مراحل شروع اپلای


Initiating the Apply Procedure
برای گرفتن پذیرش از کجا شروع کنیم؟
مراحل اپلای کردن شامل تصمیم گیری، آماده سازی رزومه، مکاتبه، ارسال مدارک، نمرات زبان و ... در این مطلب به صورت مختصر توضیح داده شده است.

برای گرفتن پذیرش، مرحله اول شناخت خود و خواسته‌های خود است. اینکه اصلاً واقعاً قصد ادامه تحصیل‌دارید؟ چرا در داخل ادامه نمی‌دهید؟ مزایا و معایب تحصیل و زندگی در خارج از کشور را می‌دانید؟ ... پرس‌وجو کنید! با افراد مختلف صحبت کنید. سعی کنید با افرادی از طیف‌های مختلف مشورت کنید. آن‌هایی که ادامه تحصیل نداده‌اند و پس از لیسانس وارد بازار کارشده‌اند. آن‌ها که برای ادامه تحصیل در ایران مانده‌اند. آن‌ها که به خارج از کشور رفته‌اند، آن‌ها که پس از اتمام تحصیل بازگشته‌اند و آن‌ها که بازنگشته‌اند. همه و همه حرف‌هایی و تجربه‌هایی دارند که در نوع خود حتماً شنیدنی است و ارزشمند. سعی کنید تصمیمی که می‌گیرید با تفکر و بر اساس اطلاعات درست و کافی باشد و نه‌فقط بر اساس شنیده‌هایی از دیگران یا صرفاً به خاطر اینکه "همه چنین کرده‌اند". ببینید و بیندیشید که خود شما با توجه به همه معیارهایتان چه می‌خواهید.

 

اگر تصمیمتان بر این شد که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروید:

