هزینه زندگی و تحصیل در نیوزلند


Living and education cost in New Zealand
هزینه تحصیل و زندگی در نیوزلند چقدر است؟
کلیات هزینه‌های تحصیلات در نیوزیلند و هزینه زندگی در نیوزیلند در این مطلب ارائه شده است تا قبل از اپلای و شروع به اخذ پذیرش تحصیلی اطلاعات کاملی داشته باشید.

 

هزینه‌های تحصیلات در نیوزیلند

هزینه‌های تحصیل با توجه به نوع دانشگاه، رشته و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است و با توجه به اجازهٔ کار پاره‌وقت، دانشجویان قادر هستند نیمی از هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند. به‌صورت کلی هزینه‌های تحصیل در نیوزیلند در مقطع لیسانس سالانه حدود 18.000 تا 25.000 دلار، در مقطع فوق‌لیسانس این رقم در حدود 40.000 دلار در سال است. جالب اینکه هزینه تحصیل در مقطع دکترا در نیوزیلند نسبت به سایر مقاطع پایین‌تر و حدود 4000 تا 8000 دلار در سال است. این بدین معنی است که در این مقطع دانشجویان تحت حمایت دولت قرار می‌گیرند و تا حدود زیادی هزینه‌ها را دولت تقبل می‌کند.

 

هزینه زندگی در نیوزیلند

ازلحاظ مسافت و جغرافیا کشور استرالیا نزدیک‌ترین کشور به نیوزیلند است، ولی ازلحاظ هزینه زندگی، نیوزیلند تفاوت چشمگیری با استرالیا دارد. برخلاف هزینه زندگی در استرالیا که به‌طورمعمول گزاف و بسیار بالا است، مردم کشور نیوزیلند اگرچه به نسبت دیگر کشورهای جهان اول سطح درآمد پایین‌تری دارند اما ازنظر سطح زندگی در سطح بالایی می‌باشند.

به‌طور میانگین هزینه زندگی در نیوزیلند برای هر فرد ماهانه بین 1000 دلار تا 1400 دلار متغیر است.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: