تحصیل در رشته‌های پزشکی هلند


Studying in Netherlands Medicine
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در هلند
این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی  در هلند برای علاقه‌مندان و متقاضیان محترم فراهم می‌کند.

 

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در هلند

پزشکی در هلند است متفاوت از در پزشکی در انگلستان تدریس می‌شود، درحالی‌که هر دو ازلحاظ رویکرد به موضوع در یک جدول زمانی قرار دارند. درحالی‌که مدرک پزشکی هلندی دارای همان احترام به‌عنوان یکی از دانشکده‌های پزشکی بریتانیا را دارد (و توسط GMC  به‌طور کامل به رسمیت شناختن شده است)، روشی که در آن دانش آموزان از انتقال بین دو کشور برای تحصیلات پزشکی استفاده کنند، تقریباً در هلند غیرممکن شده است.

 

مسیر اخذ صلاحیت به‌عنوان یک دکتر به‌طورکلی در هلند متشکل از سه مرحله اصلی:

  •     کارشناسی پزشکی (3 سال)
  •     کارشناسی ارشد پزشکی (به مدت 3 سال)
  •     کارآموزی (یک سال)

 

سه سال اول در دانشگاه‌های هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌شود اما تعداد دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان هلند محدود است. دانشگاه گرونینگن دو نوع مدرک کارشناسی پزشکی را ارائه می‌دهد، یکی منطبق بر بهداشت جهانی و دیگری منطبق بر پزشکی مولکولی است. دانشگاه ماستریخت دارای یک برنامه مشابه به زبان انگلیسی است. همه این مدارک، اولین گام برای تبدیل‌شدن به یک دکتر را تشکیل می‌دهند. درحالی‌که این دوره‌ها معمولاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، یادگیری زبان هلندی در کنار مطالعات دیگر ضروری است. زبان هلندی بخشی جدایی‌ناپذیر از اخذ مدرک است و شما باید در امتحانات با زبان هلندی شرکت کنید تا فارغ‌التحصیل شوید.

 

زبان هلندی است فقط برای زمانی که شما  با بیماران برخورد دارید مهم نیست. این زبان لازم است زیرا شما مطالعات کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی می‌گذرانید. کارشناسی ارشد در رشته پزشکی نیز در برخی دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود اما معمولاً به زبان هلندی است. یک مثال از این‌چنین دانشگاه‌هایی برای اخذ مدرک کارشناس ارشد زیست‌شناسی پزشکی دانشگاه رادبود است.

آموزش نهایی پزشکان آینده برای کار در بیمارستان هلند، ارتباط به زبان هلندی با بیمار از اهمیت حیاتی برخوردار است.

 

به‌طور خلاصه، تحصیل در رشته پزشکی در هلند، تنها تا حدی به زبان انگلیسی ممکن است. شما نیاز به یادگیری زبان هلندی جهت تحصیل در هلند دارید. الزامات ورود به دانشگاه‌های هلند معمولاً مشابه با دیگر دانشگاه‌های کشورهایی اتحادیه اروپا است. مهلت ثبت‌نام معمولاً (15 ژانویه) است، به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان در حال حاضر تنها افرادی که دارای سطح A در دیپلم دبیرستان خود هستند پذیرش می‌شوند، دانش آموزان با نمرات کمتر اما معقول از مناطق محروم نیز پذیرش می‌شوند.

 

تحصیل دندانپزشکی هلند

این برنامه آموزش دندانپزشکی برای تبدیل‌شدن به یک دندان‌پزشک در هلند را فراهم می‌کند. به‌طور عمده دارای ماهیت عملی زیادی است، چرخه یادگیری خاص در اطراف محور مشکلات بیماری می‌گردد. این رویکرد عملی به آموزش دانش آموزان برای اخذ بهترین آمادگی برای حرفه دندانپزشکی می‌پردازد.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: