تحصیل در رشته‌های پزشکی دانمارک


Studying in the Denmark Medicine
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در دانمارک
تحصیل رشته پزشکی در دانمارک حدود 6 سال زمان می‌برد و دروس به دو زبان انگلیسی و دانمارکی ارائه می‌شوند، ازاین‌رو متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6 را داشته باشند.

لازم به ذکر است برای تمامی دانشجویان تسلط کامل به زبان دانمارکی الزامی است زیرا برای شرکت در دوره‌های کارآموزی و حتی برای اشتغال، تسلط به زبان دانمارکی لازم است. البته دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی دوره‌های آموزشی زبان دانمارکی برگزار می‌نمایند.

 

راحت‌ترین روش جهت ادامه تحصیل پزشکی در کشور دانمارک و اخذ ویزای کاری پزشکی اخذ گرین کارت این کشور است. این روش برای افرادی که مدرک پزشکی از دانشگاه‌های ایران را دارند و قصد اخذ تخصص از دانشگاه‌های معتبر این کشور را دارند، همچنین کسانی که خواهان اشتغال در دانمارک هستند این روش پیشنهاد می‌شود. البته اخذ گرین کارت دانمارک یک سری شرایط خاص دارد و می‌بایست 100 امتیاز کسب شود.

 

موارد حائز اهمیت در کسب امتیاز به شرح زیر است:

  • مدرک دانشگاهی: متقاضیانی که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های معتبر را دارند به ترتیب 30، 60 و 80 امتیاز کسب می‌نمایند.
  • رتبه‌بندی جهانی دانشگاه محل تحصیل: درصورتی‌که دانشگاه محل تحصیل متقاضی دارای رتبه‌بندی جهانی زیر 100 باشد 15 امتیاز و درصورتی‌که دارای رتبه‌بندی 100-200 و 200-400 باشد به ترتیب 10 و 5 امتیاز اخذ می‌نمایند.
  • رشته تحصیلی: درصورتی‌که رشته تحصیلی متقاضی جزو رشته‌های موردنیاز در دانمارک باشد، 10 امتیاز دارد. البته لازم به توضیح است که تمامی رشته‌های پزشکی جزو رشته‌های موردنیاز در این کشور می‌باشند.
  • مدرک زبان: مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 نکته مثبتی است و امتیازی در حدود 5 دارد. لازم به تأکید مجدد است که داشتن مدرک زبان دانمارکی برای تمام متقاضیان الزامی است. مدرک زبان دانمارکی دارای 3 سطح پایین، متوسط و بالا است که سطح بالا موردنیاز پزشکان است. امتیازات مربوط به مدرک زبان دانمارکی به ترتیب سطوح 5، 10 و 15 است.
  • سابقه کار: سابقه کار به مدت 1 تا 5 سال می‌توانند 5، 10 و یا 15 امتیاز کسب نمایند.
  • تحصیل یا یک سال اقامت دائم در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا کشور سوئیس 5 تا 10 امتیاز دارد.
  • شرایط سنی مناسب: متقاضیانی باسن کمتر از 34 سال 15 امتیاز و 35 تا 40 سال باشد 10 امتیاز کسب می‌نمایند.

 

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در دانمارک:

  1. ارائه مدارک تحصیلی همراه با ریزنمرات
  2. ارائه مدارک شناسایی و هویتی
  3. ارائه مدرک زبان انگلیسی
  4. ارائه مدرک زبان دانمارکی
  5. ارائه گذرنامه معتبر
  6. ارائه مدارک مربوط به سابقه کار در بیمارستان و یا درمانگاه (در صورت وجود)
  7. معرفی یک حساب بانکی معتبر جهت اثبات پشتوانه مالی

نکته مهم: تمامی مدارک ارائه‌شده باید به زبان انگلیسی و یا دانمارکی ترجمه شوند.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: