‌ها، رونوشت‌ها، انگیزه نامه (SOP)، رزومه (خلاصهٔ تجربیات تحصیلی) و تمامی مدارک مرتبط، به دست دپارتمان پذیرش دانشگاه آمریکا می‌رسد، پروندهٔ شما آماده‌شده و برای بررسی به دپارتمان مربوطه فرستاده می‌شود. کمیتهٔ بررسی از استادان و صاحب‌منصبان دپارتمان موردنظر در آن دانشگاهی که از آن درخواست پذیرش کرده‌اید تشکیل‌شده است. بر اساس مذاکرات و مباحثات، کمیتهٔ بررسی تصمیمی راجع به پذیرش شما اخذ خواهد کرد. چهار حالت می‌تواند رخ دهد: پذیرش با کمک مالی، پذیرش بدون کمک مالی، تعلیق درخواست و یا رد درخواست:

 

1- پذیرش با کمک

در این حالت به شما پذیرش همراه با نوعی کمک مالی داده می‌شود. این کمک می‌تواند معافیت از هزینه باشد یا ارائهٔ وجه پژوهانه، کمک‌هزینهٔ تحصیلی یا کمک مالی در غالب تدریس (TA) یا معاونت پژوهشی (RA). جزئیات معافیت از هزینه در قسمت I-20 ذکرشده و علاوه بر آن نامهٔ تصمیم پذیرش نیز از طریق ایمیل یا نامه ارسال می‌شود.

 

۲- پذیرش بدون کمک

در این حالت به شما پذیرش داده‌شده است، بدون هیچ نوع کمک مالی. جزئیات برنامه و دیگر تشریفات در نامهٔ تصمیم پذیرش که از طریق ایمیل یا نامه فرستاده می‌شود، ذکر می‌گردد.

 

۳- تعلیق درخواست

ممکن است تصمیم به پذیرش شما در حالت معلق نگه‌داشته شود. در بسیاری موارد کمیتهٔ بررسی، پروندهٔ شما را کنار گذاشته و بعدازاینکه در مورد دیگر پرونده‌ها تصمیم‌گیری کرد، دوباره آن را بررسی می‌کند. این مورد هنگامی رخ می‌دهد که در موردپذیرش یا رد یک پرونده تردید وجود داشته باشد. پس‌ازاینکه کار تمامی داوطلبانِ منتظر به اتمام رسید، پروندهٔ شما بازبینی می‌شود. همچنین ممکن است مذاکراتی در مورد موافقت با اعطای کمک مالی وجود داشته باشد و ازاین‌رو تصمیم پذیرشتان توسط کمیتهٔ بررسی به تعویق انداخته‌شده و در پورتال آنلاین شما در قسمت پذیرش، "وضعیت تعلیق" مشاهده می‌شود.

 

۴- رد درخواست:

درخواست پذیرش شما رد شده و دلایل آن در نامه‌ای که دانشگاه از طریق ایمیل یا نامه می‌فرستد با جزئیات شرح داده می‌شود.

 

مدت‌زمانی که دانشگاه‌های آمریکا لازم دارند تا تصمیمات پذیرش را اعلام کنند:

تعداد زیادی داوطلب همه‌ساله برای ترم‌های پاییز و بهار همهٔ دانشگاه‌های آمریکا وجود دارد. هرسال متقاضیانی از همهٔ کشورها برای پذیرش از دانشگاه‌های آمریکا درخواست می‌دهند. روند تصمیم‌گیری کاملاً دستی است و مدت‌زمان زیادی طول می‌کشد تا پروندهٔ شما پیش روی کمیتهٔ بررسی قرار گیرد. ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا جوابی در مورد درخواست پذیرش خود از یک دانشگاه بگیرید. کمیتهٔ بررسی، درخواست پذیرش افراد را معمولاً بانظمی متوالی بررسی می‌کند. بنابراین هرچه زودتر درخواست داده باشید، طبیعتاً تصمیم پذیرش شما سریع‌تر گرفته می‌شود.

 

چه زمانی می‌توانید منتظر دریافت پذیرش برای فصول پاییز و بهار، از طرف دانشگاه آمریکایی موردنظرتان باشید؟

صرف‌نظر از تاریخی که برای یک دانشگاه آمریکایی درخواست پذیرش می‌فرستید، جدول زمانی تصمیم پذیرش به‌صورت زیر است:

  • برای داوطلبان ترم پاییز: تا ماه مارس تصمیم گرفته می‌شود.
  • برای داوطلبان ترم بهار: تا ماه اکتبر تصمیم گرفته می‌شود.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: