تحصیل در رشته‌های پزشکی سوئیس


Studying in the Switzerland Medicine
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در سوئیس
کشور سوئیس بهترین کیفیت زندگی  را برای شما تضمین می‌کند، برترین مدارس پزشکی و بالاترین درآمد برای پزشکان در سوئیس در نظر گرفته‌شده است.

اگرچه پذیرش در دانشگاه‌ها و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس به‌صورت رقابتی و سخت است، اما امکان‌پذیرش دانشجویان بین‌المللی به‌صورت کمی آسان‌تر امکان‌پذیر است. البته این در حالی است که بسیاری از کالج‌های پزشکی سوئیس مجوز ثبت‌نام دانشجویان غیر سوئیسی در دانشگاه را ندارند. 

 

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دانشجویانی که پس از یک سال اول تحصیل در آزمون با شکست مواجه می‌شوند و موفق به قبولی در آزمون پزشکی سوئیس نشوند، می‌بایست در دوره‌های تحصیل به زبان فرانسوی نیز شرکت کنند. با توجه به اینکه سوئیس از قدیمی‌ترین کشورها محسوب می‌شود اما این بسیار مهم است که افراد نسبت به زبانی که به آن تحصیل می‌کنند آگاهی کامل داشته باشند، چراکه تسلط به زبان مدنظر، اجباری است.

اگر شما قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس را دارید، می‌بایست از گزینه‌های انتخابی موجود که بر سر راه شما قرارگرفته است آگاهی کافی داشته باشید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس با علومی مانند کالبدشناسی و زیست‌شناسی آغاز می‌گردد و پس‌ازآن شرکت در دوره‌های تخصص صورت می‌گیرد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس 7-5 سال به طول می‌انجامد که این امر بازهم بستگی به مکان تحصیل و نوع رشته انتخابی شما دارد.

 

هزینه تحصیل در کالج‌های پزشکی سوئیس

هزینه تحصیل در کشور سوئیس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی متفاوت است و تفاوت‌های کمی مابین مبلغ شهریه دانشجویان سوئیسی و دانشجویان بین‌المللی نیز مشاهده می‌گردد درحالی‌که در بسیاری از کشورهای اروپایی این مورد غیرعادی به نظر می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود، انتظار می‌رود که شما هرسال حدود 8000 – 4000 فرانک (5،250 – 2،630 پوند) را برای برنامه‌های پزشکی خود در نظر بگیرید.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: