سربازی و اپلای


Military Service and Apply
مشمولان سربازی چگونه می‌توانند برای اپلای معافیت تحصیلی بگیرند؟
دانشجویان مشمولی که قصد اپلای برای دانشگاه‌های خارجی را دارند، خدمت سربازی را مانعی بر سر راه خود دانسته و همین امر سبب دلسردی آن‌ها برای ادامه تحصیل در خارج می‌گردد، حال آن‌که با دریافت معافیت تحصیلی می‌توانند به‌راحتی برای مقاطع بالاتر اپلای نمایند و برای طی کردن یک دوره تحصیلی، از کشور خارج‌شده و پس از اتمام آن بازگشته و سپس به خدمت سربازی بروند.

در این مطلب به بررسی چگونگی دریافت معافیت تحصیلی برای دریافت پاسپورت جهت خروج از کشور می‌پردازیم.

 

فرایند دریافت معافیت تحصیلی برای مشمولین

برای دریافت معافیت تحصیلی باید نامه پذیرش دانشگاه مقصد را دریافت نمایید، سپس طی درخواستی به دانشگاهی که از آن فارغ‌التحصیل شده‌اید درخواست می‌دهید تا نامه معرفی به‌نظام وظیفه را به شما ارائه دهد. درصورتی‌که قصد انصراف دارید نیز باید ابتدا انصراف داده و سپس دانشگاه به شما نامه معرفی به‌نظام وظیفه را بدهد، در مرحله بعد به سایت نشا که مربوط به وزارت علوم است مراجعه و در آن ثبت‌نام می‌کنید و از وزارت علوم، نامه معرفی به‌نظام وظیفه را دریافت می‌کنید. این نامه نشان می‌دهد که شما در یک دانشگاه قبول‌شده‌اید و بر همین اساس نظام‌وظیفه به شما معافیت تحصیلی می‌دهد و درازای آن از شما وثیقه می‌خواهد.

 

شرایط مهم برای خروج از کشور چیست؟

دانشجویانی که خدمت سربازی نرفته‌اند باید حائز شرایطی باشند تا بتوانند برای خروج از کشور اقدام کنند. این شرایط به شرح زیر است:

  • مشمولان برای خروج موقت از کشور باید فاقد غیبت باشند و وضعیت تحصیلی مشخص داشته باشند هم‌چنین در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل نباشند.
  • مهلت معرفی مشمولان فارغ‌التحصیلان به پایان نرسیده باشد و دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند و برای بازگشت به‌موقع به کشور وثیقه موردنیاز را بسپارند. متقاضیان مشمول باید درخواست (فرم) مجوز خروج موقت از کشور را از دانشگاه مربوطه ارائه نمایند.

نکته: اگر در زمان مشخص‌شده به ایران بازگشتید اما در موعد مقرر به سازمان نظام‌وظیفه مراجعه نکردید، از خروج شما از کشور به مدت ۶ ماه ممانعت به عمل خواهد آمد و هیچ معافیتی در این ۶ ماه شامل حال شما نخواهد شد. جریمه‌ها برای افرادی که دیرتر از زمان مشخص‌شده به کشور بازمی‌گردند سخت‌تر خواهد بود و  این دسته از افراد علاوه بر آن‌که مبلغ وثیقه‌شان به نفع دولت ضبط خواهد شد با آن‌ها همانند سایر غایبان برخورد شده و بر اساس مدت غیبت افزایش خدمت خواهند داشت یا به مراجع قضایی احضار می‌شوند. در ادامه وثیقه‌های قابل‌قبول برای سپردن به سازمان نظام‌وظیفه آمده است.

 

مواردی که می‌توانید به‌عنوان وثیقه در سازمان نظام‌وظیفه قرار دهید

نظام‌وظیفه در مقابل ارائه معافیت تحصیلی به شما، یک وثیقه دریافت می‌نماید و شما می‌توانید یکی از موارد زیر را برای تهیه وثیقه انتخاب نمایید.

 

 سند ملکی

شما باید سند شش‌دانگ یک ملک که برای منزل مسکونی باشد، نزد نظام‌وظیفه بسپارید. توجه کنید که سند زمین و یا باغ پذیرفته نمی‌شود. اگر خانه در تهران باشد، نظام‌وظیفه شما را به یک دفترخانه ارجاع می‌دهد تا استعلام‌هایی مانند استعلام از شهرداری انجام شود و پس از تکمیل مدارک، با حضور نماینده نظام‌وظیفه در دفترخانه سند به رهن سازمان نظام‌وظیفه درمی‌آید و کار به اتمام می‌رسد. چنانچه خانه در شهرستان باشد، قبل از مراجعه به‌نظام وظیفه از وکیل دادگستری درخواست می‌کنید که خانه را قیمت‌گذاری کرده و نامه رسمی این قیمت‌گذاری را به‌نظام وظیفه می‌برید.

 

ضمانت بانکی

برای دریافت ضمانت بانکی دو راه پیش روی شماست، یا باید پول نقد به بانک پرداخت نمایید و درازای آن ضمانت بانکی بگیرید و یا می‌توانید سند یا سفته نزد بانک به امانت گذاشته و ضمانت بانکی دریافت کنید. توجه کنید که همه بانک‌ها این ضمانت‌نامه را نمی‌دهند، پس لازم است بانک‌هایی را که در این زمینه با شما همکاری می‌کنند را از قبل شناسایی کنید تا زمان کمتری از دست بدهید و نمونه ضمانت‌نامه را از نظام‌وظیفه بگیرید و به بانک موردنظر ببرید تا طبق مقررات نظام‌وظیفه ضمانت‌نامه پر شود.

 

پول نقد

در این روش باید حداقل مبلغ 22 میلیون تومان را به‌صورت سپرده بلندمدت، سرمایه‌گذاری کنید. ازآنجاکه نظام‌وظیفه از شما تعهد ۴ الی ۶ ساله می‌خواهد ولی بانک به شما ضمانت‌نامه یک‌ساله می‌دهد، کافی است به‌نظام وظیفه تعهد بدهید که هرساله این ضمانت‌نامه را تمدید می‌نمایید و به فرد مورد اعتمادی وکالت محضری بدهید که هرساله به‌عنوان نماینده شما این تمدید را برایتان انجام دهد.

 

سند

برای دریافت ضمانت بانکی می‌توانید سندی را درگرو بانک بگذارید. برای این کار سند را به بانک می‌برید و بانک شما را به شهرداری معرفی می‌کند تا ملک ارزش‌گذاری شود و پس‌ازآن بانک ضمانت‌نامه را به شما می‌دهد تا به‌نظام وظیفه ببرید.

 

دریافت گذرنامه

پس از ارائه ضمانت‌نامه به سازمان نظام‌وظیفه این سازمان مدارک شما را بررسی و در صورت تائید مدارک، آن‌ها را به اداره گذرنامه ارسال می‌کند. بعد از حدود یک هفته باید به اداره گذرنامه مراجعه نمایید و در این مرحله، اداره گذرنامه با زدن یک مهر در صفحه آخر پاسپورت شما، بازه زمانی مجاز خروج از کشور را ذکر می‌کند.

بنابراین بر اساس مطالب ذکرشده، چنانچه به خدمت سربازی نرفته باشید نیز می‌توانید گذرنامه دریافت نموده و مراحل اپلای برای تحصیل در خارج از کشور را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید با دریافت پاسپورت برای خروج موقت، در زمان دریافت پذیرش از دانشگاه، مراحل را با سرعت بیشتری پیش برده و در مرحله بعد برای دریافت معافیت تحصیلی از سازمان نظام‌وظیفه اقدام نمایید.

 

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

ویرایش Study plan-Cover Letter
Editing & Revision of Study Plan-Cover Letter
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


این پکیج مناسب افرادی است که Study Plan-Cover Letter خود را نوشته‌اند. حال قصد دارند ایرادات احتمالی آن را برطرف کنند و کیفیت آن را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که خدمات این پکیج فقط شامل ویرایش حرفه‌ای Study Plan-Cover Letter ارائه شده از سوی شما می‌شود و نوشتن آن را در نمی‌گیرد. تغییرات لازم از طرف کارشناس تیم اپلای‌پل بر روی Study Plan-Cover Letter تحویل داده شده از سوی شما اعمال و نواقص آن رفع می‌گردد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش Study Plan-Cover Letter خود، Study Plan-Cover Letter خود را تهیه و تدوین سازید. 

  • مراحل ویرایش Study Plan-Cover Letter  شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و Study Plan-Cover Letter شما تحویل می‌گیرد.
  • 2. پس از دریافت Study Plan-Cover Letter، ویرایش لازم بر روی آن صورت می‌گردد.
  • 3. پس از ویرایش، نسخه اولیه در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه ویرایش شده اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارشات 7 روز کاری می باشد

هزینه: 1,500,000 تومان

تهیه و تدوین Study plan-Cover Letter
Writing & Revision of Study Plan-Cover Letter

 

  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  • مراحل آماده سازی Study Plan-Cover Letter  شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و پرسشنامه‌ای را جهت حصول اطلاعات موردنیاز برای نگارش Study Plan-Cover Letter به شما ارسال می‌کند که شما میبایست آن را تکمیل کنید و ارجاع دهید.
  • 2. پس از ارسال پرسشنامه تکمیل شده به همراه رزومه تحصیلی از سوی شما به تیم اپلای‌پل، مرحله نگارش Study Plan-Cover Letter آغاز می‌گردد.
  • 3. پس از نگارش، نسخه اولیه Study Plan-Cover Letter شما در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.

هزینه: 2,000,000 تومان