طریقه نوشتن انگیزه‌نامه


Method of Writing SOP
نوشتن انگیزه‌نامه خوب
انگیزه نامه باید خوانندگانش ـــ اعضای کمیتهٔ گزینش ـــ را قانع سازد که شما موفقیت‌های مهمی را پشت سر گذاشته‌اید که نویدبخش موفقیت‌های آیندهٔ شما در تحصیلات تکمیلی است. SOP را ترکیبی از چهار بخش متفاوت در نظر بگیرید.

 

بخش نخست: به معرفی خودتان، علایقتان و انگیزه‌هایتان بپردازید

 

به آنان بگویید به چه چیزهایی علاقه دارید. اگر دوست داشتید می‌توانید علت تصمیمتان برای تحصیلات تکمیلی را هم بگویید. این قسمت باید کوتاه باشد و به اصل مطلب بپردازد؛ زمان زیادی را صرف سرگذشت خود نکنید.

 

 

بخش دوم: دورهٔ لیسانس و دورهٔ کاری‌تان پیش از تحصیلات تکمیلی را خلاصه‌وار توصیف کنید

 

الف تحقیقاتی که انجام داده‌اید: نام همکارهایتان در تحقیق، عنوان تحقیق، مسئولیت‌هایتان و نتایج تحقیق را بنویسید. این بخش را فنی و به سبک نگارشی رشته‌تان بنویسید زیرا اساتید هستند که آن را می‌خوانند.

ب مقالات و هر کار پژوهشی اختیاری که انجام داده‌اید.

پ تجربیات کاری، خصوصاً اگر هرگونه مسئولیتی در آزمایش، طراحی، تحقیق یا کارآموزی در رشته‌ای داشته‌اید که شبیه به رشتهٔ اپلای‌تان است.

 

 

بخش سوم: از مرتبط بودن فعالیت‌های اخیر و فعالیت‌های کنونی‌تان با رشتهٔ تحصیلات تکمیلی حرف بزنید

 

اگر پس از فارغ‌التحصیلی مشغول بوده‌اید، شرح دهید که چه‌کار می‌کرده‌اید: انتفاعی یا غیرانتفاعی بودن شرکت، تیم کار/طراحی‌تان، مسئولیت‌ها، آنچه آموخته‌اید. همچنین می‌توانید اشاره‌کنید که این فعالیت‌ها چگونه به شما کمک می‌کند بر مطالعات تحصیلات تکمیلی خود تمرکز کنید.

 

 

بخش چهارم: علایق دانشگاهی‌تان را با جزئیات توضیح دهید

 

در این بخش با جزئیات می‌گویید که قصد دارید چه مطالعاتی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی داشته باشید، طوری که کمیتهٔ پذیرش را متقاعد کنید که بر حوزهٔ تحقیقاتی رشته اشراف دارید و موضوعات حال حاضر تحقیقات را از نزدیک می‌شناسید.

الف زمینهٔ موردعلاقه‌تان را به آنان نشان دهید. می‌توانید یک سؤال طرح کنید، یک مسئله تعریف کنید، یا به موضوعی اشاره‌کنید که قصد دارید به آن بپردازید و پرسش‌های برخاسته از تحقیقات معاصر را مطرح کنید. این پاراگراف باید خیلی پروپیمان باشد!

ب در اینترنت دربارهٔ بخش‌های موردعلاقه‌تان اطلاعات کسب کنید. اطلاعاتی مانند اساتید و تحقیقاتشان. ببینید آیا اساتیدی وجود دارند که زمینهٔ تحقیقاتشان همسو با شما باشد. اگر وجود دارند به این نکته اشاره‌کنید. در اینترنت برنامهٔ دانشگاه موردنظرتان را خوب مطالعه کنید. در بسیاری از موارد از شما می‌خواهند استاد یا اساتیدی را نام ببرید که تمایل به کار کردن با آنان دارید.

پ SOP خود را با فضایی مثبت به پایان برید و هیجان و آمادگی خود برای چالش‌های پیش روی‌تان را نشان دهید.

 

 

نکات ضروری

 

  1. کمیتهٔ پذیرش باید این موارد را در لابه‌لای گفته‌هایتان ببیند: خودانگیختگی، شایستگی و دارا بودن ظرفیت به‌عنوان یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی.
  2. همه‌چیز را با نگاهی مثبت شرح دهید و شیوهٔ نگارشی فعال و نه منفعل داشته باشید.
  3. همه‌چیز را با ارائهٔ نمونه توضیح دهید؛ مستقیماً نگویید که شخصی پیگیر هستید، آن را نشان دهید.
  4. اگر مشکل خاصی وجود داشته که نمره‌هایتان را تحت تأثیر قرار داده، مثلاً فقر، بیماری، یا کار بیش‌ازحد، آن را گوشزد کنید. طوری آن را بیان کنید که پشتکار شما باوجود موانع را نشان دهد. نوع نوشتن این قسمت بستگی به شرایط خاص شما دارد.
  5. اطمینان حاصل کنید که همهٔ گفته‌هایتان باهم مرتبط باشد و پراکنده نباشد.
  6. موجز بنویسید، مگر اینکه خود دانشگاه عکسش را از شما بخواهد. یک SOP ایدئال باید خلاصه‌وار تمام سخنان لازم را بگوید. ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمهٔ درست انتخاب‌شده (۱ تا ۲ صفحهٔ single space با فونت دوازده) بهتر است از تعداد بیشتری از کلمات ولی با سازمان‌یافتگی و وضوح ضعیف.

 

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

ویرایش حرفه‌ای انگیزه‌نامه
Professional Revision of Statement of Purpose
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056

  • این پکیج مناسب افرادی است که SOP خود را نوشته‌اند. حال قصد دارند ایرادات احتمالی آن را برطرف کنند و کیفیت آن را ارتقاء دهند. لازم به ذکر است که خدمات این پکیج فقط شامل ویرایش حرفه‌ای و ساختاری انگیزه‌نامه ارائه شده از سوی شما می‌شود و نوشتن آن را در برنمی‌گیرد. تغییرات لازم از طرف کارشناس تیم اپلای‌پل بر روی SOP تحویل داده شده از سوی شما اعمال و نواقص آن رفع می‌گردد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش SOP خود، رزومه تحصیلی خود را تهیه و تدوین سازید. درصورتی‌که رزومه خود را آماده ندارید، می‌توانید از پکیج نگارش و تدوین حرفه‌ای رزومه بهره بگیرید.

مراحل آماده سازی SOP شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و SOP شما تحویل می‌گیرد.
  • 2. پس از دریافت SOP، ویرایش لازم بر روی آن صورت می‌گردد.
  • 3. پس از ویرایش، نسخه اولیه در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه ویرایش شده اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

هزینه: 1,200,000 تومان

نگارش حرفه‌ای انگیزه‌نامه تحصیلی
Professional Writing of Statement of Purpose
  • لطفا قبل از ثبت سفارش با کارشناس گروه اپلای پل تماس بگیرید: 03136650056


در پکیج حاضر، نگارش حرفه‌ای انگیزه‌نامه شما طی مدت هفت روز کاری صورت می پذیرد. اکیداً توصیه می‌شود قبل از نگارش SOP، رزومه تحصیلی خود را تهیه و تدوین سازید. درصورتیکه رزومه خود را آماده ندارید، می‌توانید از پکیج نگارش و تدوین حرفه‌ای رزومه بهره بگیرید.

مراحل آماده سازی SOP شما به قرار ذیل است:

  • 1. پس از سفارش این پکیج، مسئول هماهنگی تیم اپلای‌پل با شما تماس می‌گیرد و پرسشنامه‌ای را جهت حصول اطلاعات موردنیاز برای نگارش SOP به شما ارسال می‌کند که شما میبایست آن را تکمیل کنید و ارجاع دهید.
  • 2. پس از ارسال پرسشنامه تکمیل شده به همراه رزومه تحصیلی از سوی شما به تیم اپلای‌پل، مرحله نگارش SOP آغاز می‌گردد.
  • 3. پس از نگارش، نسخه اولیه SOP شما در قالب فایل PDF برای شما ارسال می‌گردد.
  • 4. در مرحله آخر، تغییرات لازم بر روی نسخه اولیه اعمال و نسخه نهایی در قالب Word و PDF به شما تحویل داده می‌شود.
  • زمان انجام سفارش 7 روز کاری می باشد.

هزینه: 2,000,000 تومان