  • صبر و حوصله داشته باشید!
  • اگر هنوز دانشجو هستید: درس بخوانید! حفظ و یا ایجاد معدل خوب مخصوصاً در دروس تخصصی کمک مؤثری برای بهتر کردن رزومه می‌کند.
  • در مورد زمینه‌های مختلف تحقیقاتی در رشته تحصیلی خودتان یا رشته تحصیلی موردعلاقه‌تان جستجو کنید و شناخت کلی به دست آورید. چگونه؟ پرس‌وجو از دانشجویان تحصیلات تکمیلی داخل و خارج از کشور، سر زدن به سایت اینترنتی گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های مختلف، بررسی موضوعات پیشنهادی مقالات بر روی سایت اجلاس‌های معتبر علمی، صحبت با اساتید دانشگاه خودتان و ...
  • انتخاب یکی دو تا زیرشاخه تحقیقاتی و شروع به مطالعه بیشتر در آن زمینه‌ها می‌تواند ذهنتان را برای انجام تحقیق و اگر جدی و مصمم باشید، نوشتن مقاله آماده کند. معمولاً داشتن مقاله یا حتی نشان دادن کار بر روی یک مقاله در رزومه، نشان‌دهنده علاقه و پتانسیل شما برای انجام تحقیق است. چیزی که معمولاً از یک دانشجوی علاقه‌مند به تحصیلات تکمیلی انتظار می‌رود!
  • برای پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های خارج از کشور، معمولاً در مرحله پر کردن فرم‌های تقاضا برای بررسی پرونده‌تان، از شما نمره زبان مثل تافل TOEFL یا آیلتس IELTS  از یکی از مؤسسات معتبر می‌خواهند؛ بنابراین باید حدود یک سال قبل از اقدام برای پذیرش، به فکر خواندن زبان، ثبت‌نام در آزمون‌ها و دادن امتحان باشید.
  • برآوردی از هزینه‌ها داشته باشید! حتی اگر برای ادامه تحصیل کمک‌هزینه بگیرید، برای رسیدن به آن مرحله معمولاً هزینه بالایی خواهید پرداخت، اعم از وقت، حوصله و پول! به‌عنوان‌مثال هزینه ارسال تقاضا برای بررسی پرونده‌تان در هر دانشگاه (Application fee)، هزینه امتحان‌های زبان، هزینه ویزا، هزینه آزاد کردن مدارک تحصیلی‌تان و ... . به‌جز این به فکر این هم باشید که معمولاً برای این هزینه‌ها باید از کارت‌های اعتباری مثل VISA و Mastercard استفاده کنید. به فکر این باشید که چگونه و از کجا این کارت‌ها را می‌توان تهیه کرد.
  • بازهم صبر و حوصله داشته باشید!
  • رزومهٔ مناسبی تهیه کنید. برای این کار از افراد آگاه و باتجربه کمک بگیرید و از منابع مختلف بهره ببرید.
  • شرایط درس خواندن و زندگی کردن در کشورها و شهرهای مختلف را بشناسید. در سایت اینترنتی دانشگاه‌های مختلف بگردید ببینید از کدام استاد و گروه تحقیقاتی بیشتر خوشتان می‌آید و چندتایی را که بیشتر به شما، علایقتان و شرایط تحصیلی‌تان می‌خورد لیست کنید و به استادها ایمیل بزنید یا تلفنی تماس بگیرید. خود را معرفی کنید و علاقه‌تان را برای کار در گروه تحقیقاتی آن استاد مطرح کنید و بپرسید که آیا برای تاریخی که مدنظر شماست، دانشجو می‌پذیرند؟ در صورت امکان رزومه خود را نیز به ایمیل ضمیمه کنید. از فرستادن ایمیل‌های با متن تکراری و به‌صورت هم‌زمان به تعداد افراد زیاد به‌شدت خودداری کنید!
  • شرایط و ملزومات پذیرش در دانشگاه‌های موردنظرتان را بررسی کرده و برای آن آماده شوید. به‌عنوان‌مثال انگیزه نامه تهیه کنید، در صورت لزوم امتحان‌های خاص زبان مثل GRE یا GMAT بدهید و از آخرین‌مهلت ارسال مدارک برای هر دانشگاه مطلع شوید و ...
  • از حدود یک ماه قبل از آخرین‌مهلت ارسال مدارک به هر دانشگاه در سایت دانشگاه‌های مدنظرتان پرونده (profile) بازکنید و اطلاعاتتان را وارد کنید. برای تکمیل فرم‌ها وقت کافی بگذارید. در این مرحله معمولاً از شما خواهند خواست که اساتید فعلی‌تان توصیه‌نامه برایتان بنویسند؛ بنابراین از قبل اساتیدتان را مطلع کنید و مطمئن شوید که فرصت و تمایل دارند که برای شما توصیه‌نامه بنویسند. در طول این مدت نیز به اساتید یادآوری کنید که فرم‌های توصیه‌نامه را که معمولاً اینترنتی است برایتان پر کنند.
  • پس از گرفتن پذیرش، برای امور ویزا و خروج از کشور و سفر آماده شوید!

 

کلمه کلیدی: 

سفارشات مرتبط

مشاوره تخصصی مهاجرت
Consultion for immigration process

مشاوره ی تخصصی مهاجرت به سراسر دنیا

 

مشاوران متخصص گروه ApplyPal به شما کمک میکنند تا بهترین مسیر را برای پروسه ی مهاجرت خود در نظر بگیرید.

جهت آماده‌سازی ایمیل خود و بهره‌مندی از این خدمت مراحل زیر را درنظر داشته باشید:

  •  درخواست خود را ثبت و هزینه را به صورت آنلاین بپردازید.
  • پس از ثبت درخواست و پرداخت، از طرف تیم اپلای پل با شما تماس گرفته می‌شود تا هماهنگی اولیه صورت گیرد.
  • لطفا راس ساعت مقرر در محل موسسه حضور بهم رسانید.
  • هزینه ی درنظر گرفته شده برای  حداکثر 45 دقیقه مشاوره ی تخصصی متناسب با رزومه و نیاز شماست.

هزینه: 150,000 تومان

مشاوره با وکلای مهاجرتی
Immigration services

 

Move in your best way

 

مشاوره با وکلای خارجی (آلمان، کانادا، اروپا)

توجه فرمائید که برای مشاوره  با وکلای رسمی مهاجرت ما در سرتاسر دنیا میتوانید این سفارش را انتخاب نمائید

 

09901848006

هزینه: 500,000 تومان