هزینه زندگی و تحصیل در انگلستان


Living and education cost in England
هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان چقدر است؟
کلیات هزینه‌های تحصیلات در انگلستان و هزینه زندگی در انگلستان در این مطلب ارائه شده است تا قبل از اپلای و شروع به اخذ پذیرش تحصیلی اطلاعات کاملی داشته باشید. توجه داشته باشید که مبالغ گاهی شهر به شهر متفاوت است.

یک دانشجوی بین‌المللی در انگلیس به‌طور معمولاً مجاز است که تا 20 ساعت در هفته، در طول‌ترم تحصیلی و به‌صورت تمام‌وقت به هنگام تمام شدن ترم تحصیلی، کار کند. در انگلستان دوره‌های بسیاری وجود دارد که به دانشجو این اجازه را می‌دهد تا با ویزای دانشجویی به مدت چند سال کار کند.

اگر انگلستان را به سه گروه شهری تقسیم شود، شرح هزینه‌های تحصیل وزندگی راحت‌تر بیان خواهد شد.

 

شهر لندن

شهر لندن پایتخت کشور انگلستان و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است. لندن به نسبت شهرهای دیگر، شهر گران‌تری به‌حساب می‌آید. اگر هزینه‌های زندگی را به 4 قسمت زیر تقسیم شود، طبق قانون UKBA باید این هزینه‌ها را 1265 پوند استرلینگ در ماه محاسبه کرد.

  • هزینه اقامت (Accommodation)
  • غذا (Food)
  • حمل‌ونقل (Transportation)
  • هزینه کارهای روزمره (Pocket money)

اما در واقعیت میزان هزینه‌های زندگی در لندن به زندگی در مناطق مختلف این شهر ارتباط تنگاتنگی دارد. در مناطق گران لندن هزینه‌ها ممکن است تا 1600 پوند استرلینگ در ماه افزایش یابد. اما زندگی در محله‌های ارزان‌تر و همچنین کمی صرفه‌جویی اقتصادی می‌تواند این هزینه‌ها را تا 800 پوند در ماه کاهش دهد.

 

شهرهای بزرگ انگلستان

شهرهای Bath، Bristol،Oxford،Cambridge،Manchester،Birmingham، Sheffield،York،Liverpool  و Newcastle در این گروه قرار می‌گیرند. طبق قانون UKBA برای تحصیل در این شهرها 1020 پوند در ماه برای هزینه‌های زندگی نیاز است. اما با توجه به شهر محل اقامت این هزینه‌ها می‌تواند بین 700 تا 1300 پوند در نوسان باشد.

 

شهرها و مناطق کوچک انگلستان

هزینه‌های زندگی در این شهرها طبق پیشنهاد UKBA، 1020 پوند در ماه است اما با توجه به شهر انتخابی این هزینه‌ها می‌تواند بین 600-1100 پوند شود.

 

هزینه‌های زندگی در اسکاتلند

اسکاتلند شامل شهرهای بزرگی همچون گلاسگو، آبردین و ادینبرو است. طبق نظر UKBA هزینه‌های زندگی در اسکاتلند به‌طور میانگین 1020 پوند در ماه است. اما بسته به شهر زندگی این هزینه‌ها می‌تواند بین 900 تا 1200 پوند در ماه شود.

 

هزینه‌های زندگی در ولز

ولز دو شهر اصلی کاردیف و سوانسی را دارد. طبق نظر UKBA میانگین هزینه‌های زندگی در ولز نیز ماهیانه 1020 پوند است. اما این هزینه بسته به محل اقامت بین 600 تا 1200 پوند در ماه متغیر است.

 

هزینه‌های زندگی در ایرلند شمالی

پایتخت ایرلند شمالی شهر بلفاست است. میانگین هزینه‌های زندگی در ایرلند شمالی طبق نظر UKBA نیز 1020 پوند در ماه است.

 

کلمه کلیدی: 
کشور: