ویزای دانشجویی فرانسه


Student Visa of France
مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی فرانسه چیست؟
سفارت کشور فرانسه در ايران، ويزاي موردنیاز دانشجويان را «ويزاي اقامت درازمدت» اعلام نموده است. افراد مشمول اين ويزا دانشجوياني هستند كه بيش از سه ماه در فرانسه اقامت خواهند كرد و با توجه به نوع ويزاي خود مي‌توانند كارت اقامت موقت یک‌ساله و احتمالاً قابل تمديد بگيرند. براي دريافت اين ويزا، پس از تحويل تقاضا حدوداً دو ماه بايد منتظر ماند.

 

مدارك لازم هنگام دريافت ویزا

  • گواهي پذيرش يا ثبت‌نام در يك موسسه آموزش عالي دولتي يا خصوصي مورد تائید دولت فرانسه و يا فراخوان به کنکور
  • مدارك تحصيلي داخل کشور (ايراني) همراه با ترجمه آن‌ها كه به تائید مترجم رسمي موردقبول سفارت فرانسه رسيده باشد
  • بورس دولت فرانسه، ‌يا دولت ايران و يا هر نهاد ديگر (در صورت نداشتن بورس تحصیلی بايد اسناد منابع مالي براي تأمين مخارج زندگي تا سقف 500 يورو در ماه و يا اسناد هويت و دفترچه حساب پس‌انداز شخص ذی‌ربط يا متكفل فرد متقاضي در ايران يا کشور فرانسه ارائه شود)
  • شرح‌حال مختصر فرد به زبان فرانسه يا انگليسي

 

شرایط ویزای تحصیلی فرانسه ، این‌که آیا شما نیاز به یک ویزای دانشجویی برای فرانسه دارید یا نه، بستگی دارد که آیا شما یک ملیت اروپایی هستید یا خیر. اگر شما یک ملیت اروپایی هستید یا ملیتی از اتحادیه‌ی اروپا EEA، سوئیس، نروژ، ایسلند یا لیختن‌اشتاین، شما نیاز به ویزای دانشجویی فرانسه ندارید. در عوض، تمام مواردی که برای تحصیل قانونی در فرانسه نیاز دارید، یک گذرنامه‌ی معتبر یا سایر شناسه‌های مسافرتی معتبر است. اگر شما یک ملیت از هر جای دیگری در جهان هستید، لازم است برای پذیرش تحصیلی فرانسه ، یک ویزای دانشجویی فرانسه بگیرید تا بتوانید تحصیل کنید.

 

شرایط ویزای تحصیلی فرانسه

چندین نوع ویزای دانشجویی فرانسه وجود دارد و بسته به اینکه چه مدت در فرانسه برای تحصیل در نظر دارید، شرایط ویزای تحصیلی فرانسه متفاوت است.

 

ویزای شینگن ( کوتاه‌مدت )

اگر مطالعات شما کمتر از سه ماه طول بکشد، و مطمئن هستید که دیگر در کشور نخواهید بود، پس باید به دادگاه درخواست دهید که در غیر این صورت ویزای اقامت کوتاه‌مدت یا شنگن شناخته‌شده باشد. ویزای شینگن دانشجویی رایگان است و نمی‌تواند تمدید شود.

 

ویزا برای امتحانات ورودی

اگر بخواهید برای یک یا چند امتحان ورود به دانشگاه به فرانسه یا کنکور پزشکی در فرانسه سفر کنید، می‌توانید ویزای تحصیلی درخواست دهید، که به‌سادگی به معنای ویزا برای امتحانات ورودی است. اگر امتحان خود را پاس کنید و گذرنامه بگیرید، پس‌ازآن شما مجاز به درخواست یک مجوز اقامت تجدید پذیر، یک‌ساله هستید.

 

ویزای موقت بلندمدت

ویزای مدرک تحصیلی به مدت یک ماه، ویزای دانشجویی موقت است که به شما امکان می‌دهد تا در فرانسه برای مدت شش ماه تحصیل کنید.  با این ویزای دانشجویی فرانسه شما مجبور نیستید جداگانه برای مجوز اقامت درخواست کنید.

 

ویزای طولانی‌مدت

اگر به مدت طولانی‌تر از شش ماه در فرانسه تحصیل‌کرده‌اید، این ویزا به‌عنوان، ویزای اقامت طولانی‌مدت و یا اقامت طولانی‌مدت VLT-TS شناخته می‌شود. ویزای اقامت طولانی‌مدت چیزی است که شما برای تحصیل در فرانسه به آن نیاز دارید، درصورتی‌که بخواهید بیش‌تر از شش ماه در فرانسه بمانید. ویزا به‌عنوان مجوز اقامت عمل می‌کند و تا طول مدت تحصیل شما اعتبار دارد ( معمولاً 3 سال برای مدرک لیسانس، دو سال برای برنامه‌ی کارشناسی ارشد و چهار سال برای یک دکترا ) طول می‌کشد.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: 

سفارشات مرتبط

ویرایش Study plan-Cover Letter
Editing & Revision of Study Plan-Cover Letter
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


این پکیج مناسب افرادی است که Study Plan-Cover Letter خود را نوشته‌اند. حال قصد دارند ایرادات احتمالی آن را برطرف کنند و کیفیت آن را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که خدمات این پکیج فقط شامل ویرایش حرفه‌ای Study Plan-Cover Letter ارائه شده از سوی شما می‌شود و نوشتن آن را در نمی‌گیرد. تغییرات لازم از طرف کارشناس تیم اپلای‌پل بر روی Study Plan-Cover Letter تحویل داده شده از سوی شما اعمال و نواقص آن رفع می‌گردد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش Study Plan-Cover Letter خود، Study Plan-Cover Letter خود را تهیه و تدوین سازید. 

  • مراحل ویرایش Study Plan-Cover Letter  شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و Study Plan-Cover Letter شما تحویل می‌گیرد.
  • 2. پس از دریافت Study Plan-Cover Letter، ویرایش لازم بر روی آن صورت می‌گردد.
  • 3. پس از ویرایش، نسخه اولیه در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه ویرایش شده اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارشات 7 روز کاری می باشد

هزینه: 1,500,000 تومان

تهیه و تدوین Study plan-Cover Letter
Writing & Revision of Study Plan-Cover Letter

 

  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  • مراحل آماده سازی Study Plan-Cover Letter  شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و پرسشنامه‌ای را جهت حصول اطلاعات موردنیاز برای نگارش Study Plan-Cover Letter به شما ارسال می‌کند که شما میبایست آن را تکمیل کنید و ارجاع دهید.
  • 2. پس از ارسال پرسشنامه تکمیل شده به همراه رزومه تحصیلی از سوی شما به تیم اپلای‌پل، مرحله نگارش Study Plan-Cover Letter آغاز می‌گردد.
  • 3. پس از نگارش، نسخه اولیه Study Plan-Cover Letter شما در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.

هزینه: 2,000,000 تومان