تحصیل در رشته‌های پزشکی سوئد


Studying in the Sweden Medicine
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در سوئد
کشور سوئد به دلیل داشتن برنامه آموزشی پیشرفته، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و البته مدارک تحصیلی معتبر بسیار پرطرفدار است و هرساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی بسیاری در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است.

اغلب دانشگاه‌های سوئد مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات فناوری ایران می‌باشند. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی الزامی است.

 

تحصیل پزشکی در سوئد در بیشتر دانشگاه‌های سوئد به یک‌شکل برنامه‌ریزی و تنظیم می‌شود. این سیستم یکپارچه به این صورت است که دوره‌های مبتنی بر فرایندهای فیزیولوژیکی یا علوم پزشکی پایه در رابطه با تخصص بالینی تنظیم‌شده‌اند. تحصیل پزشکی در سوئد حدود 5 سال زمان لازم دارد که 18 ماه آن به‌صورت کارآموزی اجباری است. دوره کارآموزی در سوئد تحت نظر اداره آموزش عالی است.

 

در بخش اول دوره تحصیل پزشکی در سوئد برنامه‌های آموزشی پزشکی، چگونگی ساختار و کارکرد بدن انسان آموزش داده می‌شود. مطالعات اولیه بر روی زیست‌شناسی سلولی، بافت‌شناسی، فیزیولوژی، ژنتیک و زیست‌شناسی متمرکز می‌شوند. در بخش دوم تحصیل پزشکی در سوئد دانشجویان  با انواع مختلف بیماری‌ها و علل ابتلا و درمان آشنا می‌شوند و موضوعات درسی اصلی در رابطه با آسیب‌شناسی، عفونت، میکروب‌شناسی، اختلالات پوستی، جراحی، مغز و اعصاب و … است. پس از پایان تمامی دوره‌های تحصیل پزشکی در سوئد، آزمون‌های کتبی یا شفاهی برگزار می‌شود.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: