هزینه زندگی در آمریکا


Living cost in USA
هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا چقدر است؟
زندگی دانشجویی در خارج از کشور مخارج و هزینه‌هایی دارد که نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کرد و حتماً پیش از سفر به کشور مقصد به‌قصد ادامه تحصیل باید موردبررسی دقیق قرار گیرد. این هزینه‌ها می‌تواند شامل مسکن، خوراک و پوشاک، رفت‌وآمد و هزینه‌های درمانی باشد. ازآنجایی‌که این هزینه‌ها به‌غیراز شهریه دانشگاه جزء هزینه‌های اصلی است و دانشجو با آن‌ها درگیر است، بنابراین لازم است قبل از اپلای به بررسی مخارج کشور مقصد به‌جز شهریه بپردازید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه‌های غیر از شهریه در کشور آمریکا  بپردازیم.

 

هزینه‌های یک دانشجوی خارجی در آمریکا

به‌غیراز شهریه دانشگاه، سایر هزینه‌های زندگی در آمریکا می‌تواند بستگی به نوع دانشگاه، کالج و یا ایالت محل تحصیل شما داشته باشد، چراکه برخی از دانشگاه‌ها امکاناتی نظیر خوابگاه، تخفیف برای خرید کتاب و حتی غذا را در اختیار دانشجویان می‌گذارند.

به‌طورکلی سالیانه شهریه دانشگاه‌ها حدود ۴۰-۵۰ هزار دلار است و ماهانه حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار نیز صرف دیگر مخارج دانشجو می‌شود. دانشگاه‌های آمریکا به مراکز دولتی (با پشتیبانی دولت) و خصوصی (مستقل) تقسیم می‌شوند. در دانشگاه‌های دولتی، پشتیبانی دانشگاه با دولت است ولی این بدان معنا نیست که لزوماً تحصیل در این دانشگاه‌ها رایگان است، مگر در مواردی که شما از بورسیه استفاده نمایید. در مورد دانشگاه‌های خصوصی نیز به‌طور میانگین هزینه شهریه از ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار در سال متغیر است. عموماً دانشجویان تمایل بیشتری به دانشگاه‌های دولتی دارند، زیرا چنانچه فاند نداشته باشند و یا بورسیه نباشند، در کنار هزینه تحصیل در کشور آمریکا، تأمین سایر هزینه‌های زندگی در این کشور را هم باید در نظر بگیرند.

نکته: اگر قصد دارید هزینه تحصیل را خودتان پرداخت کنید باید هزینه سال اول را داشته باشید، این احتمال وجود دارد که از سال دوم این هزینه از وام‌های دانشگاه یا از طریق فاند تأمین شود. به خاطر داشته باشید که باید برای مخارج خود برنامه‌ریزی داشته باشید شما می‌توانید با مشورت با دانشجویان فعلی دانشگاه این هزینه‌ها را به‌خوبی مدیریت کنید.

 

نمونه‌ای از هزینه‌های مهم برای زندگی در ایالات‌متحده

مانند هرکجای دیگر دنیا، برای زندگی در آمریکا نیز علاوه بر هزینه و مخارج دانشگاه، مخارج دیگری از قبیل اجاره خانه، هزینه‌های درمانی، مواد خوراکی و غیره را خواهید داشت. هزینه مواد خوراکی در آمریکا بسیار پایین است اما هزینه‌های درمان بسیار بالاست و کسانی که بیمه نباشند با مخارج درمانی سنگینی مواجه می‌شوند. برخی هزینه‌ها به شرح زیر است:

  • اجاره خانهمهم‌ترین خرجی که یک دانشجو برای زندگی در آمریکا دارد، هزینه اجاره خانه است. اجاره یک آپارتمان تک خوابه به‌طور متوسط ۷۰۰ دلار است. در نظر داشته باشید که داشتن هم‌خانه می‌تواند این هزینه را برای شما کمتر کند.
  • هزینه‌های درمانی: این هزینه‌ها در آمریکا بالاست، بنابراین با دانشگاه خود دراین‌باره مشورت کنید و از بیمه شدن خود در طول دوران تحصیل اطمینان حاصل کنید.
  • مواد خوراکی: اصولاً در آمریکا مواد خوراکی از هزینهٔ پایینی برخوردارند، این هزینه به‌طور میانگین سالانه بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است.
  • سایر هزینه‌هاعلاوه بر این هزینه‌ها شما مخارج دیگری دارید به‌عنوان‌مثال حمل‌ونقل، هزینه انرژی، پوشاک، اینترنت، تلفن که این هزینه‌ها بستگی به استفاده شما از این امکانات دارد.

بنابراین برای زندگی در آمریکا، گرفتن فاند یا داشتن بورسیه به شما در کاهش هزینه‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند و برای داشتن یک زندگی معمولی مبلغی در حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار کفایت می‌کند؛ اما چنانچه شما فاند نداشته باشید طبیعتاً هزینه شهریه برای شما سنگین خواهد بود. مطلب مهم دیگر نیز که به آن باید توجه کنید بحث خدمات درمانی و بیمه است که حتماً آن را مدنظر قرار دهید.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: